Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Cykla? Simma?Hej från under en sten!
Efter två graviditeter och två kejsarsnitt på två år är det dags för mig och mitt lilla lapptäcke till mage att börja träna igen. Jag har äntligen fått okej från min barnmorska och smugit igång med Tabata här hemma. 21 min träning och 10 min dusch hinner till och med en 2 under 2 förälder med, så nu har jag satt mål på detta lilla pass 5 ggr i veckan och det rullar på.
Formen just nu? Precis så svag som väntat, man får väl nästan se det som någon form av rehabilitering som en start. Bålstabiliteten är dessutom fullkomligt obefintlig. Men jag är glad och hoppfull. Jag har även precis slutat amma och tanken på att min kropp får vara min egen, och får bli stark igen, känns fantastisk.
Jag tänkte få ihop ett konditionspass men jag får varken springa eller hoppa på ett par månader till. Har ni några tips på övningar? Det enda jag kommit på hittills är upphopp utan själva hoppet. Fantasin tryter…
Hej från under en sten!
Efter två graviditeter och två kejsarsnitt på två år är det dags för mig och mitt lilla lapptäcke till mage att börja träna igen. Jag har äntligen fått okej från min barnmorska och smugit igång med Tabata här hemma. 21 min träning och 10 min dusch hinner till och med en 2 under 2 förälder med, så nu har jag satt mål på detta lilla pass 5 ggr i veckan och det rullar på.
Formen just nu? Precis så svag som väntat, man får väl nästan se det som någon form av rehabilitering som en start. Bålstabiliteten är dessutom fullkomligt obefintlig. Men jag är glad och hoppfull. Jag har även precis slutat amma och tanken på att min kropp får vara min egen, och får bli stark igen, känns fantastisk.
Jag tänkte få ihop ett konditionspass men jag får varken springa eller hoppa på ett par månader till. Har ni några tips på övningar? Det enda jag kommit på hittills är upphopp utan själva hoppet. Fantasin tryter…
Cykla? Simma?
Jag börjar alltid med mammamage-träning innan jag går på full träning efter graviditet/kejsarsnitt. Sen ökar jag sakta med att lägga in mer övningar och vikter.
Men för att svara på din fråga så säger jag simning, cykling och power walk.
Kul att komma igång!Hej från under en sten!
Eller såhär med lite tempoKul att komma igång!
Gående burpees? Alltså man går (istället för hoppar) till armhävningsposition, ner till marken, upp i armhävningasposition och kliver fram.
Min första tanke var mountain climbers, men jag har inte en susning om/hur det skulle funka med tanke på bålstabilitet och sådär...Hej från under en sten!
Du kan inte dela upp det då, så du tar PW med barnvagnen för att få puls och kör styrka hemma när tiden finns?Jag tänkte till Tabata-passen Cykel har jag ingen och hinner tyvärr inte iväg till gym eller simhall för stunden. Så det blir en del promenader med barnvagn, men annars hemmaträning.
Har gjort knip och mamma-mage en tid.
Jag tycker ju inte om gym heller, det händer ibland när jag tränar med kollegor på jobbresa men annars tränar jag nästan bara hemma. Finns verkligen massor av övningar där du bara behöver din egen kroppsvikt och med ett par kettlebells kommer du rätt långt. Tror det är jätteklokt att be en PT om hjälp med upplägg, och sen kan du hitta övningar genom appar eller googling också.Har kommit att gilla träningen, men för mig med delvis social fobi och oregelbundna arbetstider, är det lite krångligare än jag tänkt mig. Hade tänkt träna innan jobbet de dagar jag börjar sent, men konstaterar att jag blir så trött efteråt att jag inte känner att det funkar.
Så nu funderar jag på om det är bättre att köpa hem typ kettlebells/hantlar och åtminstone variera med träning hemma. Jag tränar på Friskis och svettis, så kan ju boka tid med deras PT för att få hjälp med upplägg. Just nu tränar jag bara "i maskiner".