Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mysigt ^_^ var själv iväg på bad premiär förra helgen. Min fux har äntligen kommit på att vatten = skit roligt :D. Är bara läskigt att gå i först ;).

Slänger in en bild ^_^ inte världens bästa då hästen inte ville stå still och jag inte såg et sk*t av skärmen pga motljuset :rofl:

Ser himla härligt ut! :) Min strand är inte jättestor så kan inte ta några mysiga galopper längs strandkanten, men jag får gå ut och bada och sen trava tillbaka in, det är helt okej det också :D

Hörrni, jag håller på och googlar ihjäl mig här.. Kollade in Sporrens stilterräng, och där var det ju femtielva olika klasser med diverse bokstavskombinationer :confused::confused: Någon som kan räta ut frågetecknen för mig, med förklaring eller länk?

@Ek3n Jag vet att om det står P så är det ponny och H så är det häst. Det har jag listat ut alldeles själv. :p
ST betyder StilTerräng. Och där tog min kunskap slut så nu får någon smartare fylla i resten. :D:D:D

Ser himla härligt ut! :) Min strand är inte jättestor så kan inte ta några mysiga galopper längs strandkanten, men jag får gå ut och bada och sen trava tillbaka in, det är helt okej det också :D
Älskar att rida där ^_^, och att terrängbanan bara är ett stenkast ifrån är inte så dumt det heller ;).

Deras tävling 26/4?

Allt med P (står efter) är ponny.

Siffran är höjden.

ST - ryttaren bedöms
TH - hästen bedöms (unghästar, kval till breeders bla)

TH90 är alltså unghästklass 90 cm där hästen bedöms tex :)

Som @Speedway konstaterat är TR typ ofullständigt på den punkten. Hjälper nog bättre o läsa här: http://www3.ridsport.se/Tavling/Falttavlan/TR-Regler/Stilfalttavlan/

Och stilprotokollen domaren dömer efter finns här för bedömning av ryttaren: http://www3.ridsport.se/ImageVaultFiles/id_21748/cf_559/Protokoll_stilterr-ngritt.PDF och här för (ung)hästen: http://www3.ridsport.se/ImageVaultFiles/id_21749/cf_559/Protokoll_terr-ngh-stprov.PDF

Det är alltså de protokollen jag skriver på när jag är domarekreterare i Sugar Cup (Sporren har även Salty Cup för häst), vid stilbedömd terrängritt och Breeders för 4-5-åringar. Jag var skrivare redan på första testtävlingen i Sverige på min hemmaklubb en höst för massa år sedan så bara fråga om det är något du undrar över :D

@the_connemara tack!! Känner mig mycket klokare :bow:

Jaa jag läste om det med och blev så sugen! Till Sporren hade jag ju inte farligt långt heller.. Nä nu måste jag sätta mig med en tävlingskalender och börja planera känner jag :D

Apropå klubbval, så är jag nog knasig som fortsätter vara med i min klubb. Men jag känner mig väldigt hemma i den även om den är väldigt dysfunktionell (eller är det just därför?:D ). Misstänker att det är @Bucks nr 2. Vi har problem med två individer, där speciellt den ena sprider stor missämja och lyckas få omgivningen att tro att h*n är oerhört dåligt behandlad. Personen glömmer dock att gå ut med vad h*n gjort för att det ska bli så... Vi andra kämpar lite i motvind, och nu har jag bestämt mig för att göra ett nytt försök att hjälpa till, eftersom jag accepterat att bli invald i styrelsen igen (de behöver kassör). Det hade varit oerhört tråkigt om en klubb, som ändå funnits i bygden i över 40 år bara skulle läggas ner, så nu drar jag mitt strå till stacken.

Såg nu att den 14 maj är en torsdag.. att det är röd dag spelar ingen roll för mitt jobb. Undra om jag ska försöka byta den. :)
Har mailat om en heldagsterrängträning 1 maj som vi vill vara med på. Så vi är igång på riktigt. :D
Vi hoppade bana i tisdags med vattenmatta. Han hoppade lite högre än vanligt men otroligt bra för att vara första gången. :banana:

Vi var och köpte ny sadel i veckan så nu har vi en hopp och en dressyrsadel. Allt för att vara redo inför terrängsäsongen :bump: dock är plånkan tom så träningarna får vänta lite just nu. Jobbar massa nu istället för att komma ikapp inför

Det är definitivt längre från Skåne till andra delar av Skåne än Norrland till Skåne, för skåningar kan inte köra längre än till Max Hallandsåsen för då får dom bensinstopp.

Hallå, jag åker ju åt andra hållet, så det kan ju inte vara längre än vad jag kör!

(Eller, det är nog längre från Skåne till Blekinge än från Blekinge till Skåne...)

Alltså du har inte riktigt fattat det här med att vara skåning. Vilket iofs är försvarbart med att det verkar jäkligt segt för dig att bli skåning på riktigt :p

Det ÄR längre att köra från Skåne än tvärtom, därför flyttar man hit där terrängbanorna finns :D

Det är definitivt längre från Skåne till andra delar av Skåne än Norrland till Skåne, för skåningar kan inte köra längre än till Max Hallandsåsen för då får dom bensinstopp.
trodde att det var konstaterat att det är uppförsbacke till Norrland från Skåne :rofl:.
även i Skåne så tar det väldigt mycket mer energi och kraft att köra norrut än söderut, t ex Falsterbo är det enkelt att rulla med till, men Kristianstad t ex är skit långt och otroligt jobbigt att ta sig till. Även om det är närmre ;) = brant uppförsbacke :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 524
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023