Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Igår var jag lite pms-ig och åt mängder av choklad. Ni som följer mig på instagram vet vad som hände sen: jag reste mig till slut från soffan, tog på mig löparskor och stack ut i skogen. Gick, hoppade, skuttade, sprang. Det låter så otroligt töntigt när man säger det och kanske är det töntigt också. Men det hjälper verkligen! Balansera på rötter och stenar, hoppa över saker, galoppera fram i skogen som när man var liten och lekte häst (eller var det bara jag :angel:), springa så snabbt man kan och sen gå resten av tiden. Hitta en stig som lutar svagt svagt nedåt, springa full fart framåt med armarna rakt ut och ropa "wiiiiiiiii" och benen bara fortsätter springa och sen när man tappar fart börjar man gå istället och hjärtat bankar och endorfinerna sprutar :love: Bästa medicinen!

Idag började jag dagen med skön yoga. Ska åka in till stan i eftermiddag och vara med på en PT-grupp, blir kul :)

Sen, jag vågar knappt säga det för jag tror inte det är sant: Det verkar som att vi ÄNTLIGEN har fått vatten igen...!!!!! :love::cry::banana::bump::eek::laugh: Vill typ gråta. Vi ropar inte hej än, men det finns vatten i kranen, herregud.

Jag och ponny red ut i sjuttio minuter i alla tre gångarter nu i eftermiddag. Det har varit helt perfekt höstväder, sol och hyfsat varmt, men inte så där tryckande som det kan bli på sommaren hela helgen. Kan behövas, för det ska visst börja regna igen imorgon. :cautious:

Veckan som helhet har absolut inte varit något att skryta om. Men det visste jag redan innan, hela måndagen försvann på utbildning med jobbet/sitta i en bil från östsidan av landet där vi bor till västkusten där utbildningen var, och jag åkte hemifrån i mörker och kom hem i mörker. Sen försvann flera kvällar på hockey och jobbrelaterade ångestattacker, så den enda gången det egentligen skulle gått att rida var onsdag morgon innan butiksjobbet, och då prioriterade jag att sova ut istället. Så jag är nöjd med att helgen trots allt blivit aktiv. :up:

Nu kommer jag enbart jobba i butiken, med ett mer fördelaktigt schema (som jag och min chef hade kommit överens om redan innan det blev bestämt att jag inte fick fortsätta på det andra jobbet), så tanken är att 1) ta tag i Lillemans motion och 2) ta tag i min egen också. Lilleman har enbart rört sig onsdag den här veckan, det var ett föräldramöte som mamman hade glömt bort i måndags när de egentligen skulle haft honom, och sen blev flickan sjuk lagom till helgen, men min tanke är att han ska börja röra sig fyra gånger/vecka, och de dagar de tar är en bonus, men resten får han och jag röra oss tillsammans. Blir förmodligen enklare när hästarna börjar vara inne om nätterna, det blir lättare att få till rutiner då.

Träning check! Kul med PT-grupp, fokus styrkelyft/tyngdlyftning. Tror det var i maj sist jag var med :) Idag blev det bänkpress, frontböj och frivändningar. Bäst av allt: jag fick höra att det märks att jag blivit starkare :D Kul! Var nära att klara 40 kg frivändning men fick nöja mig med 35 kg. PTn sa att det är inte styrkan som saknas utan tekniken och att jag tänker lite för mycket, vilket jag håller med om. Blev pepp på att öva mer på det :)

Igår var jag lite pms-ig och åt mängder av choklad. Ni som följer mig på instagram vet vad som hände sen: jag reste mig till slut från soffan, tog på mig löparskor och stack ut i skogen. Gick, hoppade, skuttade, sprang. Det låter så otroligt töntigt när man säger det och kanske är det töntigt också. Men det hjälper verkligen! Balansera på rötter och stenar, hoppa över saker, galoppera fram i skogen som när man var liten och lekte häst (eller var det bara jag :angel:), springa så snabbt man kan och sen gå resten av tiden. Hitta en stig som lutar svagt svagt nedåt, springa full fart framåt med armarna rakt ut och ropa "wiiiiiiiii" och benen bara fortsätter springa och sen när man tappar fart börjar man gå istället och hjärtat bankar och endorfinerna sprutar :love: Bästa medicinen!

Idag började jag dagen med skön yoga. Ska åka in till stan i eftermiddag och vara med på en PT-grupp, blir kul :)

Sen, jag vågar knappt säga det för jag tror inte det är sant: Det verkar som att vi ÄNTLIGEN har fått vatten igen...!!!!! :love::cry::banana::bump::eek::laugh: Vill typ gråta. Vi ropar inte hej än, men det finns vatten i kranen, herregud.

