Det var jätte, jätte svårt med rätt teknik och alla intryck. Vi gick igenom knäböj,marklyft, rod med stång, bröstpress med hantlar och crunches med rep. Min bror var super duktig på att förklara och tålamod över min förväntan. Vi turades om att träna så att han kunde titta på mig, hjälpa till, ge feedback och tips och så kunde jag kolla när han körde. Så övernaturliga pauser mellanåt men jag räknade inga repetitioner. Vi tränade tills tekniken satt och jag inte orkade mer. Skakande ben och armar är en underdrift. Vi tränade lite mer än 1timme och 45 minuter.
Haha, en riktig nybörjarmiss var när jag gick fram till stången när jag skulle göra knäböj och istället för att lägga stången bak på axlarna så lyfte jag upp den rakt upp med sträckta armar bakom mig och i princip välte omkull
Men alla var så snälla, ett litet gym så min bror kände flera som kom med tips och vi pratade lite. Blir ett till pass med min bror i veckan när han kan. Super roligt att hitta på något tillsammans och att lära mig mer. Men känner mig osäker på tekniken fast vi övat och övat, jag har inte rätt balans för jag tror många av svårigheterna var att jag inte var stabil, det behöver man ju liksom inte vara i maskinerna. Ska kika på Youtube och träna hemma. Och sen våga ta steget till dom fria vikterna på gymmet.