Jag joggade iväg till ett utegym i eftermiddags för att öva på double unders med mitt nya hopprep. Tyvärr insåg jag när jag kom dit att jag mindes fel och att gymmet är byggt på helt vanlig asfalt istället för sådant där stötdämpande gummigolv
Hela grejen med att ta mig just dit var liksom att jag var ute efter ett underlag som är lite lättare och snällare att hoppa på än just asfalt.
Det hela blev inte bättre av att jag inte lyckades med en endaste liten double under (efter att ha gjort säkert 40-50 stycken för ett par veckor sedan), trots att jag gjorde precis som jag lärt mig!
Det gick helt enkelt inte idag. Jag skyller på att det var annat underlag (gymmets golv är liksom gummimattor, snacka om skillnad), nytt hopprep, att jag hade andra skor på mig och att jag druckit en stor kopp kaffe lite väl nära inpå vilket gav en mycket obekväm känsla i magen när jag hoppade som högst.
Eftersom jag är jäkligt envist lagd var jag ändå där i typ 40 minuter och kämpade, så jag har hoppat en jävla massa hopprep idag i alla fall
Var alldeles skakig i benen när jag insåg att det var dags att ge upp för denna gång och gå hem. Fick frisk luft och motion i alla fall!