Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det låter inte dumt!

Jag brukar bara äta ngt litet på kvällen, sen äter jag keso och banan vid 9:30 som dagens första mål mat. Och sen blir det lite som det blir, ibland tar jag lite nötter eller en till frukt vid 11 men det känns som att det inte är ett vinnande koncept i längden. Lunch äter jag antingen direkt efter passet, eller om jag har möte så tar jag smoothie då och lunchen vid 14:30-15.
Nej, det låter för lite för att du ska få tillräckligt med energi för passet. Inför pass skulle jag öka mängden och välja kolhydratsrikt (övr måltider enligt din övergripande plan).
 
Jag skulle ryka på burpees 🙈 kroppen håller inte för det (än). Marklyft däremot är typ min paradgren, förutom tappra försök då!

Vi får se hur det faller ut 🙈
Ingen av övningarna är min grej. Men lutar åt att jag även nu kör på RX och inte satsar på att göra det så fort som möjligt, utan orka det igenom. Men vi får se hur det blir.
 
I veckan har det blivit ett bodycombat pass, ett pass med tyngdlyftning så som Clean och snatch och 30 kondition och igår backsquat och ett kortare amrap pass med kB svingar, sit-up och skierg. Imorgon bodycombat och kanske lite snatch också om jag orkar. Bra träningsvecka hittills även om jag är seg i kroppen sedan Coron.
 
Veckans sista "löppass" ✅
Underbart väder 😎 det blev lite varmt med västern på. Intervallerna kändes ok, inte mer. Har tydligen utvecklat allergisk astma (förbaskade pollen) och det är betydligt mycket bättre nu med kortisonspray men jag får fortfarande astmaanfall vid ansträngning just nu.

Jag som trodde det räckte med den astma jag hade som barn, men nej 20år efter att man blev av med den så kommer eländet igen.
 
Veckans sista "löppass" ✅
Underbart väder 😎 det blev lite varmt med västern på. Intervallerna kändes ok, inte mer. Har tydligen utvecklat allergisk astma (förbaskade pollen) och det är betydligt mycket bättre nu med kortisonspray men jag får fortfarande astmaanfall vid ansträngning just nu.

Jag som trodde det räckte med den astma jag hade som barn, men nej 20år efter att man blev av med den så kommer eländet igen.
Tumme upp på utfört pass men väldigt tråkigt med astman. 😞
 
Måste säga att det var en sjukt kul wod. Men helt sinnessjukt jobbigt, målet var att ta mig till vändningen, alltså till 10.

Tog mig nästan hela vägen. 9 varv + 10 mark samt 6 barfacing burpees.
Totalt 106 reps. (55 mark och 51 burpees), med en timecap på 10min.

Efter lite diskuterande med en av coacherna och tittande på teknik i mark, blev det på RX 70kg.

Jag är sjukt nöjd med min prestation, 4e gången någonsin som jag markar, maxade 75kg i november, markat 1 gång sedan dess vilket var i måndags då 55kg...

Hade sådant sjukt adrenalin påslag när jag kom hem, så jag sprang 3km efter, sedan somnade jag på soffan 😁
 
Måste säga att det var en sjukt kul wod. Men helt sinnessjukt jobbigt, målet var att ta mig till vändningen, alltså till 10.

Tog mig nästan hela vägen. 9 varv + 10 mark samt 6 barfacing burpees.
Totalt 106 reps. (55 mark och 51 burpees), med en timecap på 10min.

Efter lite diskuterande med en av coacherna och tittande på teknik i mark, blev det på RX 70kg.

Jag är sjukt nöjd med min prestation, 4e gången någonsin som jag markar, maxade 75kg i november, markat 1 gång sedan dess vilket var i måndags då 55kg...

Hade sådant sjukt adrenalin påslag när jag kom hem, så jag sprang 3km efter, sedan somnade jag på soffan 😁
Jädrar vad du är grym! ❤️💪
 
Måste säga att det var en sjukt kul wod. Men helt sinnessjukt jobbigt, målet var att ta mig till vändningen, alltså till 10.

Tog mig nästan hela vägen. 9 varv + 10 mark samt 6 barfacing burpees.
Totalt 106 reps. (55 mark och 51 burpees), med en timecap på 10min.

Efter lite diskuterande med en av coacherna och tittande på teknik i mark, blev det på RX 70kg.

Jag är sjukt nöjd med min prestation, 4e gången någonsin som jag markar, maxade 75kg i november, markat 1 gång sedan dess vilket var i måndags då 55kg...

Hade sådant sjukt adrenalin påslag när jag kom hem, så jag sprang 3km efter, sedan somnade jag på soffan 😁
Härligt!!! Kul att det gått bra och att du känner dig nöjd med din prestation! 🤩🤩🤩 Du är grym 🙌💪
 
Vet ni.. 2022 kan fara åt helvete..

December 2021 gick så väldans jäkla bra! Jag var stark, snabb och verkligen på G!
Januari 2022 hann jag springa ett virtuellt lopp, sen blev jag dålig med covidskiten..
Februari hann jag komma igång lite och kände mig åter på G, då fick jag fete infektion i halsen och en omgång antibiotika..
Mars 2022.. Jodåmensåattehh.. Vurpade med hojen igår och bröt nyckelbenet.. Så nu väntar ~4v läktid utan träning, ridning osv.. Wohoo.. Fml.. :meh:
 
Kunnat träna idag men då jag var väldigt sjuk i veckan så drog jag ner på både antal kilo på stången och på tempot i intervallerna. Trots det blev jag jättetrött mot slutet men är ändå nöjd att jag blev frisk såpass fort att jag kunde träna idag. Så träningen känns mest som en bonus att den blev av idag. :)

Vet ni.. 2022 kan fara åt helvete..

