Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tusen tack!
Jag tränar inte för att lyfta "så tungt som möjligt" och lägger inget värde i vad jag lyfter. Jag har kört 40kg i marklyft ganska länge (rehabtränar ländryggen), brukar göra 3-4 x 8-12. Tränade med min PT igår och 20 reps på den vikten kändes alldeles för lätt, så vi la höjde till 55kg! Dessutom körde vi 15-10-5 reps och det gick hur bra som helst! Var kom den styrkan ifrån?
Härligt! Skönt när en känner att en har kroppen med sig efter en tids besvär. Tror säkert du vågar jogga, de flesta sköter nog mest sitt på gymmenNu kan jag äntligen hoppa in i tråden igen efter nästan 2 veckors uppehåll från gymmet pga en envis hosta som legat kvar efter vad jag misstänker är covid. I lördags var jag med en kompis och tränade på ett utegym, ca 30min promenad dit/hem + 1h styrketräning och jag hostade i princip ingenting så jag känner att jag är redo att visa mig på gymmet igen. Tror jag ska våga mig på att jogga lite på ett av löpbanden, även om mina hjärnspöken säger att jag kommer ha sönder maskinen pga för tung och att alla kommer att glo på mig...!
Nu kan jag äntligen hoppa in i tråden igen efter nästan 2 veckors uppehåll från gymmet pga en envis hosta som legat kvar efter vad jag misstänker är covid. I lördags var jag med en kompis och tränade på ett utegym, ca 30min promenad dit/hem + 1h styrketräning och jag hostade i princip ingenting så jag känner att jag är redo att visa mig på gymmet igen. Tror jag ska våga mig på att jogga lite på ett av löpbanden, även om mina hjärnspöken säger att jag kommer ha sönder maskinen pga för tung och att alla kommer att glo på mig...!
Det är en app som heter SWEAT där det finns mängder med träningsprogram Kostar dock en slant varje månad, jag kör appen i perioder och just nu ett program för träning efter graviditet.Vad kör du för hemmaträningsprogram?
Russian twist?Jag vågade provspringa på bandet, ingen skada varken på mig eller på bandet :P
Dagens pass blev:
5 (10? Minns inte riktigt) min rodd (mest för att ha något att göra medan jag väntade på ett ledigt löpband.
10 min snabb gång
4 min jogg
4 min gång
4.40 jogg
cirka 5 min promenad
20x2 crunches
20x3 av en övning där du sitter på rumpan, lutar dig lite bakåt och tar en medicinboll och häver från sida till sida (har säkert ett namn som jag inte vet om)
10 min stretching.
Helt okej pass för att vara första på hyfsat länge. Nästa gång ska jag nog försöka springa till 3 låtar (därav de "udda" numren).
Efter en googling ser det rimligt ut! Dock har jag fötterna i golvet.Russian twist?
Grymt jobbat! Jag tyckte det lät som ett riktigt roligt pass, lite besviken över att jag inte var på plats för att genomföra den själv! Kanske är jag så galen att jag ger mig på den på egen hand nån gång snart...Måste säga att det var en sjukt kul wod. Men helt sinnessjukt jobbigt, målet var att ta mig till vändningen, alltså till 10.
Tog mig nästan hela vägen. 9 varv + 10 mark samt 6 barfacing burpees.
Totalt 106 reps. (55 mark och 51 burpees), med en timecap på 10min.
Efter lite diskuterande med en av coacherna och tittande på teknik i mark, blev det på RX 70kg.
Jag är sjukt nöjd med min prestation, 4e gången någonsin som jag markar, maxade 75kg i november, markat 1 gång sedan dess vilket var i måndags då 55kg...
Hade sådant sjukt adrenalin påslag när jag kom hem, så jag sprang 3km efter, sedan somnade jag på soffan
Äsch, du har väl hört om att vila sig i form? Jag har på riktigt haft några av mina största träningsframgångar under eller precis efter en längre semester, så för mig ligger det definitivt något i det!Jag tränar inte för att lyfta "så tungt som möjligt" och lägger inget värde i vad jag lyfter. Jag har kört 40kg i marklyft ganska länge (rehabtränar ländryggen), brukar göra 3-4 x 8-12. Tränade med min PT igår och 20 reps på den vikten kändes alldeles för lätt, så vi la höjde till 55kg! Dessutom körde vi 15-10-5 reps och det gick hur bra som helst! Var kom den styrkan ifrån?
Tyvärr är väl det viktigaste att använda handen så lite som möjligt, det är då den läker som fortast... Jag hade undvikit allt som har med skivstång och räcke att göra, eller åtminstone allt med räcke samt skivstångsövningar där stången "rör sig" i handflatan, typ power cleans m.m. Jag har testat med skavsårsplåster och vanliga plåster förut, men det är ju som bekant ett ganska besvärligt ställe att försöka sätta sånt på.Jag pillade sönder min valk i höger hand nu, jag avskyr tråkiga och långa möten. Hur får jag det att läka tills på lördag? Hur skyddar jag det bäst under träning?
Sista delen i Open är på lördag, jag har fram till nu kört allt på RX och hoppas att det är övningar jag löser. Ska träna på DU hela veckan!!!
Äsch vad synd! Till och med jag, som inte har några problem alls med benhinnorna, har känt av dem under hopprep förut (eh, den där gången då jag gjorde 900+ hopp på typ 10 minuter ) så det är nog tyvärr ganska belastande för demJag som var så nöjd med mitt hopprepshoppande igår, gissa vem som har känningar i benhinnorna idag?