Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Oj vad jag fick på nöten efter mitt stöddiga inlägg om att det är bara att fortsätta i samma bana och äta nyttigt och lagom portioner bla bla. De senaste veckorna har jag använt ögonmått när jag ätit och även tillåtit mig att vara onyttig med afternoon tea, vin, kladdkaka, uteätande etc.

Resultat: 1 kg upp!

Idag är första dagen som jag inte jobbar i butiken och inte heller på andra jobbet, förutom helger då. Känns väldigt, väldigt fel, och jag hade verkligen behövt pengarna, men ja, det finns ju vissa fördelar också. Som att rida ut en timme med världens finaste ponny mitt på dagen när solen skiner, hösten är som finast och slippa all form av stress. :love:

Kom till gymmet 7 minuter innan biljetterna till yinyogan släpptes, det var tomt i entrén då så jag gick och drack vatten och kom tillbaka precis på minuten. 15 pers i kö :p men jag fick plats! Sitter och kikar på CXWorks som går nu innan, det ser helt fruktansvärt jobbigt(och kul) ut :D

Jag och min pojkvän ska åka på en resa på lördag, vara borta i en vecka. Jag har ingen aning om var vi ska då det är en överraskningsresa för mig som fyller år i oktober. Men! Igår fick jag min första och hittills enda ledtråd - "packa träningskläder".
Whaaaat??
:eek::confused::laugh::bump::banana:

Min kille är ju ingen träningsfantast direkt så vad är detta?! Omg så spännande :D

Idag känner jag mig också bra, hoppas verkligen bacillen i halsen tänker hålla sig borta nu så jag kan träna i morgon!
Idag är planen en promenad med vovven på lunchen och träning på ridbanan med hästen :) Ska gå i högt gräs och där det är blött sen på promenaden för att prova mina nyimpregnerade kängor som jag ska ha på älgjakten nästa vecka. Jag hoppas dom håller tätt annars blir det kämpigt att jaga älg :p

40 min yoga igår kväll. Jävlarrr vad jag är ovig efter graviditeten :eek: Foglossningen och ryggskottet sabbade mycket mer än jag trodde:meh: Sambon satt i soffan och tuggade godis:mad: Han och hans kompis har gått på det där med bantningspiller så han sitter hellre i soffan. :grin:
Jag kör på det gammla hederliga- ät mindre, träna mer!- :up:

40 min yoga igår kväll. Jävlarrr vad jag är ovig efter graviditeten :eek: Foglossningen och ryggskottet sabbade mycket mer än jag trodde:meh: Sambon satt i soffan och tuggade godis:mad: Han och hans kompis har gått på det där med bantningspiller så han sitter hellre i soffan. :grin:

Haha vad är det för bantningspiller? :D
Och heja dig :bump: Bra jobbat med yogan :up:

Halvtimmes promenad med hunden på lunchen :)

Gjorde mig en god smoothie till mellanmål. Gjorde den på mjölk, vaniljkvarg, banan, hallon, jordgubbar och jordgubbsproteinpulver. Riktigt smaskig :d

Nu får jag försöka grotta ner mig i jobb igen så timmarna går. Ser fram emot träning på ridbanan med hästen sen :banana:

Ponny och jag red ut 45 minuter på morgonen innan jag började jobba. Förutom att ponny tog ett rejält fälttävlanshopp över en vattenpöl så jag höll på att flyga över halsen på henne så gick det bra och var ganska konditionskrävande (för henne i alla fall).

En vän till mig går på soppor… I mina ögon är det lite samma sak som bantningspiller.

Jag gick på bodycombat idag. Jag gick ensam. Jag gick trots att jag är lång och bänglig utan kroppskontroll och aldrig har gjort något liknande förr. Jag gick inte hem när jag insåg att det skulle bli mycket folk. Jag kämpade, skrattade och kom igen när jag tappade bort mig, gjorde mitt bästa. Är helt, helt slut i kroppen men den största vinsten idag var nog mental. :)

Här i söder har det varit skitväder så hästen har fått vila de senaste dagarna. Hostar dessutom fortfarande så får fortsätta ta det lite lugnt den närmsta tiden. Har dessutom lyckats få nackspärr av att köra röjsåg i hagen, så nu ska det också kureras…

Jag och min pojkvän ska åka på en resa på lördag, vara borta i en vecka. Jag har ingen aning om var vi ska då det är en överraskningsresa för mig som fyller år i oktober. Men! Igår fick jag min första och hittills enda ledtråd - "packa träningskläder".
Whaaaat??
:eek::confused::laugh::bump::banana:

Min kille är ju ingen träningsfantast direkt så vad är detta?! Omg så spännande :D

Andra ledtråden var väderprognosen: 24 grader och sol :love: :love: Bara idag kvar att jobba sen ledig fredag sen åker vi på lördag!!

Marklyft igår på styrkelyftet :bump: Det var slitigt, först pausmark som uppvärmning sen 8x5 på 65-70% av max, jag och tjejen jag körde med la oss på 65 kg, det blev riktigt tungt på slutet måste jag säga, men det gick!

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 867
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 862
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 860
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar