Oj, jag visste faktiskt inte det om elitidrottare. Vilar dom från promenader också alltså?
Utan träningen om jag tänker en vilodag kommer jag ändå upp i 10-15 km promenadsträcka per dag. En super, super vilodag hamnar jag på 8,5- 9 km ungefär Jag är en såååå rastlös person så rör mig mycket. Jag har 1 -2 vilodagar i veckan. Har inte ens reflekterat över promenader som slitigt.
Tror du känner bäst själv. Eftersom jag har hund så är jag liknande som du, promenader blir det ju varje dag oavsett vad. Sträckan varierar kraftigt på hur nosig han är, vissa dagar blir det inte så långt när han får gå i sin takt och vill nosa på ALLT. Så 3 timmar promenad, det är inga konstigheter, men det kan vara 6km ibland också, haha.
Jag tror inte lugna promenader ställer till det för min löpning/annan träning. Eller ja, inte pga själva promenaden. Det som kan ställas till för mig är tid att äta ordentligt, och sova ordentligt.
Men riktiga elitidrottare tränar ju också betydligt hårdare än vad vi vanliga dödliga gör, ska väl också kommas ihåg..