Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två promenader blev min motion igår. Först ihop med familjen när ungarna red och sen en längre med högre tempo när jag och hunden tog en tur själva :) Massage och stretch gjorde jag också. Försöker göra det varje dag.

Idag är planen ridning på lunchen. Sen får vi se vad kvällen erbjuder :)
 
Jag har nyss gjort dag 5 av Coreplay. Idag skulle egentligen ha varit en regelrätt ab workout men jag råkade göra morgondagens stretch och yogaflow istället :p Så det blev en lugn dag idag och så får jag göra ab workouten imorgon istället. Kroppen känns ganska pigg för tillfället i alla fall och inget spår av ryggont. Skulle behöva gå ner till gymmet och träna mer på pullups om jag ska lyckas göra ordentliga pullups i år men det är svårt att motivera sig till att gå dit bara för att träna på en sak.
 
Vad äter ni innan träning, om ni ska köra ett riktigt hårt/långt pass? Jag brukar käka gröt, men tycker jag blir så "tung" av det. Det håller ju bra energi dock även ett par timmar in. Frukt och godis och sånt blir ju blodsockerfall ganska fort. Behöver något som ger mig mer uthållighet.
 
Vad äter ni innan träning, om ni ska köra ett riktigt hårt/långt pass? Jag brukar käka gröt, men tycker jag blir så "tung" av det. Det håller ju bra energi dock även ett par timmar in. Frukt och godis och sånt blir ju blodsockerfall ganska fort. Behöver något som ger mig mer uthållighet.

Jag äter keso med musli ett par timmar innan. Tycker att jag håller mig väl på det även vid längre (styrketränings)pass. Dock förutsatt att jag ätit vettig även tidigare under dagen (frukost x 2 och varm lunch). Har även vid tyngre benpass saft med mig på gymmet för att hålla uppe blodsockernivån.
 
Jag körde ett styrketräningspass i måndags vilket gick lite sådär pga väldigt ofokuserad pga 10 minuter in fick jag ett samtal att jag fått ett nytt jobb jag sökt 🥳 Så idag har jag sagt upp mig och om en månad börjar jag på nytt arbete på ny ort! Så nu gäller det verkligen att hålla i träningen som jag upplever för mig kan försvinna lite om jag har mycket annat nytt i livet... Men känner mig trygg i att min plan om minst två pass i veckan ska kunna vara genomförbart ändå.

Nästa pass i planerat till fredag innan jobbet!
 
Jag körde ett styrketräningspass i måndags vilket gick lite sådär pga väldigt ofokuserad pga 10 minuter in fick jag ett samtal att jag fått ett nytt jobb jag sökt 🥳 Så idag har jag sagt upp mig och om en månad börjar jag på nytt arbete på ny ort! Så nu gäller det verkligen att hålla i träningen som jag upplever för mig kan försvinna lite om jag har mycket annat nytt i livet... Men känner mig trygg i att min plan om minst två pass i veckan ska kunna vara genomförbart ändå.

Nästa pass i planerat till fredag innan jobbet!

Grattis till jobbet!!:bump:
 
Här har ni en som har trillat av träningsvagnen 🙋🏼‍♀ Inte tränat på 10 dagar och knappt tagit en promenad. Har däremot snickrat, burit tunga grejer mm. Så en del träningsvärk har det blivit ändå :p

Idag har jag i alla fall både yogat ett kort pass (riktigt länge sen!) och tagit en promenad. Ska försöka prioritera upp träningen igen för jag mår så mycket bättre då.
 
Ridning på lunchen idag och efter jobbet ska jag gå till och från svärföräldrarna och ikväll har jag tänkt träna :) Ska renovera lite och köpa grejer till renovering också 😅 Man hinner mycket bara man planerar väl haha.
 
Jag körde ett styrketräningspass i måndags vilket gick lite sådär pga väldigt ofokuserad pga 10 minuter in fick jag ett samtal att jag fått ett nytt jobb jag sökt 🥳 Så idag har jag sagt upp mig och om en månad börjar jag på nytt arbete på ny ort! Så nu gäller det verkligen att hålla i träningen som jag upplever för mig kan försvinna lite om jag har mycket annat nytt i livet... Men känner mig trygg i att min plan om minst två pass i veckan ska kunna vara genomförbart ändå.

