Träning & hälsa del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så, bokade om morgondagen. Ställer in kursen och går en egen gång med instruktören en annan dag och det blir nog bra för jag vill nog tävla framöver och behöver lite hjälp med det.
Blir löpning på förmiddagen och fika på eftermiddagen imorgon. Blir bättre så, orkar inte fler saker på en dag.

Har iaf kommit över milgränsen jag satt för promenaderna. Alltid något. Och hemmaträning är bättre än ingen träning alls.
 
Hade nån konstig migrän/utmattning idag. Somnade bara fem timmar efter jag gått upp och vaknade och var öm i hela kroppen. Det börjar lägga sig nu men någon träning blev det ju inte idag. Hoppas att jag är frisk nog att klippa gräsmattan när solen går upp i alla fall, det behövs inte bara för gräsets skull utan för att jag inte fått upp flåset ordentligt på snart tre dagar. Slåtter i all ära men det är inte cardio precis.
 
Jag har haft semester de senaste två veckorna och checkat ut från livet - inklusive Buke - helt under den perioden. Så otroligt skönt!

Vad gäller träning så var det 100% fokus på vilja och lust; jag ville inte ha några mål eller krav att tänka på, och det resulterade i två pass första veckan och tre pass andra veckan. Inget spännande alls, utan det blev mest korta löpturer till det nybyggda utegymmet i byn där vårt sommarhus ligger och då fokus på att göra något, vad som helst, bara för att känna att jag rört på kroppen lite. En dag slog jag dock på stort och körde Almenäspokalen - rekommenderas inte när det är 26 grader och 75% luftfuktighet ute! 🥵

Jag har även hunnit äta fruktansvärt mycket god mat, dricka fruktansvärt mycket gott vin, och äta bröllopstårta till frukost i typ en vecka eftersom det blev en massa över från min brors bröllop. Har nog aldrig varit i såhär dålig form förut tror jag, hela coronakarusellen var liksom inte bästa möjliga uppladdning, men när jag kommer hem till Skottland igen kommer crossfitgymmet att ha hunnit öppna vilket känns himla skoj! Ser sååå mycket fram emot att träna tillsammans med andra, lyfta tungt och känna mig stark på riktigt igen!
 
En timmes ridning och 50 minuters pw med hunden blev det igår :) Idag tänkte jag gymma på lunchen faktiskt. Blir mest kroppsvikt men tänkte bänka lätt några set och ev något mer för axlar.
 
Igår sprang jag på förmiddagen och lyckades få till 1,5 mil promenad under dagen. Bara roligt allt av det. Satte personbästa tidsmässigt, inte sprungit så snabbt sen innan Coronan.

Idag har jag promenerat i skogen och ska träna efter lite mellis. Kan inte bestämma om jag ska springa eller köra styrka. Avgör det på plats när jag vet hur kroppen känns och vad jag har lust med.
 
Det blev löpning idag. Fokuserar just nu på att komma upp i tempo och ha andningen under kontroll och öka på distansen väldigt sakta. Efter Corona, lunginflammation i båda lungorna och min astma är det svårt med andningen, får alltid ta medicin men det har jag all tid behövt pga astman men nu får jag ta extra. Kämpigare att springa nu mot innan Coronan och lunginflammationen men det är kanske inte så konstigt.

Gick bra idag att springa och nu ska jag ta en promenad till, uppe i 1 mil redan i promenadsträcka och kommer nog gå några kilometer till. Och försöka yoga lite.

Så träningsmässigt och vardagsmotionsmässigt är det en bra dag.

Tagit jätte stora och viktiga beslut i saker som rör hela mitt liv och påverkat mig i ca 10 månader och jag var orolig att ta fel beslut och rädd för att ta det jobbiga samtalet men nu har jag gjort det och är så nöjd och glad och känner mig fri, fri, fri!
 
Jag har alltid motionerat i form av promenader, älskar (oftast) att gå med hundarna. Allra helst på sommaren när det varit fint väder. Men så fick jag för mig att börja jogga och laddade ner 0 to 5 k för 3 månader sen. Gillar upplägget, lätt att börja och lagom "jobbigt".

Sen bevisade jag en gång för alla att motion är livsfarligt genom att bryta handleden för 6 veckor sen. Så blev ett ofrivilligt avbrott med operation och gips. Har börjat lite smått igen men backat tillbaka några steg.
 
Hade en riktig skitdag idag där allt jag gjorde verkade gå fel. Men jag lyckades ändå gå ut och lassa hö i tills armarna skakade efter att jag gjort fysioterapin. Alltid något.
 
Jag har alltid motionerat i form av promenader, älskar (oftast) att gå med hundarna. Allra helst på sommaren när det varit fint väder. Men så fick jag för mig att börja jogga och laddade ner 0 to 5 k för 3 månader sen. Gillar upplägget, lätt att börja och lagom "jobbigt".