Låter fantastiskt härligt Zassoo :love: Och vad härligt att ni har vatten igen! :banana:

Träning check! Kul med PT-grupp, fokus styrkelyft/tyngdlyftning. Tror det var i maj sist jag var med :) Idag blev det bänkpress, frontböj och frivändningar. Bäst av allt: jag fick höra att det märks att jag blivit starkare :D Kul! Var nära att klara 40 kg frivändning men fick nöja mig med 35 kg. PTn sa att det är inte styrkan som saknas utan tekniken och att jag tänker lite för mycket, vilket jag håller med om. Blev pepp på att öva mer på det :)

Kul med PT-pass och vad roligt med frivändningar, har blivit lite av en favorit för mig faktiskt :D

---------------------------------------

Grattis i efterskott @Mineur! :bump:

--------------------------------------

Själv är jag lite bakis idag får jag erkänna, men hade en fantastiskt trevlig kväll med goda vänner och jag mår inte direkt dåligt, bara lite trött och seg :) Körde ett kort kettlebell-pass ute på altanen precis så det får avrunda träningsveckan. Passet blev som följer:

100 kb-svingar (16 kg)

4 varv av:
30 kb-marklyft (16 kg)
20 goblet squat (10 kg)
10 armhävningar

100 kb-svingar (16 kg)

Kändes lagom :up: Tar det fortfarande lugnt med knäböjen men det går ändå framåt med höften för det gjorde inte ont med goblet squat idag :) Kände av det lite lite vid några enstaka böj men överlag noll smärta så jag hoppas det fortsätter gå framåt!

Totalt i veckan blev det 1 wod, 1 pass styrkelyft, 2 cykelturer (30 och 17 km) och dagens kb-pass + lite yoga. Så ganska lugn vecka egentligen men cyklingen gör att jag ändå kommer upp i 5 h och 40 min träning vilket är helt ok tycker jag.

Veckan som kommer tänker jag mig en hel del tid i gymet för på lördag åker jag och pojkvän på semester en vecka :love:

Jag är lite irriterad på tränings- och viktkursen. Bokade om saker för att vi skulle ha PT-pass tisdagar och nu är det ändrat. Dessutom ligger samtliga tider kl 17 den här veckan :mad: . Ska på individuell coach-träff på fredag. Ska de ha såna konstiga tider då får jag lov hoppa av tyvärr :( så hoppas det är som hon sa i torsdags att det skulle finnas såååå många tider att välja på :confused:

Nu smyger jag igång i den här tråden igen efter sjukuppehållet! Förra veckan lyckades jag träna hela 3 gånger utan att känna mig sjukare igen efteråt, och i helgen firade jag en vecka utan halsont! :love:

Det ljusnar för Singo! Och idag tecknar jag nytt gymkort och byter därför från tråk-billigt-men-tillgänglig gym till lyxgym.

Förra veckan fick jag ihop två styrkepass bara, men det är bättre än inget :) En hel del promenader och ridpass fick jag dock till.

Idag ska vi åka till gymmet har vi tänkt. Hoppade både promenad och riding idag pga ösregn och blåst :wtf: Hunden vill helst inte gå ut och alla fyra hästarna står och trycker inne i lösdriften. Jag har tänt i pannan och jobbar över lunchen också. Skrivbordslunch idag med andra ord :)

Jag är lite irriterad på tränings- och viktkursen. Bokade om saker för att vi skulle ha PT-pass tisdagar och nu är det ändrat. Dessutom ligger samtliga tider kl 17 den här veckan :mad: . Ska på individuell coach-träff på fredag. Ska de ha såna konstiga tider då får jag lov hoppa av tyvärr :( så hoppas det är som hon sa i torsdags att det skulle finnas såååå många tider att välja på :confused:

Sånt där är så irriterande. På mitt gym går de flesta pass kl. 17.15. Jag hinner inte!

@Tassetass Herregud va stark du är!!:bow:
Förra veckan fick jag ihop 4 styrkepass och 4 promenader. Forts jag enligt planen och inte insjuknar når jag mitt ena mål=150 styrkepass detta år! :) Andra målet är att klara en pullup/chin (lär mig aldrig skillnaden) men det känns långt borta. Får inte till tekniken alls utan bara hänger i armarna:rofl:

Idag blev det en ridtur på 45 minuter med en hel del trav och galopp på morgonen. Jag har alltid varit extremt morgontrött och verkligen hatat att gå upp, även när jag egentligen skulle göra något roligt (typ tävla). Det är fortfarande tortyr när klockan ringer, men jag är ändå stolt över att jag tar mig upp och rider innan jobbet. Dels kan ju dagen inte börja bättre än så, och dels är det skönt att bara åka hem och ta det lugnt på kvällen när jag slutar så sent.

Jag börjar känns mig sjuk igen...förra veckan var kraftigt intensiv så jag vilade antagligen inte nog mycket för att få bort det helt. Hoppar träningen idag och tar bara en vovvepromenad sen. Denna veckan får bli lugn på riktigt så jag blir av med det som ligger gror :wtf:

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 867
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 863
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 860
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar