Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Körde första PT-grupppasset igår. Vi var bara två stycken och det blev 45 min Multicross + att jag körde 20 min uppvärmning på Crosstrainern innan.
Provat Multicross en gång tidigare och tyckte då den var skittråkig (läs skitjobbig).
Men igår var det riktigt roligt om än skitjobbigt, tror faktisk mycket beror på den som leder passet. Men det gäller ju helt klart välja vilken station man börjar på så man slutar på den jobbigaste innan pausen.
Har sjuk träningsvärk idag men tänkte bota den med ett pass cirkelträning i kväll :p
Vikten går stadigt neråt och jag är 0,3 hg från fredagens målvikt. Ketosen är skyhög så jag hoppas jag bränt dessa hg och lite till i morgon bitti.
Viktkurvan ser ju fortfarande ut som en berg&dal-bana men trenden pekar stadigt neråt

Varit på konferens i två dagar, intensivt program och mycket sitta på röven och lyssna. Inte tränat ett enda pass i veckan hittills. Lite stressad men försöker andas djupa andetag.

Varit på konferens i två dagar, intensivt program och mycket sitta på röven och lyssna. Inte tränat ett enda pass i veckan hittills. Lite stressad men försöker andas djupa andetag.

Lugn och fin! Sånt kommer mellan ibland i livet :) Ibland är det inte fel med en vecka helt off från träning heller. Resultatet sinar inte på den tiden.

Alltså ni som både rider och tränar, hur hinner ni? :o Jag har svårt att få ihop tiden med heltidsjobb, träning 4 dagar i veckan och hund. Igår fick jag gå 30 min tidigare från jobbet för att hinna hämta vovvis från dagmatte och lämna honom hemma, för att sen vända i dörren och hinna med passet som började 18.15.

Alltså ni som både rider och tränar, hur hinner ni? :o Jag har svårt att få ihop tiden med heltidsjobb, träning 4 dagar i veckan och hund. Igår fick jag gå 30 min tidigare från jobbet för att hinna hämta vovvis från dagmatte och lämna honom hemma, för att sen vända i dörren och hinna med passet som började 18.15.

Ibland undrar jag själv hur jag hinner allt :p Har ju två små barn, gubbe, gård, två hästar som hålls igång (den ena 5 dagar/vecka och den andra 4 dagar/vecka) + två inackorderingar, hund, heltidsjobb och så tränar jag minst tre dagar i veckan....
Men räddningen är att jag styrketränar hemma. Hade jag åkt till gym 3-4 dagar i veckan hade det inte funkat. Sen har jag världens bästa man :love: Och världens bästa jobb med hemmakontor = jag rider ofta på min lunchrast.

Jag har häst, rider 6 dgr/veckan. Den veckodagen hon vilar åker jag till gymmet på kvällen, sen kör jag löpning hemma en vardagskväll i veckan, för att sen hinna med gymmet på helgen igen. Ibland kör det ihop sig, men då brukar jag gå ut och springa hemma när jag kommer hem från stallet. Att hinna med organiserade klasser på gymmet hade nog varit svårt, jag kör mycket kondition och styrka när jag är där och har då inga tider att anpassa min träning till.

/B

Ibland undrar jag själv hur jag hinner allt :p Har ju två små barn, gubbe, gård, två hästar som hålls igång (den ena 5 dagar/vecka och den andra 4 dagar/vecka) + två inackorderingar, hund, heltidsjobb och så tränar jag minst tre dagar i veckan....
Men räddningen är att jag styrketränar hemma. Hade jag åkt till gym 3-4 dagar i veckan hade det inte funkat. Sen har jag världens bästa man :love: Och världens bästa jobb med hemmakontor = jag rider ofta på min lunchrast.

Jag har häst, rider 6 dgr/veckan. Den veckodagen hon vilar åker jag till gymmet på kvällen, sen kör jag löpning hemma en vardagskväll i veckan, för att sen hinna med gymmet på helgen igen. Ibland kör det ihop sig, men då brukar jag gå ut och springa hemma när jag kommer hem från stallet. Att hinna med organiserade klasser på gymmet hade nog varit svårt, jag kör mycket kondition och styrka när jag är där och har då inga tider att anpassa min träning till.
/B

:nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:

Okej jag ska inte klaga på att lilla B ska hämtas och lämnas hos dagmatte..

Idag är planen ridning på lunchen. Vi körde rätt hårt i 45 minuter igår så vi ska bara repetera det vi gjorde igår och sen jogga lång och låg. I eftermiddag blir det promenad till och från svärföräldrarna och ikväll ett styrkepass :)

Jag har inte hunnit nu när jag har jobbat dubbelt. Hästen har fått vara prio ett. Den lille har medryttare, så honom rider inte jag (av förklarliga skäl, det är en shettis).

Nu när jag bara har ett jobb tänkte jag försöka ta tag i det igen. Det underlättar att ha hästarna hemma, ingen extra resa till stallet.

Lugn och fin! Sånt kommer mellan ibland i livet :) Ibland är det inte fel med en vecka helt off från träning heller. Resultatet sinar inte på den tiden.

Nejdå, sånt hetsar jag aldrig över :p Är bara stressad i livet liksom. Känns som att jag inte hinner med och ändå är det inte såå mycket som händer. Kanske är vanligt att man känner så. Men det är lite för mycket ångest och stress tror jag.

Pushpress är jobbigt på ett annat sätt, tycker jag. :p Å lite läskigt att liksom skicka upp vikten utan att riktigt veta vad som händer när man faktiskt ska börja hålla emot. :rofl:

Men det är den skjutsen jag behöver för att få vikten att börja röra sig hehe ;) Tycker det kan vara svårt att pressa strikt när det börjar bli tungt, vill bara hoppa fart på den lite :angel:

Kollade på din video några gånger till och det är en riktigt snygg press alltså :bow:

Vad har du för pb i övriga stora lyft om du orkar sammanfatta? Väldigt inspirerande att se :)

Militärpress: 40 kg då. :D
Bänkpress: 52,5 kg (från i måndags. :D ).
Gammalt PB i marklyft: 105 kg (från i våras).
Gammalt PB i knäböj: 85 kg (också från i våras någon gång).

Ligger troligtvis lite under i mark och böj nu eftersom jag helt enkelt inte marklyft och knäböjt så mycket senaste månaderna (lagt fokus på annat, helt enkelt).

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 867
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 862
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 860
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar