Ja, precis. Jag har hört flera som fått det som en del av behandlingen vid tex gubbvad och andra vadproblem.Typ akupunktur? Aldrig testat, kanske värt att testa ändå!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, precis. Jag har hört flera som fått det som en del av behandlingen vid tex gubbvad och andra vadproblem.Typ akupunktur? Aldrig testat, kanske värt att testa ändå!
Tack! Ska kolla upp, för de är fortfarande pissdummaJa, precis. Jag har hört flera som fått det som en del av behandlingen vid tex gubbvad och andra vadproblem.
En massagepistol kanske vore nåt att testa också.Tack! Ska kolla upp, för de är fortfarande pissdumma
Det har jag och använder ca 20 min på varje ben två gånger om dagen. Funderar på att gå till vårdcentral för att testa det igen. De har dock aldrig hittat något och när jag var yngre hade jag tydligen vadkramper och muskelspasmer i vaderna för att mina föräldrar var skildaEn massagepistol kanske vore nåt att testa också.
Det ska bli riktigt kul, gillar gymnastikdelen i Crossfit. Tror det är mixen styrka, kondition och gymnastik som gör att jag gillar detÅh vad kul det lät med det gymnastikträning!
Jobbet kukade såklart ur, men igår var jag tillbaka på gymmet! Sveriges vingligaste bänkpress genomfördes Det var oväntat flåsigt så idag vilar jag igen, men imorn hoppas jag på ett böjpass!Så gott som återställd, hörs på rösten ibland(typ när jag skrålar med radion lol) att det varit nåt så att säga, men hostan är borta och bara normal pollen-nästäppa kvar. Har tacksamt nog inte haft feber och det var egentligen bara torsdag kväll-lördag jag var hängig, så jag ska nog försöka mig på ett överkroppspass i morgon om det fortsätter kännas bra. Jag är så klen där att det inte blir nån direkt pulshöjning så det blir nog en bra mjukstart!
Det där låter verkligen tråkigt. Vet du varför det blir så när du springer. Typ felbelastning eller pronering eller gammal skada? Lider med digNu har jag vadproblem igen, jag har börjat springa fortare och hade samma sist jag började växla upp men absolut inte lika illa.
I går när jag vaknade kände jag att vaderna var stenhårda och stela. Det brukar de vara då och då, har haft problem med dem hela mitt liv. Brukar bli bättre när jag springer så efter jobbet tog jag mig ut på löprunda. Det släppte dock inte, utan började i stället få minikramper i läget när man vinklar foten neråt. Till slut försökte jag springa utan att vinkla foten neråt (det går men är lite bökigt). Sen smällde jättekrampen in i båda vaderna samtidigt och jag ramlade nästan omkull.
Fick stretcha dem försiktigt i 20 minuter och sedan kunde jag gå. Testade att springa och det kändes ok, jag var ganska långt hemifrån och hungrig och kissnödig så ville gärna hem
Men fick kramper lite då och då och fick gå mellan löpsnuttarna.
När jag kom hem och satte mig ner kändes det som tusen nålar fast i musklerna och jag hade massor med muskelspasmer.
Inte glad alls åt detta, då det brukar ta 2-3 veckor innan vaderna känns vettiga igen, och jag ska springa 16km traillopp om 2 veckor Så är ganska nedstämd. Men vaderna ska få vila lite från löpning i dag, går till gymmet i stället. Hoppas de kan kännas vettiga snart igen!
Vad tråkigt med ett sånt besked, men det finns annat du kan göra?Besöket hos sjukgymnasten var inte den succé jag hoppats på, han tror tyvärr problemet med axeln kanske är mer eller mindre ofrånkomligt men i alla fall inte så illa att det kräver operation. Fick tips på lite grejer jag skulle prata med min coach om för att försöka jobba runt problemet. Men jag frågade rakt ut om han trodde att problemet på sikt skulle ge med sig så att jag någon gång skulle kunna göra de övningar som ger känningar men han var tveksam.
Nja, en del övningar kan jag ju såklart anpassa men långt ifrån allaVad tråkigt med ett sånt besked, men det finns annat du kan göra?
Okej, förstår att det är jobbigt att få höra det och ta in det. Är det crossfit som blir svårt?Nja, en del övningar kan jag ju såklart anpassa men långt ifrån alla
Ja, allt som belastar axeln när armen är utsträckt från kroppen. Så det där målet att klara en pull upp nästa år till exempel får jag nog kanske skrota.Okej, förstår att det är jobbigt att få höra det och ta in det. Är det crossfit som blir svårt?