Jag har gjort en liten halvårsavstämning nu när juni är slut, för att se hur jag ligger till med mina mål. Mitt huvudsakliga mål är som vissa av er kanske vet att ha tränat totalt 150 pass vid årets slut. Hittills har jag tränat 77 pass vilket innebär att jag ligger hela två pass före
Jag låg ungefär likadant till förra året, men då fick jag ju borrelia under sommaren vilket satte en hel del käppar i hjulet så jag hoppas kunna träna på lite mer den här sommaren än jag gjorde då så blir det mindre stressigt framåt december
Tittade även på mina intensiva minuter och kan konstatera att jag hållit mig över målet på 150 minuter per vecka varje vecka hittills. Detta är dock i genomsnitt - någon vecka har det "bara" blivit 80 minuter för att nästa vecka bli närmare 300. Känns skönt att få detta bekräftat för mig själv eftersom jag ibland blir lite stressad och besviken när jag inte lyckas uppnå målet en vecka här eller där. Jag fattar ju på ett rationellt plan att inte varje vecka kan bli perfekt och att det är helheten som räknas, men för den emotionella delen av hjärnan var det skönt att faktiskt få det svart på vitt också
Stegmässigt har jag legat över 8,000 steg per dag i genomsnitt vilket jag är himla nöjd med eftersom att målet på 7,500 ibland känns svårt att uppnå!
Jag fortsätter att träna på och tror verkligen att mitt "nya" gym (som inte alls är särskilt nytt längre) har varit en riktigt bra boost gällande träningsfrekvensen. Dit kan jag gå när jag vill och hur ofta jag vill, istället för att behöva anpassa mig efter crossfit-schemat. Det är en himla trevlig förändring måste jag säga, även om jag saknar crossfit på många andra sätt!
Jag upplever också att den här utmaningen gör att träningen verkligen blir en del av vardagen. Det har den förvisso varit för mig i flera år nu, men det är ändå skönt att känna att jag varje söndag sätter mig och funderar på NÄR jag ska träna följande vecka, inte OM. Det är fortfarande väldans segt att ta sig iväg ibland, så är det nog för alla oavsett hur mycket eller lite man tränar, men det mesta går liksom ändå på rutin.
... och på tal om det ska jag gå och inviga juli med lite simning nu! Vår roadtrip som vi skulle ha åkt iväg på idag blev framflyttad till imorgon, så jag passar på att röra lite på mig idag också.