Nästa pass i planerat till fredag innan jobbet!
Grattis! Är det inom samma område som ditt nuvarande jobb eller byter du riktning?
 
Träning söndag, måndag och tisdag i rad och nu idag. I tisdags körde jag styrka men det var kämpigt. Hela kroppen skakade hela tiden så det kändes inte så roligt men pressade mig, det gjorde att löpträningen som var inplanerad till igår inte blev av. Kroppen var så trött och svag. Promenerade lite över 1 mil som vanligt igår och yogade lite och städade i en timme, för mig var det en vilodag.

Idag har jag sprungit och promenerat och fick lite gratisträning i och med att jag köpte en 10 kg kettlebell som jag tillsammans med en fullpackad ryggsäck och två tunga kassar var tvungen att bära hem ca 1 km. Inte så behagligt utan otympligt men jag äger ju ingen bil så får mycket vardagsmotion...
 
Har tränat med PTn både igår och idag. Lagt upp lite fokuspunkter inför hösten: höftstabilitet och rygg/baksida axlar. Ganska lätta vikter med fokus på teknik och muskelkontakt. Min bångstyriga högerfot beror troligen på en obalans i höften så förhoppningen är att vi kan få mer liksidighet där (höftlyft, utfall, utsida-/insida lår etc).

Sen jobba mycket med roddrörelser i alla varianter för att komma åt baksida axlar och övre delen av ryggen. Jag fokuserar även mycket hållning i vardagen och tänker aktivt på att få bak axlarna.

Yogan har gett enormt mycket av rörlighet. Insåg dock idag att jag faktiskt är överrörlig i vissa leder. PTn tittade halvt förfärad på mig när en axelstretch gick lite för bra :p Jag har alltid sett mig själv som stel rakt igenom så det var lite av en ögonöppnare.
 
Slog gräs i fyra timmar i förmiddags, och sen har jag varit alldeles darrig i armarna resten av dagen:D Lite trist att jag fick lite ont i knät mot slutet, men antar att jag slarvat med hållningen så det fått ta mer av vridningen än vad det skulle. Nu måste jag bara komma på hur jag ska träna andra sidan för att väga upp mot denna ensidiga träningsform...
 
Två heldagar vid datorn tis-ons där jag i alla fall fick till lite axelstretch och kort session med hantlar och balansbrädan två gånger om dagen för att inte stelna till.

Igår var jag på crosschange på förmiddagen, vilket kändes skönt, jag kunde ha pressat på med lite tyngre vikt. Ska testa det nästa gång. Sedan fanns en ledig plats på sprinten på kvällen så jag gick på det också för att få cykelrejsa lite. Svettigt! Men det kändes också bra i kroppen - körde mig inte sådär slutkörd så jag knappt kunde promenera hem... :idea:

Det var nog bra för återhämtningen med två dagar som i princip var ren vila. Jag har gått på många pass i rad nu, då det fungerar smidigt med mitt jobb och jag gillar explosiva gruppaktiviteter. Men jag ska kanske byta ut något styrka/spinning-pass i veckan emot yoga istället.
 
Tar en vilodag idag med bara fysioterapi och stretching. Imorgon och på söndag blir det spinning och cykling, och på måndag på det med lien igen, så jag tror jag kan behöva vila lite innan dess.
 
Även jag har trillat av den där träningsvagnen den sista veckan. Senaste träningspasset var i lördags och sedan dess har det varit väldigt svårt att hitta energi, motivation och till viss del även tid att träna. Mycket vardagsmotion i form av cykling och promenader har det dock blivit. Är inne på mina sista dagar i Sverige nu vilket brukar innebära en massa saker att göra och personer att träffa, och samtidigt har första jobbveckan efter semestern tagit hårdare på mig än väntat. Jag är helt slut, trots att jag inte har haft överdrivet mycket att göra jobbmässigt!

Har nu bestämt mig för att lägga träningen åt sidan helt tills jag åker tillbaka till Skottland på onsdag, det blir lättast så för min lilla hjärna. Sen väntar 14 dagars total isolering, då jag alltså inte ens får lov att gå ut på en promenad, så då lär jag både behöva och vilja träna en väldig massa i hemmagymmet för att inte bli helt galen :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
650
· Visningar
18 595
Senast: ameo
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 604
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 466
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 679
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp