Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Men det är den skjutsen jag behöver för att få vikten att börja röra sig hehe ;) Tycker det kan vara svårt att pressa strikt när det börjar bli tungt, vill bara hoppa fart på den lite :angel:

Kollade på din video några gånger till och det är en riktigt snygg press alltså :bow:

Jag blev hårt hållen i början av min styrketräningskarriär att pressa strikt, så jag fick in det från början. :up:

Tack! :D

Alltså, jag är så kär i mitt nya gym :love: Det är ett litet privat gym där receptionisterna och tränarna verkar känna alla som tränar där. Folk snackar med varandra och peppar varandra. Redan andra gången jag var där möttes jag av "Hej igen! Gick träningen bra sist?" Det är bara brudar, i alla olika åldrar och storlekar. Igår var det riktigt skön stämning på passet och en tuff tjej som ledde oss, och jag blev så himla inspirerad av hennes styrka. Duschade och bastade länge efteråt och kände mig bara helt komplett som människa.

Fasen vad jag älskar träning :heart

På tal om inspirerande så blev jag igår taggad i ett inlägg på instagram av en som jag känner genom ridningen. Hon skrev att hon har som mål att bli mindre stressad och mer nöjd med sig själv, det hon gör och livet. Hon vill hålla igång sina hästar flera dagar i veckan men samtidigt få in någon slags egenträning några dagar också. Sen taggar hon mig och träningspodden och skriver att hon blir inspirerad av oss när det gäller att få in träning i en fullsmockad vardag.

Jag blev både förvånad, glad och rörd när jag såg det :o Har aldrig tänkt tanken att det jag gör i min vardag inspirerar någon annan.

Spammar tråden lite och uppdaterar med att hästens kändes fantastisk idag :love: Det vi kämpade med på ridbanan igår märktes väl idag!

Både igår och idag blev jag lite förvånad över vilken skillnad det är på min ridning i vänstervarv nu mot för bara några månader sen! För ett år sen var det katastrof och jag vågade knappt rida vänstervarv för att jag var så dålig och hästen hade så svårt. Tack vare min styrketräning och sitsträning så börjar det släppa rejält :banana:Det har varit ett av mina stora mål i ett år nu. Bara att kämpa vidare!

Gjorde mitt yoga pass igår och verkligen kände hur ryggen börjar räta till sig lite. Sen fick jag sambon att testa ett lätt nybörjar pass:D Som han stånka och stöna, sen när han gjorde avslappningen så bad han mig hämta täcke och kudde, han ville sova på mattan för han kom inte upp igen:rofl::rofl:

18/7 -2 kg
26/7 -3,4 kg
27/7 -4,6 kg
1/8 -3,7 kg
4/8 -4,6 kg
7/8 -4,9 kg
9/8 -5,3 kg
16/8 -5,7 kg
21/8 -6 kg eller -7,3 kg
24/8 -7,9 kg (uttorkad :p)
4/9 -6 kg

5/10 - 8,7 kg
Jag har nästan slutat räkna kalorier, det känns inte hållbart i längden. Jag satsar på att äta det jag behöver och inget extra, och ca 0,5 kg ner per vecka tyder ju på att det är rätt lagom.

Jag sprang 10km ikväll med två vänner.

Pojkvännen hängde inte med och gav up efter 7km men vi kom in på 4min under våran senaste tid! (jag har inte sprungit 10km på 1.5 månad). Skorna är underbara, känns verkligen att knän, höfter och muskler tar mindre stryk :love:

Så jag har redan klarat av den här veckans mål på 2x5km och 1x10km. Har också fått in 2x30min simning, bröstsim men börjar ha problem med höften på högra sidan av det :confused: Hoppas på att det slipper nu när jag springer igen så det varieras lite mer.

2 månader kvar tills loppet :)

Hoppar in i tråden. Har påbörjat min diet idag. Har tidigare lyckats gå ner ett par kilo, men blev såklart slarvig och började fuska :down: Vet inte hur mycket jag väger nu, gissar på 71. Vill gärna gå ner 10 kg, men kan ”nöja” mig med 6.

