Träning och hälsa del 10

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kör den här på gymmet idag:

Det var lite segt sista 20 burpees, det är ju verkligen ett av mina sämsta moment. Men det kändes inte som jag skulle avlida för en gångs skull 😂

Bifogade filer

• FFB037C9-CE1B-43B9-9E68-151026ECBD68.webp
    FFB037C9-CE1B-43B9-9E68-151026ECBD68.webp
    41,1 KB · Visningar: 29
Påminner om min träning. Jag har knapp plats för min Yogamatta här hemma. Bor litet, plus hundarnas leksaker och ben.

Får bända och vrida mig mellan stolsben och bordsben och råka hamna på ett stort märgben jag missat att ta bort, blir lite extra träning att försöka göra alla övningar när man knappt får plats… Nästa boende ska man ska kunna yoga i har jag bestämt 😂

Saken är ju den att jag har plats att träna på. Om nu barnen kunde ha sina leksaker på sitt rum men det lär inte hända :meh::rofl:

Bifogade filer

• 20220705_173332.webp
    20220705_173332.webp
    220,2 KB · Visningar: 32
Saken är ju den att jag har plats att träna på. Om nu barnen kunde ha sina leksaker på sitt rum men det lär inte hända :meh::rofl:
Haha, det var väldigt mycket leksaker. Typ som mina hundars ”inredning” innan jag plockar bort dom 😂På något sätt har två små kineser typ 20 leksaker plus 10 benbitar :rofl:

Ingen yoga på hela semestern, har ingen matta och ingen plats. Ska prova stretcha lite bara för jag har ont i hela kroppen. Har traskat runt massor och ätit massor och inte haft tid/plats att träna och två dagar är ju typ inget inser jag. Men lite stretch/yinyoga blir det nu för att komma ner i varv.

Har en fruktansvärd träningsvärk och är dödstrött efter passet i måndags. Jag körde visserligen fen kilo plus på alla övningar på skivstången för att utmana mig och kanske lite tuffare överlag för att utmana mig men de här känns oproportionerligt :) Har dessutom sovit som en stock sista två nätterna. Att träna på gymmet idag som jag tänkt är inte ens på kartan känner jag. Bäst att lyssna på kroppen blir nog promenad. idag efter jobbet.

Jag är inne i en riktig svacka fysiskt. :( Fick bara ihop två löppass och lite yoga förra veckan för att jag kände mig sliten men blev liksom inte sämre/sjuk av träningen heller. I helgen anordnade jag möhippa och nu har förkylningen brutit ut. :meh: Eller nja, irriterande nog trots tre dagars vila så har jag fortfarande bara ont i halsen och nysningar som varken blir bättre eller sämre. Jag är så frustrerad!! Detta är min sista semestervecka och jag hade planerat att träna varje dag ju. :arghh: Nästa vecka jobbar jag nattvecka så då lär det bli i princip noll träning.

Slut på rant. Följer och hejar på er som är igång!

Träningsvärk i precis hela kroppen är ett faktum :D

Jag kommer inte hinna träna igen förrän på söndag så för att ha chans att få till tre pass i veckan klämde jag in ett minipass medan jag gjorde frukost :up:

Lite uppvärmning, sen 21-15-9 reps av: air squats, armhävningar mot köksbänken och situps. Lite lagom jobbigt sådär, inget att skriva hem om egentligen men bättre än inget :)

Jag har endast fått till några ”ett par minuter” träningar, dvs en omgång rumplyft här, en omgång axellyft där osv. Inget som hänger ihop eller som tar på konditionen. Alldeles för mycket med jobbet just nu så jag fokuserar på att jag iallafall får till något.

Första lilla turen med skorna! Dom kändes bra, ovant med nya så var lite dribblig med fötterna i början :D känner att dom tar i vaderna på ett helt annat sätt än de gamla.
IMG_20220706_152948.webp

Får bli korta rundor framöver för att vänja in benen.

Nu blir det lite vila för mig, syrran och hennes barn är uppe så jag ska vara social :D känns rätt välbehövligt med vila.

@pepp

Vad har du för klocka?

Har tänkt uppgradera min men vet inte riktigt vad jag vill ha, men det där med body battery lät ju spännande!

Marklyft idag 🤩😍

Jag körde 5 set med 3 tyngre reps:
75
85
85
90
95

Kändes svinbra! Hade nog gått tre på hundra med om tiden funnits.

Andra blocket höll på att ta död på mig däremot 😂
4 varv av:
9 deadlifts 45 kg
15 Wall balls 4 kg (skulle vara 6 kg eg)
10 cal bike
Time cap <14 min men jag klockade in på 14:16. Blev liggandes efteråt såpass att en annan deltagare kom och frågade om jag var okej 😂 det var grymt jobbigt, men inga smärtor i knäna så det var bara att kötta på!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
35 36 37
Svar
738
· Visningar
21 785
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 993
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 980
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
76 050
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar