Nu har jag vadproblem igen, jag har börjat springa fortare och hade samma sist jag började växla upp men absolut inte lika illa.
I går när jag vaknade kände jag att vaderna var stenhårda och stela. Det brukar de vara då och då, har haft problem med dem hela mitt liv. Brukar bli bättre när jag springer så efter jobbet tog jag mig ut på löprunda. Det släppte dock inte, utan började i stället få minikramper i läget när man vinklar foten neråt. Till slut försökte jag springa utan att vinkla foten neråt (det går men är lite bökigt). Sen smällde jättekrampen in i båda vaderna samtidigt och jag ramlade nästan omkull.
Fick stretcha dem försiktigt i 20 minuter och sedan kunde jag gå. Testade att springa och det kändes ok, jag var ganska långt hemifrån och hungrig och kissnödig så ville gärna hem
Men fick kramper lite då och då och fick gå mellan löpsnuttarna.
När jag kom hem och satte mig ner kändes det som tusen nålar fast i musklerna och jag hade massor med muskelspasmer.
Inte glad alls åt detta, då det brukar ta 2-3 veckor innan vaderna känns vettiga igen, och jag ska springa 16km traillopp om 2 veckor
Så är ganska nedstämd. Men vaderna ska få vila lite från löpning i dag, går till gymmet i stället. Hoppas de kan kännas vettiga snart igen!