December 2021 gick så väldans jäkla bra! Jag var stark, snabb och verkligen på G!
Januari 2022 hann jag springa ett virtuellt lopp, sen blev jag dålig med covidskiten..
Februari hann jag komma igång lite och kände mig åter på G, då fick jag fete infektion i halsen och en omgång antibiotika..
Mars 2022.. Jodåmensåattehh.. Vurpade med hojen igår och bröt nyckelbenet.. Så nu väntar ~4v läktid utan träning, ridning osv.. Wohoo.. Fml.. :meh:

Usch stackare, det var som mitt förra år ungefär blev ungefär två månaders träning på hela året jag fick till. Ta det lugnt och läk i din takt så att du inte får längre läkningstid på grund av att du stressar fram något. Ta hand om dig. :heart
 
  • Hjärta
Reactions: WS6
Vet ni.. 2022 kan fara åt helvete..

December 2021 gick så väldans jäkla bra! Jag var stark, snabb och verkligen på G!
Januari 2022 hann jag springa ett virtuellt lopp, sen blev jag dålig med covidskiten..
Februari hann jag komma igång lite och kände mig åter på G, då fick jag fete infektion i halsen och en omgång antibiotika..
Mars 2022.. Jodåmensåattehh.. Vurpade med hojen igår och bröt nyckelbenet.. Så nu väntar ~4v läktid utan träning, ridning osv.. Wohoo.. Fml.. :meh:

Hoppas du kryar på dig snabbt, en olycka kommer sällan ensam säger de. Blä för det! :heart


Tips från mig, lyssna på läkarna i igångsättningen, jag bröt nyckelbenet som ung fick ridförbud i 6-8v då det var på gränsen att det blev operation. Men jag klarade mig ifrån det. Jag var uppe på hästryggen efter 2v och tävlade efter 3v.
Idag, 15 år senare har jag i omgångar fortfarande ont, då det med stor sannolikhet inte har läkt ihop riktigt som det skulle :bag:
 
Har spelat fotboll idag. Borde förstå att det var en dålig idé men jag orkade ganska ok i 30 min. Sedan vek sig min fot och det var ju inte det bästa som hänt. Tyvärr hade precis innan detta en medspelare dragit hälsenan och vi hade en avbytare bara. Så jag sprang vidare, halt och grät till o med av smärtan.
Det var bara träningsmatch o i 2a halvlek spelade vi 9-manna. Så då kunde jag vila en stund. Tyvärr fick vi två skador till så jag hoppade in.
Well… behöver jag säga att det inte blir träning för en tid framöver?

Men utan skadan så tar jag med det positiva att jag faktiskt orkade längre än förra gången.
 
Veckans 3:e träningspass blev 8k löptur med vovvsan i skymningen. Riktigt härlig temp för löpning nu när det ligger på 3-4plusgrader.
Har lite känningar i min ena höft och får väl lägga lite tyngd på styrketräningen framöver nu så jag håller för Gbg-varvet. Känner inte av coviden öht längre och det är jag tacksam för, känner mej tvärtom väldigt stark förutom höften då.
 
Tränar på jag och det går väl bra.
Men idag var riktigt bra!

Har känt mig lite omotiverad på squats, känns som att jag aldrig skulle komma upp över 55kg.. Så idag tänkte jag att jag ska ta ett set på 60kg iaf, blir det bara en rep så är det väl så.

Blev tillslut:
55kg x 6
55kg x 6
60kg x 6
62.5kg x 6
65kg x 6

Så. Jäkla. Lycklig!
Hejdå mental spärr! :bump:

Sedan romanian, där jag fortfarande stör mig på att det är greppet som släpper först, men det går framåt. Från 60kg till 65kg.

Switchat upp till 17.5kgs hantlar på walking lunges, kan säga att det brände satan i underarmarna 😂 Men jag klarade det!

Kändes som stora kliv framåt idag, och jag kämpar på med underarmarna och greppet. Köpt såndär grepptränare också, men den har inte kommit än.

0A3BF763-F01C-46E7-A081-B6D1EFC164E5.jpeg

Dagens pass :)

Har även bytt inhalator sedan en månad tillbaka, nya funkar inte alls lika bra. Hämtade ut den jag bara ska ta vid behov och provade en puff innan passet, VILKEN skillnad. Såhär ska det vara att andas ja 🙄
Ska be att få byta min dagliga inhalator igen hos läkaren nästa vecka med andra ord.
 
Jag blev så sjukt besviken på mig själv i går. Gick på bodypump passet, det har blivit så att jag alltid minst går på det på söndagar, lite stående inslag. Har märkt att jag utvecklats hela tiden och det är ju jättekul.

I går var det en instruktör som blivit lite akut inkallad då ordinarie hade skadat sig eller något, så blev ett nytt program. Hade sprungit ganska mycket mer än jag brukar i veckan så jag chillade lite med vikterna på benen, men körde ordinarie vikter utan att lägga på något extra på allt annat.
Orkade typ ingenting? I bröstdelen orkade jag knappt hälften, samma med biceps? Blev sur och frustrerad så det gick väl inte bättre direkt av att jag tappade det mentalt.
Positivt var dock att jag orkade bra i axeldelen. :)
 
Jag tränar inte för att lyfta "så tungt som möjligt" och lägger inget värde i vad jag lyfter. Jag har kört 40kg i marklyft ganska länge (rehabtränar ländryggen), brukar göra 3-4 x 8-12. Tränade med min PT igår och 20 reps på den vikten kändes alldeles för lätt, så vi la höjde till 55kg! Dessutom körde vi 15-10-5 reps och det gick hur bra som helst! Var kom den styrkan ifrån? :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
651
· Visningar
18 642
Senast: Unafraid
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 605
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 467
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 764
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp