Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
I Blekinge kör vi en Salty Cup, en träningstävling i terränghoppning med stilbedömning. 3 omgångar, och inför varje omgång finns ett träningstillfälle (som jag tror är frivilligt). Går på 80 cm för häst.

Vidarutveckling av Sugar Cup som finns för ponny, på 60 cm. Dock ingen final på Ribersborg för Salty Cup. :cool:

Håller med er andra, jag hade ju inte bangat om det fanns något liknande här! Lät ju hur kul som helst :D

-Kl-

Idag har mitt Vilddjur fått hoppa med sin medryttare :) jag är ju fortfarande rätt invalid men så skönt att veta att hästen håller igång så kanske man kan tänka sig att rida i Styringe i sommar om man har tur. Inte för att jag vågar hoppas så mycket men man får ju ha en ambition ;)

=)// Pink

Ser jättetrevligt ut @pink_angel! Rolig övning också så förstår att du längtar, har läkarna sagt nåt om när du får rida som vanligt igen?

@Speedway och var är din lilla träningsfilm då??? känner allt igen hindren....:p

Ser jättetrevligt ut @pink_angel! Rolig övning också så förstår att du längtar, har läkarna sagt nåt om när du får rida som vanligt igen?

Tack :) är glad att det fungerar så bra! Prognosen är 3-4 månader så i början av juni hoppas jag kunna vara med och träna som vanligt igen. Är sjukt envis med sjukgymnastiken så borde vara bra tills dess. Går på kontroll varje fredag så får se lite löpande tänker mig att eftersom jag tränar på så flitigt så kanske det går fortare ^^

Jag funderar det här med vilken klubb man ska tillhöra.. Jag har ju alltid varit medlem hos de klubbar som ligger närmst geografiskt, men funderar på om man skulle bli medlem i någon klubb som faktiskt håller på med fälttävlan men inte ligger lika nära geografiskt, för att kanske får lite mer förmåner (kanske inte ens finns, men tänker typ träningar, clinics och liknande) eller just att vara med klubb som sysslar med den sporten jag håller på med Hur tänker ni angående detta?

@Ek3n Jag får nog vara med i Skogsmullens RK då. :D

Haha den klubben skulle passa mig också :D
Nä men det vore ju kul att vara med i en klubb som man känner lite gemenskap med, jag har ju eget stall och tränar just nu endast privat så jag saknar lite folk att dela intresset med. Hade min kära mor fått bestämma (som hjälper mig massor och är verkligen guld värd!) Så hade jag hållit mig till dressyrbanorna men jag vill ju mer än så :)

@Ek3n Hur menar du med fler förmåner? Nu vill jag inte hugga på dig, så ta detta på rätt sätt, men jag tycker man ska vara medlem i närmaste klubb där man kan medverka som funktionär på tävlingar som arrangeras av den klubben,oavsett vilken disciplin man egentligen tävlar själv i. Allt för att skänka tillbaka lite av det som ridsporten faktiskt ger till oss. De flesta klubbar skriker efter funktionärer, många vill köpa sig fria men det går ju inte för så mycket betalar ingen att man kan anställa personal för att ha tävling.
FT nördar träffar man ju ändå ute på tävling och har skitkul ihop med under säsongen! Vill man rida i lag är det heller inget bekymmer eftersom man får låna in ryttare över klubbgränserna.

Så jag tycker man ska fråga sig i första hand vad man kan hjälpa till med och i andra hand vilka förmåner man då kan få.

Jag funderar det här med vilken klubb man ska tillhöra.. Jag har ju alltid varit medlem hos de klubbar som ligger närmst geografiskt, men funderar på om man skulle bli medlem i någon klubb som faktiskt håller på med fälttävlan men inte ligger lika nära geografiskt, för att kanske får lite mer förmåner (kanske inte ens finns, men tänker typ träningar, clinics och liknande) eller just att vara med klubb som sysslar med den sporten jag håller på med Hur tänker ni angående detta?

Om man funderar över klubb så tycker jag man ska välja en fälttävlansklubb, inte minst för att vara en prick o medlemslistan och betala medlemsavgiften dit.

Hjälpa till kan man ju göra precis hur som! :D

Jag har inte riktigit hittat någon ny hemmaklubb osm känts hundra sedan vi flyttade från Halland till Skåne. Bor i Flyinge o har ju nära till typ alla banor utom Gärds om man jämför med avstånden i Halland. Har valt att fortsätta vara medlem i min gamla klubb Hermanstorp och skulle jag lösa licens så skulle jag göra det hos dem. Dock är jag faktiskt inte alltid där uppe o hjälper till ens när de har tävling längre, jag är inte i Halland alls mycket öht. Eftersom jag gillar Pro Eventings koncept så är jag stödmedlem där.

Vad jag hjälper till med (måste sålla hårt tyvärr :() beror helt på vad jag känner för faktiskt :p Jag tycker stilbedömning borde vara ett krav i ALLA låga klasser (även hoppning....) så därför anmäler jag mig alltid som funktionär på stilbedömda terrängritter och jag brukar väl vara med typ 9 av 10 omgångar på Sugar Cup (som ju dock är privat drivet härnere). Sedan gillar jag vissa banor lite mera, Staffans tex så där brukar jag sitta på hinder. Pro Eventing är arrangemang jag gillar och dessutom på Flyinge Kungsgård o därför brukar jag sitta på hinder där också. Flyinge RF likaså så brukar vara med en gång där också. Och Breeders såklart!

Detta minimumet är trots allt bara 8 dagar i princip! Jag har alltid dåligt samvete när det är fälttävlan i Skåne och jag INTE är där o hjälper till ens på tävlingsdagen (det är ju det lilla!!) men jag vill gärna behålla min sambo (kör han bana så passar jag på med något extra om jag inte följer med honom :D).

Japp @Speedway, inget undgår mitt argusöga! Filmen???"säger hon med uppfordrande röst" :D

Det blir nog inget filmat på ett tag för nu ska vi göra en tripp till Husaby istället. Lilla brun var spänd i ryggmuskeln på vänster sida idag så jag gissar att det kanske inte bara var skav av schabrakkanten när hon ömmade bakom sadeln för ett par veckor sedan. Lika bra att låta experterna kolla på det för annars kommer jag gå här och noja ihjäl mig.
Vi åker på skärtorsdagen så hästen får väl ta sin matte i snöre och traska runt i skogen lite grann under tiden. Matten behöver motion.

Jag har valt den klubben som jag känner att jag får mest och bäst utbyte av. Jag hjälper till så mycket jag kan och trivs väldigt bra där :), Att den råkar vara nära är bara tur, första klubben låg ännu närmre och jag gick på ridskola där, men var mest medlem i klubben för att alla andra var det. Va inget jag var med i för att stödja och engagera mig i klubben.

Klubb nr 2 gick jag med i för att de också var nära och hade ridhus, och för att de erbjöd träningar inför lag tävlingar.
men då det mer var en enda röra och styrelsen verkade lagom komplicerad så sökte jag mig väldigt snabbt till nuvarande klubben ^_^.
Och här har jag även sen ridskoletiden hjälpt till inför och på träningar, de erbjuder terräng träningar och jakter, fri tillgång till hopp bana och mini terräng hinder. Jätte härliga människor som verkligen brinner för sporten och försöker utveckla klubben för varje år.

hade hellre valt denna klubben även om den låg 5mil bort före någon annan i närheten. Man ska trivas med sin klubb och vad den står för, Inte bara sponsra de som är närmast.

@Ek3n Hur menar du med fler förmåner? Nu vill jag inte hugga på dig, så ta detta på rätt sätt, men jag tycker man ska vara medlem i närmaste klubb där man kan medverka som funktionär på tävlingar som arrangeras av den klubben,oavsett vilken disciplin man egentligen tävlar själv i. Allt för att skänka tillbaka lite av det som ridsporten faktiskt ger till oss. De flesta klubbar skriker efter funktionärer, många vill köpa sig fria men det går ju inte för så mycket betalar ingen att man kan anställa personal för att ha tävling.
FT nördar träffar man ju ändå ute på tävling och har skitkul ihop med under säsongen! Vill man rida i lag är det heller inget bekymmer eftersom man får låna in ryttare över klubbgränserna.

Så jag tycker man ska fråga sig i första hand vad man kan hjälpa till med och i andra hand vilka förmåner man då kan få.

Förstår precis hur du tänker, och jag menar absolut inte att jag bara ska ha "förmåner" (med det menar jag typ rabatt för att rida på terrängbanan kanske, inbjudan till träningar osv) utan jag hjälper gärna till och är funktionär och så också! Såklart det är viktigt att ge tillbaka, men eftersom klubben jag var medlem i förra året inte gav mig någonting alls (och krävde inget från mig heller) så vore det kul att vara i en klubb med "samma intressen" och kunna vara mer engagerad på alla plan :)

Jag har valt den klubben som jag känner att jag får mest och bäst utbyte av. Jag hjälper till så mycket jag kan och trivs väldigt bra där :), Att den råkar vara nära är bara tur, första klubben låg ännu närmre och jag gick på ridskola där, men var mest medlem i klubben för att alla andra var det. Va inget jag var med i för att stödja och engagera mig i klubben.

Klubb nr 2 gick jag med i för att de också var nära och hade ridhus, och för att de erbjöd träningar inför lag tävlingar.
men då det mer var en enda röra och styrelsen verkade lagom komplicerad så sökte jag mig väldigt snabbt till nuvarande klubben ^_^.
Och här har jag även sen ridskoletiden hjälpt till inför och på träningar, de erbjuder terräng träningar och jakter, fri tillgång till hopp bana och mini terräng hinder. Jätte härliga människor som verkligen brinner för sporten och försöker utveckla klubben för varje år.

hade hellre valt denna klubben även om den låg 5mil bort före någon annan i närheten. Man ska trivas med sin klubb och vad den står för, Inte bara sponsra de som är närmast.

Gillar oxå Öved jättemycket! Ert engagemang är dock det som "talar emot" för min del. Blir jag medlem hos er kommer jag inte kunna låta bli allt ni hittar på och kommer känna mig jättedum att sitta hemma när alla andra fixar hela tiden :p Tummen upp för er!!

Idag var det badpremiär för oss! Min tös som är ett riktigt badmonster försökte gå ut och bada ordentligt men jag var inte jättesugen på att bada själv än :D så vattenhinder kommer inte bli något problem för oss iallafall :p

Det är ett par månader kvar tills vi kan bada på riktigt, är lyckligt lottad som har en perfekt strand bara en minuts skritt från stallet :love:
DSC_3170-002_zpsd5a16ac7.jpg

Idag var det badpremiär för oss! Min tös som är ett riktigt badmonster försökte gå ut och bada ordentligt men jag var inte jättesugen på att bada själv än :D så vattenhinder kommer inte bli något problem för oss iallafall :p

Det är ett par månader kvar tills vi kan bada på riktigt, är lyckligt lottad som har en perfekt strand bara en minuts skritt från stallet :love:
DSC_3170-002_zpsd5a16ac7.jpg
Mysigt ^_^ var själv iväg på bad premiär förra helgen. Min fux har äntligen kommit på att vatten = skit roligt :D. Är bara läskigt att gå i först ;).

Slänger in en bild ^_^ inte världens bästa då hästen inte ville stå still och jag inte såg et sk*t av skärmen pga motljuset :rofl:

Gillar oxå Öved jättemycket! Ert engagemang är dock det som "talar emot" för min del. Blir jag medlem hos er kommer jag inte kunna låta bli allt ni hittar på och kommer känna mig jättedum att sitta hemma när alla andra fixar hela tiden :p Tummen upp för er!!
Ja man känner sig lite väl lat och dum som inte redan nu är med och ordnar till marken.. eller sen bara är med varje eler varrannan söndag fram till tävlingen och inte flera gånger i veckan som många andra gör :o.. Många eldsjälar i klubben men man får ju hjälpa till så de inte brinner ut :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 524
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar