Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Krumelur Det blev nästan lite stressigt nu för jag ska tydligen vara med i klubblaget och hoppa Gota Cupen och deltävling 2 är den 17 maj. Vi kommer vara ordentligt uppvärmda tills dess. :angel:

Menmen. En startfälttävlan för newbies och bara 5 storhäststarter än så länge? Kom igen nu newbiekompisar, detta måste ju vara den ultimata mjukstarten ? ( det verkar ju inte bli någon kurs med vin hos @Novali01 så vi måste ju öva någonstans)

Fick svar från Udden att det dom skulle ha var en stilfälttävlan och inte startfälttävlan (jag lovar det stod startfälttävlan på deras hemsida först) Så nu är det spikat att jag också kommer till Ljuslingsbacken! :D Sa det till mamma idag och fick svaret "du är ju sjuk i huvudet" O_o:p

Joho då, vin blir det! För mig iaf när jag står i mitt lilla VIP tält, som den snälla lilla draken ska köpa till mig! :bump:

Det kan ju vara värt ett par kronor för jag hyser en förhoppning om att det är virustätt. :sneaky: Vore himla fiffigt om det gick att sätta hänglås på öppningarna också så att ingen bryter sig.....hrm...ut. :rofl:

Nu hade du lite otur igen när du tänkte? Du menar att det ska gå o låsa så inga små otäcka @Krumelurer kan komma in o stjäla vinet?

Och tack så hjärtligt för omtanken, virus vill ju ingen ha, så jag hoppas också det håller ute dom små busarna!:devil:

Åh. Jag vill också till ljuslingsbacke. Min kille tycker jag är knäpp men Skövde är ju bara 12 mil. är inte ens min jobbhelg.
Problemet är väl att jag lovat mig att inte hyra någon mer hästtransport förens min egna kommer i slutet på april.. men ska jag dit måste jag ju öva innan. Våra granar i skogen räcker inte riktigt.

I förra veckan kändes det nästan som vi började säsongen då en snäll man lät oss hoppa stockarna han hade fällt över vägen. Blev en kombination med ett språng mellan. :banana: och detta hoppade vi med en motorsåg igång bara lite längre bort. Jättekul :D

Puttar lite försynt upp min fråga igen och hoppas att tråden inte tagits över av norrlänningarna helt och hållet... :cautious:

Jag undrar också om det blir någon startfälttävlan alt pay and cross i skåne el iaf i södra sverige.
Tom min 24 åring skulle orka med en sån :P

I Blekinge kör vi en Salty Cup, en träningstävling i terränghoppning med stilbedömning. 3 omgångar, och inför varje omgång finns ett träningstillfälle (som jag tror är frivilligt). Går på 80 cm för häst.

Vidarutveckling av Sugar Cup som finns för ponny, på 60 cm. Dock ingen final på Ribersborg för Salty Cup. :cool:

I Blekinge kör vi en Salty Cup, en träningstävling i terränghoppning med stilbedömning. 3 omgångar, och inför varje omgång finns ett träningstillfälle (som jag tror är frivilligt). Går på 80 cm för häst.

Vidarutveckling av Sugar Cup som finns för ponny, på 60 cm. Dock ingen final på Ribersborg för Salty Cup. :cool:

Blev så himla glad när jag såg det :bow: Har haft som förslag till Ted sedan första gången jag hjälpte till på Sugar Cup men de kan ju liksom inte hinna med allt den där familjen tydligen :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 524
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar