Jösses vilken dag, flängt omkring hela dagen känns det som, gått själv och med hundarna och cyklat och tränat och städat i 1 timme.
Valde mellan att träna rygg/ben eller springa och valde att springa men då gav mina helt nya tights upp och tappade all elasticitet på en gång så jag fick springa och hålla uppe dom med handen. Så besviken på byxorna, förstår inte ens hur man kan misslyckas så pass mycket i tillverkningen.
Ändrade då planer och körde rygg och ben. Det var tungt idag. Har lagt till utfallssteg och det var svårare än jag tänkte när man hade hantlarna, det var både tungt och jag kände att jag hade dålig balans, men körde ändå 30 höger och 30 vänster.
Benböj och marklyft var skräcken förut men nu tycker jag det är bland det bästa. Övar teknik och tror jag gör rätt nu och kände redan idag att jag ska öka på med några kilon nästa gång. Hurra, så roligt att se resultat
Älskar latsdrag och rod i kabelmaskin som jag kallar det, det fick jag också göra idag.
Plus några hemska och jobbiga övningar och några neutrala övningar. Men allt kan ju inte vara lika roligt.
På tal om höftlyft så känner jag mig extremt fånig när jag halvligger mot en bänk och lyfter upp och ner med en stång över mig. Funderar på att ta bort eller byta mot en annan variant igen. Sen är det en övning med pilatesboll som är krånglig trots att jag tränar mycket med boll, svårt att veta om jag gör rätt. Kikat på Youtube och där ser det ju lätt ut men att göra det är svårare.