Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft en bra träningsvecka med styrketräning i måndags och kort skogslöptur på 3 km i onsdags. Igår ett tröskelpass där jag skulle springa 3x10 min i ca 5 minuterstempo med 3 min joggvila mellan. Det gick superbra och sprang snarare lite snabbare än planerat så jag ska definitivt köra det passet fler gånger men kanske 4:50-tempo eller så.
Idag joggade jag en mil med minstingen i löpvagnen.
 
Jag har sprungit både lör och sön. Igår blev det ett intervallpass och idag ett långpass på 14 km. Kände mig så väldigt fräsch hela passet idag. Gick ganska fort trots låg ansträngning förutom på sträckor med kraftig motvind. Men kände mig så väldigt peppig och fräsch hela rundan. Därför blev det en total överraskning när jag 50 m från mål, när jag spurtade, fick ett enormt hugg i hamstringsmuskeln på vä ben. Så illa att det tog tvärstopp och jag fick sedan hoppa på andra benet i ett par steg. Gick dock över igen med stretching och massage samt rörelse (jag åkte direkt efter och tog in alla stallets hästar). Vet dock inte alls hur status är om jag tar ut steget mer. Så väldigt mkt SUCK och önskan om att det inte blev allt för allvarligt. Ska vila helt i ngn dag och sedan jogga mkt lätt. På fre ska jag dessutom på massage och hoppas det ska hjälpa till också.

Veckan har gett 4 pass och 30,2 km.
 
Två ridpass och en promenad igår, hann inte med yoga tyvärr. Men idag ska jag styrketräna! :banana:Ska smyga igång lite försiktigt med ett överkroppspass ikväll. Hoppas slippa alltför hemsk träningsvärk, orkar inte gå och ha ont och känna mig rörelsehindrad mer nu :p
Ska ta en promenad på lunchen också. Hästarna har vilodag :)
 
Då var pass nr 20 avklarat för september månad 🙌 Vilket innebär att första delmålet av 4 är i hamn! Det blev 13 pass på gymmet och 7 i löpspåret, varav 4,9 mil löpning totalt.

Idag kände jag mig lite starkare än vad jag var för en månad sedan, så det känns som att träningen ger utdelning om än lite långsammare än vad jag är van vid. Men jag är nöjd! Det är många saker i mitt liv just nu som kräver längre processer så jag har landat i ett "är något bra på spåret" tänk. Oavsett om det handlar om att bli starkare och orka mer, konsumera mer miljövänligt eller få sparkontot att växa. Steg i rätt riktning, ett steg i taget!
 
Precis avslutat första gympasset på en evighet :banana: Kommer nog ta ett tag innan jag är tillbaka på samma vikter som i våras men nu är jag igång igen! Körde bänk, axelpress med hantlar, skivstångsrodd och en magövning. Kändes lagomt att smygstartar med. Kommer nog kännas i morgon oavsett:p
 
Precis avslutat första gympasset på en evighet :banana: Kommer nog ta ett tag innan jag är tillbaka på samma vikter som i våras men nu är jag igång igen! Körde bänk, axelpress med hantlar, skivstångsrodd och en magövning. Kändes lagomt att smygstartar med. Kommer nog kännas i morgon oavsett:p

Japp, det lär det göra. Och etter värre lär det vara i övermorgon. :D
 
Tjoho, nu kan jag vara med i klubb Garmin! :bump: Jag och mitt saltvattensstela hår :love:

20190930_192249.webp
 
Jag har cyklat lite MTB, lugnt, men det sträcker och gör lite ont i magen. Har beslutat att ta det lite lugnt och istället promenerat 12000 steg om dagen och ska på stretchyoga imorgon.

Nyfiken fråga!! Jag är absolut inte ovig eller superstel, tror jag är normal mot rörlig - för min ålder, 😂. Men den här övningen ni vet där man krokar ihop armarna bakom ryggen, en uppifrån och en nerifrån, den har jag aldrig i hela livet klarat. Blev ganska förvånad när alla utom jag kunde det i gruppen. Kan ni göra den?
 
Jag har cyklat lite MTB, lugnt, men det sträcker och gör lite ont i magen. Har beslutat att ta det lite lugnt och istället promenerat 12000 steg om dagen och ska på stretchyoga imorgon.

Nyfiken fråga!! Jag är absolut inte ovig eller superstel, tror jag är normal mot rörlig - för min ålder, 😂. Men den här övningen ni vet där man krokar ihop armarna bakom ryggen, en uppifrån och en nerifrån, den har jag aldrig i hela livet klarat. Blev ganska förvånad när alla utom jag kunde det i gruppen. Kan ni göra den?

Blev tvungen o prova 😆. Jag kunde kroka ihop med två (eller fyra) fingrar iaf :).
 
WOW, jag har nog en halvmeters mellanrum!
Hahaha, samma här! Alltså, nu börjar jag bli ännu mer övertygad om att mina armar är oproportionerligt korta. Det måste ju vara där problemet ligger. ;) :D Samma som när man ska böja sig fram och ta tag om sin tår.:o För korta armar. Fysiskt omöjligt.:angel: 😂
 
Hahaha, samma här! Alltså, nu börjar jag bli ännu mer övertygad om att mina armar är oproportionerligt korta. Det måste ju vara där problemet ligger. ;) :D Samma som när man ska böja sig fram och ta tag om sin tår.:o För korta armar. Fysiskt omöjligt.:angel: 😂
Haha, ja, så km det vara 😂😂

Vore lite intressant nu i början av yogakarriären att ta bilder så man kan jämföra sedan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
658
· Visningar
18 888
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 658
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 481
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 699
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp