Ridning, rehabstyrka (kroppsvikt), stretch/rörlighet och 50 minuters promenad blev det idag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för lopp?Ridning i går, det känns ganska duktigt i dag.
I dag kör jag vila och i morgon ska jag springa söder runt loppet
Det är ett lopp runt södermalm (i Stockholm). 10kmVad är det för lopp?
Vad roligt!Inspirerad av @zassoo och @Trollunge köpte jag också passet Hållbar kropp och körde första passet igår. Min kropp har inte sett gymmet sen i februari så det var tuuungt och jag orkade inte alla set så här första gången men jobbar med att känna att det är ok ändå, ett halvt pass är bättre än inget pass. Gillar upplägget med färdigkomponerade pass.
Målet är att köra 2 gånger/vecka och se en stadig utveckling. Känner mig faktiskt lite pepp på träning för första gången på länge så tack för inspirationen!
Du kanske kan lägga in lite styrketräning där du använder din kroppsvikt som tyngd? Eller alternativt lägga in mer stärkande övningar/positioner när du gör yoga.Chansar att ställa frågan här (istället för på facebook där alla dryga hänger).
Finns det skonsamma övningar man kan göra? Skonsamt för rygg/axlar/bröstrygg.
Jag har en del smärtproblematik och klarar inte av hårdare träning, men min läkare rådde mig att motionera/träna mera. Jag kör vanligen promenader och yoga, men finns det även skonsammare styrkeövningar man kan göra måntro?
Borde absolut finnas en hel del grejer du kan göra men jättesvårt att svara exakt vad när man inte är typ sjukgymnast + vet din problematik Men jag tänker som @Luem att börja med kroppsvikt och sen känna sig fram vad som funkar?Chansar att ställa frågan här (istället för på facebook där alla dryga hänger).
Jag har en del smärtproblematik och klarar inte av hårdare träning, men min läkare rådde mig att motionera/träna mera. Jag kör vanligen promenader och yoga, men finns det även skonsammare styrkeövningar man kan göra måntro?
Chansar att ställa frågan här (istället för på facebook där alla dryga hänger).
Stort lycka till!Ridning i går, det känns ganska duktigt i dag.
I dag kör jag vila och i morgon ska jag springa söder runt loppet
Är inte heller expert men för mig fungerar övningar med min pilatesboll och att då välja ut övningar som passar just då. Finns mycket att se/läsa och få inspiration. Jag tränar ofta med min boll och får ut effektiv men mild träning. Har du sökt upp en fysioterapeut?Chansar att ställa frågan här (istället för på facebook där alla dryga hänger).
Tjohej, då var jag hemma.
Det blev 10km på 1:06:18. Med tanke på omständigheterna är jag skitnöjd.
Vi fick inte mycket hjälp annat än att det var platt bana. I övrigt var det 29 grader, luften stod still, kvalmigt, folk precis överallt (hornstulls strand är definitivt inte corona vänligt!). Vi lyckades springa lite fel på ett ställe, och det var lite halvkrångligt att nästla sig igenom slussenbygget.
De sista 2 kilometrarna var jag överhettad till tusen, tur att jag hade hjärnan med mig och kunde tugga på som den tjurskalle jag kan vara. Låg på maxpuls i 52 minuter, så inte så konstigt att kroppen blev överhettad till slut.
Wow bra jobbat!!Tjohej, då var jag hemma.
Det blev 10km på 1:06:18. Med tanke på omständigheterna är jag skitnöjd.
Vi fick inte mycket hjälp annat än att det var platt bana. I övrigt var det 29 grader, luften stod still, kvalmigt, folk precis överallt (hornstulls strand är definitivt inte corona vänligt!). Vi lyckades springa lite fel på ett ställe, och det var lite halvkrångligt att nästla sig igenom slussenbygget.
De sista 2 kilometrarna var jag överhettad till tusen, tur att jag hade hjärnan med mig och kunde tugga på som den tjurskalle jag kan vara. Låg på maxpuls i 52 minuter, så inte så konstigt att kroppen blev överhettad till slut.
Vad köpte du för någon? Vi är ute efter en med det finns ju så många och i så många prisklasser.Måste säga att massagepistolen var ett riktigt bra köp! Kör den en stund i nacken och på axlar och skuldror varje dag jag jobbar och det håller mycket av mina spänningar borta
Planen för idag är ridning på lunchen och ikväll en sväng till skogen.
Vad köpte du för någon? Vi är ute efter en med det finns ju så många och i så många prisklasser.