Är såååå hungrig. Jag har verkligen vräkt i mig den senaste veckan, så det är en stor omställning just nu.

Alltså ni som både rider och tränar, hur hinner ni? :o Jag har svårt att få ihop tiden med heltidsjobb, träning 4 dagar i veckan och hund. Igår fick jag gå 30 min tidigare från jobbet för att hinna hämta vovvis från dagmatte och lämna honom hemma, för att sen vända i dörren och hinna med passet som började 18.15.

Jobbar natt, gymmar direkt efter jobb på morgonen, sover, fixar pålle, jobbar.. :D
Pålle rids 6 dagar i veckan, jag tränar fotboll och springer de dagar jag inte jobbar! ^^

Jobbar natt, gymmar direkt efter jobb på morgonen, sover, fixar pålle, jobbar.. :D
Pålle rids 6 dagar i veckan, jag tränar fotboll och springer de dagar jag inte jobbar! ^^

Funderade på vem sjutton som uppdaterat tråden mitt i natten men kom fram till att det borde vara du. Och det var det ju :D :p

Hoppas du har en bra jobbnatt!

Rätt kass träningsvecka, med ett spinningpass och ett innebandypass. Jävligt jobbigt, båda delarna. Men kul!

I helgen blir det mycket promenader. Håller på och försöker ta mig till Budapest efter massor av strul... :p
Just nu på Arlanda. Fryser och vill bara att klockan ska bli sju så plan ett av två lyfter...

Körde militärpress, raka marklyft, skivstångsrodd, rumpa och mage igår. Idag blir det tyngre när vi ska till jobbet. Bänkpress och marklyft ska jag köra då jag inte har samma möjlighet att köra dom tungt hemma som på ett gym :)

Morgonpromenad i morse! Andra frostnatten :up: Snart har knottjävlarna dött så jag kan ta av hästen eksemtäcket :banana:

Usch, hoppas ni landar i Budapest snart @Sleepan!

Igår körde jag en kvälls-wod, team om 2 där den ena gjorde sitt varv och den andra vilade och sen tvärtom tills klar.

14 varv (:eek:) var av:

7 pull-ups (klarade göra 7+7 utan hjälp sen skalade jag ner till gummiband och sen låda)
7 box-jumps
7 ground to overhead med 2x10 kg hantlar (aldrig gjort innan, såg ut såhär:
)

Själva woden tog nästan precis en halvtimme, jäkligt jobbigt, speciellt efter onsdagens tunga marklyft :p Men kul! Och körde med en ny tjej som jag inte kört med innan så det var kul :)

Tog en 6,2 km promenad igår. Gammeltanthund fick jag typ dra hem den sista km så får nog lämna henne hemma. Hon gillar inte blåst och duggregn så hon var inte så sugen från första början :D Sen på kvällen ett yoga pass. Man känner sig så skönt trött i kroppen sen :up:

Idag ska jag gå ner till skolan och hämta dottern så det blir väl nånstans mellan 7-9 km promenad. Kommer väl få ringa taxi den sista biten :angel:

Och sen kom jag på att vi ju är en bit in i oktober och jag kan sammanfatta september som träningsmånad! :)

Totalt loggat
25 träningspass och strax över 28 timmar träning.
Detta med fördelningen: 10:35 h crossfit (8 pass), 7:45 h styrketräning (6 pass), 4:45 h cykel (3 pass), 4:45 h yoga (7 pass) och 24 minuter löpning (1 pass).

Inte min bästa månad i år, det är fortfarande juni med nästan 30 h ;) Men väldigt bra och jag är nöjd! Hade ju en liten dip i augusti med ett par veckors sjukdom osv som då "bara" blev 17 h träning så känner mig tillbaka :up:

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 867
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 862
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 860
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar