Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I Blekinge kör vi en Salty Cup, en träningstävling i terränghoppning med stilbedömning. 3 omgångar, och inför varje omgång finns ett träningstillfälle (som jag tror är frivilligt). Går på 80 cm för häst.
Vidarutveckling av Sugar Cup som finns för ponny, på 60 cm. Dock ingen final på Ribersborg för Salty Cup.
@Speedway och var är din lilla träningsfilm då??? känner allt igen hindren....
Ser jättetrevligt ut @pink_angel! Rolig övning också så förstår att du längtar, har läkarna sagt nåt om när du får rida som vanligt igen?
@Ek3n Jag får nog vara med i Skogsmullens RK då.
Jag funderar det här med vilken klubb man ska tillhöra.. Jag har ju alltid varit medlem hos de klubbar som ligger närmst geografiskt, men funderar på om man skulle bli medlem i någon klubb som faktiskt håller på med fälttävlan men inte ligger lika nära geografiskt, för att kanske får lite mer förmåner (kanske inte ens finns, men tänker typ träningar, clinics och liknande) eller just att vara med klubb som sysslar med den sporten jag håller på med Hur tänker ni angående detta?
Japp @Speedway, inget undgår mitt argusöga! Filmen???"säger hon med uppfordrande röst"
@Ek3n Hur menar du med fler förmåner? Nu vill jag inte hugga på dig, så ta detta på rätt sätt, men jag tycker man ska vara medlem i närmaste klubb där man kan medverka som funktionär på tävlingar som arrangeras av den klubben,oavsett vilken disciplin man egentligen tävlar själv i. Allt för att skänka tillbaka lite av det som ridsporten faktiskt ger till oss. De flesta klubbar skriker efter funktionärer, många vill köpa sig fria men det går ju inte för så mycket betalar ingen att man kan anställa personal för att ha tävling.
FT nördar träffar man ju ändå ute på tävling och har skitkul ihop med under säsongen! Vill man rida i lag är det heller inget bekymmer eftersom man får låna in ryttare över klubbgränserna.
Så jag tycker man ska fråga sig i första hand vad man kan hjälpa till med och i andra hand vilka förmåner man då kan få.
Jag har valt den klubben som jag känner att jag får mest och bäst utbyte av. Jag hjälper till så mycket jag kan och trivs väldigt bra där , Att den råkar vara nära är bara tur, första klubben låg ännu närmre och jag gick på ridskola där, men var mest medlem i klubben för att alla andra var det. Va inget jag var med i för att stödja och engagera mig i klubben.
Klubb nr 2 gick jag med i för att de också var nära och hade ridhus, och för att de erbjöd träningar inför lag tävlingar.
men då det mer var en enda röra och styrelsen verkade lagom komplicerad så sökte jag mig väldigt snabbt till nuvarande klubben ^_^.
Och här har jag även sen ridskoletiden hjälpt till inför och på träningar, de erbjuder terräng träningar och jakter, fri tillgång till hopp bana och mini terräng hinder. Jätte härliga människor som verkligen brinner för sporten och försöker utveckla klubben för varje år.
hade hellre valt denna klubben även om den låg 5mil bort före någon annan i närheten. Man ska trivas med sin klubb och vad den står för, Inte bara sponsra de som är närmast.
Mysigt ^_^ var själv iväg på bad premiär förra helgen. Min fux har äntligen kommit på att vatten = skit roligt . Är bara läskigt att gå i först .Idag var det badpremiär för oss! Min tös som är ett riktigt badmonster försökte gå ut och bada ordentligt men jag var inte jättesugen på att bada själv än så vattenhinder kommer inte bli något problem för oss iallafall
Det är ett par månader kvar tills vi kan bada på riktigt, är lyckligt lottad som har en perfekt strand bara en minuts skritt från stallet
Ja man känner sig lite väl lat och dum som inte redan nu är med och ordnar till marken.. eller sen bara är med varje eler varrannan söndag fram till tävlingen och inte flera gånger i veckan som många andra gör .. Många eldsjälar i klubben men man får ju hjälpa till så de inte brinner ut .Gillar oxå Öved jättemycket! Ert engagemang är dock det som "talar emot" för min del. Blir jag medlem hos er kommer jag inte kunna låta bli allt ni hittar på och kommer känna mig jättedum att sitta hemma när alla andra fixar hela tiden Tummen upp för er!!