Träning, kost och hälsa (f.d Beach-tråden!)

Idag blir det veckans tredje träningspass, ett lättare löppass med svägerskan. Inte sprungit på flera veckor, känns det som :crazy: Men svägerskan har inte sprungit på flera år, så vi är nog en rätt bra matchning idag. :D

Känns skönt att kunnat genomföra veckans plan på tre träningspass. Gav mig själv en lugn start efter typ tio sjukdagar på två veckor, plus att jag åkte på två dagar med gräsliga handsmärtor (måndag och tisdag). Nästa vecka hoppas jag att vara på banan med åtminstone tre pass på gymmet och två löppass. :bump:

Sparkade igång helgen med en ridtur på en timme. Ponny har vilat sen tävlingen, jobbet har motarbetat all form av fritid den här veckan. Med tanke på det och att det blåser storm gick det riktigt bra. Hon kan verkligen få en att le även när det är som mörkast :love:.

Häagen Dazs till frukost, pannkakor till lunch. Nu chips i väntan på flyget till Spanien. Man fyller bara år en gång om året :D

Har med mig träningskläder och tänkte köra någon form av HIIT-pass under semestern ifall andan faller på. Annars blir det mest fokus på att äta, sola, upptäcka och andas :)

Hoppas ni har en härlig helg allihopa!

Häagen Dazs till frukost, pannkakor till lunch. Nu chips i väntan på flyget till Spanien. Man fyller bara år en gång om året :D

Har med mig träningskläder och tänkte köra någon form av HIIT-pass under semestern ifall andan faller på. Annars blir det mest fokus på att äta, sola, upptäcka och andas :)

Hoppas ni har en härlig helg allihopa!

Grattis på födelsedagen! :bump: Vilken smak på glassen? :angel:

Senaste veckan har jag märkt att kläderna sitter lite annorlunda. Hela garderoben har liksom blivit lite mer figurnära. :cautious: Så jag ställde mig på vågen idag och den har mycket riktigt dragit iväg. Vet inte om det är medicinen eller om det är rödvin och marabou fudge och havssalt som ska beskyllas. :angel: Väger mig sällan och oregelbundet så vet inte exakt när det stack iväg. Är fortfarande absolut normalviktig så jag tänker inte försöka gå ner i vikt, men jag vill nog börja träna ordentligt nu faktiskt. Främst för att vi i släkten tenderar att fylla ut i buken och jag gillar att kunna knäppa mina byxor :D så imorn tänkte jag gymma!

Vilken dag! Ny tävlingsform och alla var lite förvirrade över hur det gick till och så då nästan alla tävlande aldrig gjort den här innan :D Men det gick så bra!!! Unghästen gjorde det jag bad honom om och skötte sig galant vilket var mitt mål med honom. Han är aldrig tävlad innan så detta var mest miljöträning för honom. Min andra häst gjorde också allt galant och drog till med en delad första plats i både uttagning och final :love: Vår första riktiga blågula rosett :banana: Så stolt över mina hästar :heart

Förutom tävling så har jag gått en promenad med hunden. Nu ska jag duscha och slänga mig i soffan med en skål popcorn :)

Senast ändrad:
Kom iväg till gymmet idag! 40 min på crosstrainern blev det och så promenad dit och hem (hem med halvtunga matkassar som extra tyngd!) Fasen va skönt det känns att sitta i soffan, nyduschad efter att man tränat istället för att ha suttit där mestadels hela dagen :) Imorn tänkte jag köra roddmaskin 10 min och sen spinningcykel 30 min, är det fint väder tar jag nog en längre promenix också.
Har märkt att jag lagar mycket nyttigare mat efter jag tränat också, det blir ju dubbelt bra :) Idag blev det ugnsbakad lax med en sallad på zucchini, morötter och salladskål med majspuré till. Nu unnar jag mig ett glas rött, det är ju ändå lördag!

Idag är det fullt upp :) Nyss ätit frukost och nu ska vi städa hela huset. Sen följer jag med yngsta dottern på gympa medan maken och äldsta dottern veckohandlar. Sen ska vi prova att köra äldsta hästen igen och greja ute med lösdriften. Senare ska vi åka till gymmet och sen dags att förbereda för ny vecka på dagis och jobb :)

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 749
Senast: Lingon
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd, den gamla blev låst! :up: Idag tar jag det mest lugnt, men igår tränade jag böj och gjorde även gående utfall. Har...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
67 867
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt...
99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
107 862
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
95 860
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar