Träning, hälsa och kost 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Först och främst GRATTIS till alla som sprungit lopp!
Och HEJA er andra som kämpar på med träning.

Jag fastaste på fredag, vräkte i mig onyttigheter resten av helgen (marknad) och i går åt jag bra men det blev ytterligare en vilodag.
I dag blev det äntligen motion. Spinning.
Bra känsla i kroppen. Tyvärr är knät halvgnälligt.
 
Så himla kul crossfit-pass ikväll! :bump: Det var långt och svettigt, men det innehöll flera favoritövningar och jag gjorde det tillsammans med en jättehärlig tjej så det bara flög förbi kändes det som!

Efter uppvärmning med bl.a. löpning, kb-svingar och good mornings delades vi in i par och gjorde 5 rundor av följande:

36 wall balls (= 18 var)
30 box jumps (= 15 var)
24 marklyft (= 12 var)
18 frivändningar (= 9 var)
12 push press (= 6 var)

Vi var lite långsamma i början och hann inte med alla 5 rundor, skulle preciiis börja på sista omgången push press när tiden (25 min) gick ut. Lite irriterande eftersom alla andra blev klara inom tiden och jag kände att jag hade kunnat kämpa lite hårdare, men sånt är livet!

Jag var även lite irriterad eftersom jag tyckte att jag kände mig lite ovanligt vinglig och hade svårt att få till t.ex. frivändningarna ordentligt. Först när jag var på väg hem insåg jag att jag glömt att byta skor när jag kom dit, så jag körde hela passet i mina promenadskor istället för crossfitskorna som jag är van vid. 🙄 Skönt att ha hittat en konkret anledning i alla fall! :D
 
Åkte direkt från jobbet till stallet igår och när jag tog fram påsen med stallkläder trillade det ut en... träningsklocka! :D Min man hade alltså köpt en till mig, smugglat in den i bilen när den stod parkerad på pendlarparkeringen medan jag var på jobbet och gömt den bland stallkläderna:D:love: blev så himla glad, han kan verkligen göra bra överraskningar så där så jag blir helt paff! En garmin forerunner 45 tror jag den heter. Måste nog springa en vända ikväll bara för att få testa:D
 
Åkte direkt från jobbet till stallet igår och när jag tog fram påsen med stallkläder trillade det ut en... träningsklocka! :D Min man hade alltså köpt en till mig, smugglat in den i bilen när den stod parkerad på pendlarparkeringen medan jag var på jobbet och gömt den bland stallkläderna:D:love: blev så himla glad, han kan verkligen göra bra överraskningar så där så jag blir helt paff! En garmin forerunner 45 tror jag den heter. Måste nog springa en vända ikväll bara för att få testa:D

Wow vilken rolig överraskning! 😃
 
Åkte direkt från jobbet till stallet igår och när jag tog fram påsen med stallkläder trillade det ut en... träningsklocka! :D Min man hade alltså köpt en till mig, smugglat in den i bilen när den stod parkerad på pendlarparkeringen medan jag var på jobbet och gömt den bland stallkläderna:D:love: blev så himla glad, han kan verkligen göra bra överraskningar så där så jag blir helt paff! En garmin forerunner 45 tror jag den heter. Måste nog springa en vända ikväll bara för att få testa:D

Nej, vad gulligt ❤.

Jag har också en Garmin, tror min heter 230 eller nåt sånt, jag gillar den!

----
Intressant att höra det här med hur ni lägger upp loppen :).
 
Åkte direkt från jobbet till stallet igår och när jag tog fram påsen med stallkläder trillade det ut en... träningsklocka! :D Min man hade alltså köpt en till mig, smugglat in den i bilen när den stod parkerad på pendlarparkeringen medan jag var på jobbet och gömt den bland stallkläderna:D:love: blev så himla glad, han kan verkligen göra bra överraskningar så där så jag blir helt paff! En garmin forerunner 45 tror jag den heter. Måste nog springa en vända ikväll bara för att få testa:D
Känner att jag vill översätta det här inlägget till engelska, skriva ut och lägga på sambons kudde som en liten subtil hint sådär :D

Jag har faktiskt önskat mig en Garmin-klocka i födelsedagspresent, så förhoppningsvis blir jag medlem i pulsklockeklubben på måndag!
 
Aaargh jag vaknade med huvudvärk, svullen hals och allmän seg kropp! Jag som ska fira födelsedag på fredag och åka på semester tidigt på lördag morgon :arghh: Min chef har varit dyngförkyld den här veckan men ändå envisats med att komma in till kontoret några timmar om dagen (så himla onödigt :rage:) och jag kände på mig att jag skulle smittad denna gången, bara för att det är så himla olägligt :down:

Har lyckats sålla bort några av dagens arbetsuppgifter och planerar att gå hem och parkera mig i soffan direkt efter mitt lunchmöte. Förhoppningsvis hjälper det med lite glass & soffhäng idag samt en lugn dag imorgon. Håll tummarna är ni snälla!
 
Aaargh jag vaknade med huvudvärk, svullen hals och allmän seg kropp! Jag som ska fira födelsedag på fredag och åka på semester tidigt på lördag morgon :arghh: Min chef har varit dyngförkyld den här veckan men ändå envisats med att komma in till kontoret några timmar om dagen (så himla onödigt :rage:) och jag kände på mig att jag skulle smittad denna gången, bara för att det är så himla olägligt :down:

Har lyckats sålla bort några av dagens arbetsuppgifter och planerar att gå hem och parkera mig i soffan direkt efter mitt lunchmöte. Förhoppningsvis hjälper det med lite glass & soffhäng idag samt en lugn dag imorgon. Håll tummarna är ni snälla!
Köp coldzyme! Bums till närmsta apotek! Och nurofen Cold and flu relief.
 
Köp coldzyme! Bums till närmsta apotek! Och nurofen Cold and flu relief.
Tänk att jag hade inte ens en tanke på att man ju kan försöka medicinera bort sådant här också! TACK, det blir besök på Boots på väg hem! Oklart om jag fixar ColdZyme, men det är helt klart värt ett försök! :bow:
 
Tänk att jag hade inte ens en tanke på att man ju kan försöka medicinera bort sådant här också! TACK, det blir besök på Boots på väg hem! Oklart om jag fixar ColdZyme, men det är helt klart värt ett försök! :bow:
Det gör du! Visst den smakar inte hallon men det finns såna som är mycket värre!
 
Börjar krypa lite i kroppen på mig och jag vill ut och gå och träna :p Varit ute på en körtur med shettisen och hunden på lunchen. Kanske får bli en liten promenad ikväll. Är rätt trött fortfarande efter helgen så prioriterar sömn också så det beror på vad klockan hinner bli :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
658
· Visningar
18 888
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 652
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 478
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 697
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp