Passet idag blev verken bu eller bä, men ser det som att jag fick röra på mig och det var kul
Ett utomhus pass med jobbet, crossfit-inspirerat. Vi var 7st och skulle köra i team.
Det var ganska tydligt vem som tränar på det här sättet och vem som inte gör det
Men samtidigt insåg jag varför jag inte tränar på vanliga gym, utan trivs i boxen. Men när man börjar jämföra varandra, avskyr det. Det finns inte i CF alls på samma sätt. Där är alla en i gänget och man peppar varandra, på vilken nivå man än är. Men någonstans fick jag en form av acceptans i gruppen jag jobbar i, att jag är bra mycket starkare än flera av dom. Jag försöka tona ned mina vikter och engagemang för att det inte skulle bli så, men coachen synade mig snabbt och ökade på mina valda vikter. Så fort vi var åter på kontoret kom diskussionerna kring det. Jag avskyr när man blir jämförd med andra, för alla som var på plats var grymma! Alla kämpade på sin nivå, fantastiskt gäng, otroligt imponerad av alla. En tjej som var med, höggravid och går in i v.37 i morgon. Jag var inte i närheten så stark och pigg i den veckan.
Del 1, 5 varv. I go, you go
Goblet squat (jag körde 16kg, men kunde utan problem öka)
Thrusters med hantel (Jag bytte sista 2 varven till snatch då axlarna inte löste thrusters efter passet igår, 15kg)
Del 2, Amrap 20 min
(4 varv)
10-15 Marklyft med KB (började med 2st 20kg, men tydligen tyckte coachen det var för lätt och plötsligt står jag med 2st 32kg framför mig)
10-15 Gorilla rows (samma där, började med 20kg, men det blev tydligen alldeles för lätt)
4 burpee
Fyll ut resterande tid med så många varv du hinner.
150m löpning
20 V-ups