Jag tog mig iväg till crossfit i morse, på tal om tidig träning, och är himla nöjd med mig själv för det
Dels för att jag gick dit istället för att ta en lat sovmorgon i sängen, och dels för att jag redan i förväg visste att det var mycket löpning på schemat vilket är något jag brukar undvika eftersom jag har en så komplicerad och dålig relation till löpning. Men jag gav mig den på att det skulle gå, och det gjorde det! Det var en sådan där underbar, krispig höstmorgon med strålande sol och ett tunt lager frost, så det var faktiskt riktigt härligt att få komma ut och springa lite istället för att vara instängd i gymmet hela passet
Del 1: 200m löpning, 12 gående utfall, 12 höftöppnare, 10 knäböj, 20 plankan med axelklapp.
Del 2: 15 minuter AMRAP där vi delades in i par. Person 1 skulle springa 400 m medan person 2 gjorde 20 double unders, 20 sit ups med hantel (10 kg) och 20 knäböj med medicinboll i famnen. När person 1 kom tillbaka från löpningen tog den vid där person 2 befann sig just då, och så gav sig person 2 ut och sprang. Man var alltså alltid igång på något sätt, antingen genom löpning eller de andra övningarna, och så höll vi på i 15 minuter.
Del 3: I samma par hjälptes vi åt att göra 5 rundor av:
- 20 snatches med hantlar
- 15 chest to bar pull ups (jag gjorde med hopp)
- 10 push press med hantel
Del 2 var flåsig och svettig, men överlag var det faktiskt inte så jobbigt som jag hade fasat. Kände att jag kunde utmana mig lite med vikterna vilket var kul! Dock drog jag upp en valk i händerna och har fått en rejäl blåsa nu, men förhoppningsvis lyckas jag låta det läka utan att dra upp den mer. Det gör så sjuuukt ont när de går sönder på riktigt
Nu har jag just avslutat en brunch bestående av äggröra, tomatsallad och bagel och ska göra klart det sista av packningen innan det bär av mot flygplatsen och en vecka i solen strax utanför Lissabon
Jag har inte tillgång till gym eller liknande men har packat med mig träningskläder och planerar att göra åtminstone ett kroppsviktspass när vi är borta för att inte komma av mig alldeles. Har jag tur finns det något slags utegym nån stans längs stranden, det hade varit helt perfekt!