Sen bevisade jag en gång för alla att motion är livsfarligt genom att bryta handleden för 6 veckor sen. Så blev ett ofrivilligt avbrott med operation och gips. Har börjat lite smått igen men backat tillbaka några steg.
Vad roligt att du upptäckt joggning/löpning. Visst blir man glad av det? Eller jag blir det i alla fall. Fick ju också en paus pga Coronan och innan av olika skäl så vet hur träligt det är att börja om. Men det gör ju inget egentligen, tråkigt men överkomligt. Är handeln bra nu?
 
Vad roligt att du upptäckt joggning/löpning. Visst blir man glad av det? Eller jag blir det i alla fall. Fick ju också en paus pga Coronan och innan av olika skäl så vet hur träligt det är att börja om. Men det gör ju inget egentligen, tråkigt men överkomligt. Är handeln bra nu?
Jag gillar det. Sen är det svårare i stan, springer helst inte bland folk eller på asfalt. Nu är jag hemma hos min mor i skogen. :)

Handen är bättre men inte helt bra så jag är fortfarande sjukskriven. Sen sa de upp till 1 år innan en blir helt återställd. Så jag kan inte rekommendera att bryta något och minst av allt handleden.
 
Jag gillar det. Sen är det svårare i stan, springer helst inte bland folk eller på asfalt. Nu är jag hemma hos min mor i skogen. :)

Handen är bättre men inte helt bra så jag är fortfarande sjukskriven. Sen sa de upp till 1 år innan en blir helt återställd. Så jag kan inte rekommendera att bryta något och minst av allt handleden.
Oj, ett år är länge. Jag har brutit lite tår och fingrar så kan bara gissa hur jobbigt du har det.

Jag är en av dom som inte gillar att springa i stan också men har turen att ha ett jätte fint gym några minuter bort som jag älskar att vara på
 
Har som vanligt sovit för lite, fick några bättre nätter innan men är så sjukt trött hela tiden. Konstant sömnbrist tär på en. Även om jag får sova 1 eller 2 dagar ibland hinner jag aldrig sova ikapp. Vaknade vid 2 i natt. Gick till ett möte trött och stressad och så visade det sig att jag stressat och pressat i onödan för mötet är imorgon. Så klantigt att planera fel.:banghead:

Känner mig trött i kroppen men tänkte ge gymmet en chans. Redan vid första maskinen kände jag mig ur form och ville gå hem direkt. Tog mig ändå igenom ett pass men hoppade över några moment jag brukar göra. Kändes uselt men får acceptera att dagsformen varierar, man är ju trots allt ingen maskin.
 
Jag har börjat på ett nytt yogaprogram inriktat på core. Har aldrig betalat för ett träningsprogram förut men jag har känt mig lite omotiverad på senaste tiden och eftersom jag hatar att lägga pengar på saker jag inte använder så vet jag att jag kommer att slutföra programmet :p Idag var dag 4 av 28. Känns bra än så länge! Tanken med programmet är att det ska vara förberedande inför handstands och arm balances. Alltid kul att jobba mot sånt!
 
Jag har börjat på ett nytt yogaprogram inriktat på core. Har aldrig betalat för ett träningsprogram förut men jag har känt mig lite omotiverad på senaste tiden och eftersom jag hatar att lägga pengar på saker jag inte använder så vet jag att jag kommer att slutföra programmet :p Idag var dag 4 av 28. Känns bra än så länge! Tanken med programmet är att det ska vara förberedande inför handstands och arm balances. Alltid kul att jobba mot sånt!
Jag har en kompis som kan stå på både huvud och händer utan stöd. Så otroligt imponerande när hon går upp utan att luta sig mot något. Kontroll, balans och styrka. Men jag är för mesig, livrädd för allt som är upp och ner. Kul med ett mål att följa.
 
Jag har en kompis som kan stå på både huvud och händer utan stöd. Så otroligt imponerande när hon går upp utan att luta sig mot något. Kontroll, balans och styrka. Men jag är för mesig, livrädd för allt som är upp och ner. Kul med ett mål att följa.
Så coolt! Jag är också rädd för att vara upp och ned och allt som har att göra med att förlora "kontrollen" (kunde inte göra kullerbyttor eller sånt när jag var liten). Men det är roligt att öva på, jag har nyss lärt mig göra kullerbyttor under vatten såhär vid 28 års ålder 😅 och en dag vill jag stå på händer utan stöd!
 
Känner mig jävligt chill som yogar i ett par juldekorerade bomullstights :rofl: Fick dem i present av en vän på skämt och använder dem typ aldrig. Men det kändes märkligt rätt här hemma på yogamattan.

20200825_192115.jpg
 
Sprang idag (eller joggade snarare). Kändes himla jobbigt fast det var ett lättare pass än jag gjorde på Lördag. Kanske blev det för mycket med både Lördag och Söndag men då kändes det så bra. Annars brukar jag köra varann vardag och ledigt på helgen. Avslutat dagen men en 5 km promenad med hundarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
647
· Visningar
18 565
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 603
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 466
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 679
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp