Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har cyklat lite MTB, lugnt, men det sträcker och gör lite ont i magen. Har beslutat att ta det lite lugnt och istället promenerat 12000 steg om dagen och ska på stretchyoga imorgon.

Nyfiken fråga!! Jag är absolut inte ovig eller superstel, tror jag är normal mot rörlig - för min ålder, 😂. Men den här övningen ni vet där man krokar ihop armarna bakom ryggen, en uppifrån och en nerifrån, den har jag aldrig i hela livet klarat. Blev ganska förvånad när alla utom jag kunde det i gruppen. Kan ni göra den?

Jag kan om jag har högerarmen över huvudet men inte vänster :p
 
Hörrni jag vill springa fler lopp! 😊

Är det någon av er som har sprungit något av "I'm a runner"-loppet i Uppsala som går nu 20/10 (det har varit flera tidigare också) eller Höstruset i Örebro (19/10)?

Jag undrar hur pass stora/små de är? På det första fick man gå, undrar om man får det på det andra (eller ja, klart man får, men så hon inte blir ensam gående)? Tänker på ifall min mamma vill vara med..
 
Såå trött efter jobbet. Men jag har som mål att motionera varannandag i grundtänk plus att jag ogillar att avboka pass så jag släpade mig i väg. Väl där kändes kroppen jättestark! Körde mig inte helt i bott men tar med känslan.
 
Promenad med hunden igår och idag har jag lunchtränat :banana:Jag smyger ju igång lite för att inte chocka kroppen, har liksom rätt mycket träningsvärk efter det lilla jag gjorde i måndags :angel: Körde lätta knäböj (kommer ha asont oavsett vikt i morgon....min kropp gillar inte knäböj), marklyft, enbens marklyft och en magövning. Som sagt så kommer det kännas i lår och rumpa i morgon även fast jag körde lätt :p 8/60 pass avklarat.
 
Hörrni jag vill springa fler lopp! 😊

Är det någon av er som har sprungit något av "I'm a runner"-loppet i Uppsala som går nu 20/10 (det har varit flera tidigare också) eller Höstruset i Örebro (19/10)?

Jag undrar hur pass stora/små de är? På det första fick man gå, undrar om man får det på det andra (eller ja, klart man får, men så hon inte blir ensam gående)? Tänker på ifall min mamma vill vara med..

Jag var med på ett sånt lopp för några år sedan, det kan ha varit första året de körde. Det var i alla fall ett litet trevligt lopp som kändes opretentiöst :) Har dock inte koll på hur många det var som promenerade.
 
Dagens gym:

20191002_171604.webp


Det verkar som att semesterträning är min grej, för idag slog jag till med ett sjujäkla rekord i pull ups/chins! Först 4+3+1,5 pull ups (= med axelbrett grepp och handflatorna från mig) och sedan klarade jag 2+1 chins (med smalare grepp och handflatorna mot mig, som på bilden) efter det! Tidigare PB var typ 3+2+1 eller något... Sjukt nöjd!

Sen körde vi lite monkey bars (fy vad kul det är, jag blev typ 5 igen! :D) och så tog jag en promenad på ca 45 minuter längs stranden när vi var klara. Skönt att ha rört på kroppen lite, men det har varit typ 33 grader varje dag sen vi kom hit så det har inte känts sådär överdrivet lockande att träna... Idag drog jag dessutom upp en jättestor valk på ena handflatan som gör ont som in i #&!@%, så jag får vila den handen i några dagar nu.

Nu sangria och chips på balkongen innan vi ska ut och äta!
 
Dagens gym:

Visa bifogad fil 37508

Det verkar som att semesterträning är min grej, för idag slog jag till med ett sjujäkla rekord i pull ups/chins! Först 4+3+1,5 pull ups (= med axelbrett grepp och handflatorna från mig) och sedan klarade jag 2+1 chins (med smalare grepp och handflatorna mot mig, som på bilden) efter det! Tidigare PB var typ 3+2+1 eller något... Sjukt nöjd!

Sen körde vi lite monkey bars (fy vad kul det är, jag blev typ 5 igen! :D) och så tog jag en promenad på ca 45 minuter längs stranden när vi var klara. Skönt att ha rört på kroppen lite, men det har varit typ 33 grader varje dag sen vi kom hit så det har inte känts sådär överdrivet lockande att träna... Idag drog jag dessutom upp en jättestor valk på ena handflatan som gör ont som in i #&!@%, så jag får vila den handen i några dagar nu.

Nu sangria och chips på balkongen innan vi ska ut och äta!

Ser ut och låter som du har det fruktansvärt hemskt :D
 
Men perfekt att springa på om man som jag har värkande knän.
Tycker det var ganska kämpigt för knäna. Skadade ena knäet för ett år sen och det har varit bra länge nu men kände av det efter igår. Man halkade omkring så mycket, det blev för ostabilt. Hade dubbade skor men det hade ju inget att fästa i, för mycket blötsnö.
 
Tycker det var ganska kämpigt för knäna. Skadade ena knäet för ett år sen och det har varit bra länge nu men kände av det efter igår. Man halkade omkring så mycket, det blev för ostabilt. Hade dubbade skor men det hade ju inget att fästa i, för mycket blötsnö.
Ja halka ställer ju till det. Men när väl snön kommit och blivit lite mindre halkig med grus och sånt då tycker jag den är helt underbar att springa på.
 
Men jösses! Det måste vara ovanligt tidigt?!
Nä, det där var inte ens första snön. Men nu är det nästan borta nere i byn, ligger kvar från halvvägs upp på berget. Jag hoppas på barmark här nere ett tag till. Kämpade på som fan i den där skiten och min klocka tyckte jag var fruktansvärt långsam 😅 👎.
 
Ja halka ställer ju till det. Men när väl snön kommit och blivit lite mindre halkig med grus och sånt då tycker jag den är helt underbar att springa på.
Jag vill ha packad snö, men utan grus för tycker mest det blir obekvämt och dubbarna når inte ner lika bra. Nyfallen blötsnö är bara jävligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
658
· Visningar
18 891
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 663
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 483
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 702
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp