Den här veckan började jättebra, ett styrkepass i måndags, jag har äntligen fastnat lite för att träna de stora muskelgrupperna som ben, mage och rygg, tidigare har jag tyckt att det är aptråkigt! Framförallt rygg, men jag har fått en nytändning på skivstången. Tisdagen tog jag en lunchrunda, har mest gått powerwalks i sommar, där jag försöker hålla ett tempo på ca 7 KM timmen och ligger då på en puls mellan 130-140, i tisdags kom jag ut lite sent och fick en längre väg då det är vägbyggen på en av mina 5K rundor (så den blev 6K) för att hinna tillbaka till eftermiddagens möten lade jag in löpintervaller (7*1 min) det var riktigt kul, och pulshöjande, medelpulsen för passet höjdes rejält och landade på 150. Jag behöver verkligen komma igång med mer pulshöjande aktiviteter - under sommaren har min klocka knappt reggat några intensiva minuter (pulsenmätaren på klockan mäter dåligt och skippar jag pulsbandet får jag inga aktiva minutrar alls vid PW trots att jag pinnar på rejält)
Sedan kom paniken inför halvårsrapporteringen och medförde två totalt stillasittande dagar i går satt jag antingen i bil eller framför dator i 15 timmar, stegräknaren slutade på all time Low 2302 steg
i dag ska jag checka ut vid lunch och både ta en PW, lite styrka, städa, och fixa inför kvällens kräftskiva!