Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eftersom Udden(som tydligen ska vara bäst) är så himla långt bort, så funderar jag på att startfälttävla på Ljuslingsbacken.
Jag måste ju lära mig någonstans hur man gör, och jag har gjort bort mig i Skövde förr...
Är det någon här inne bland newbiesarna som har tänkt sig åka dit? Skulle typ vilja ha någon att hålla i handen!

Eftersom Udden(som tydligen ska vara bäst) är så himla långt bort, så funderar jag på att startfälttävla på Ljuslingsbacken.
Jag måste ju lära mig någonstans hur man gör, och jag har gjort bort mig i Skövde förr...
Är det någon här inne bland newbiesarna som har tänkt sig åka dit? Skulle typ vilja ha någon att hålla i handen!

Tänker du den 14 maj? För blir det inte Udden (den finns inte på TDB än så vet inte ifall den kommer bli av) så kommer jag och min röda :D

Men Ljuslingsbacken har ju @Novali01 visat skräckinjagande film från så det är ju typ livsfarligt att rida där. :eek:

Varför har jag missat att det är startfälttävlan där förresten? Jag känner lite dödslängtan så jag kanske vill åka med....och titta på. :angel:

Ja jag antar det, startfälttävlan ska väl inte gå högre om inte jag är helt ute och cyklar? :confused:

Det kan ju t o m Tant Grön och Tant Brun klara av. Proppen var inte speciellt upplysande dock....eftersom det inte fanns någon. Verkar inte vara gratis iallafall eftersom man ska betala en okänd summa på plats. :angel:

Jaha, som vanligt får jag rycka in o upplysa alla oupplysta!:D

Startfälttävlan kan gå upp till 80 men eftersom Sugar cup gått i 60 så kör de flesta 60. Banan på ljuslingsbacken är en perfekt 60 bana med fina söta små stockar, nåt.litet med ris i o vad genom vatten. Hoppbanan är stor.o på grus, likaså dressyren. Kort sagt perfekt för en första start o jag tycker att alla ni newbies skulle ta den chansen o rida där.

Jaha, som vanligt får jag rycka in o upplysa alla oupplysta!:D

Startfälttävlan kan gå upp till 80 men eftersom Sugar cup gått i 60 så kör de flesta 60. Banan på ljuslingsbacken är en perfekt 60 bana med fina söta små stockar, nåt.litet med ris i o vad genom vatten. Hoppbanan är stor.o på grus, likaså dressyren. Kort sagt perfekt för en första start o jag tycker att alla ni newbies skulle ta den chansen o rida där.

Synd att Udden och Ljuslingsbacken har lagt på samma datum, hade ju varit perfekt att kunna åka på båda!

nu när ni pratar om startfälttävlan, vet ni vad det kommer för något här i skåne? vet att öved ska ha men det är då antagligen i samma veva som deras tävling dvs i juli/augusti, och jag vill kunna skutta över mini hinder innan dess. :rofl:.

Fast när jag tänker efter så är det lika läskigt med små hinder. Jag har nästan slagit halvt ihjäl mig på hemska markbommar när Tant Brun har snubblat på dom och trillat på nosen. Ojoj, det gick åt mycket Voltaren gel dagarna efter det. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 524
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar