Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag gjorde jag ett tappert försök till markarbete. Hade ställt ut cavaletti på rad, men så fort Ariel slog i, så drog hon med sig cavalettin på isen. :crazy:

Jag vill ha vår och jag vill ha tillbaka min "ridbana" som just nu ligger gömd under ett tjockt, hårt snötäcke. :cry:

jag har skuttat över några små stockar idag ^_^ fick rätt den stocken jag hämtade från grannen för ett tag sedan så har nu 2st 60 hinder och en stock med 2 höjder på 40 och 70cm :).

men grannen var snäll och dumpade 4 till stora trädstammar i hagen så nu har jag sett ut en till stock på 70 cm och en till som kan byggas upp till 80cm ^_^ så då byter jag ut en 60 stock till en större ^_^!
:bump:

har snart en hel terrängbana hemma i hagen :rofl: och hästarna tycker att det är mums att gnaga på dem ;).

jag har skuttat över några små stockar idag ^_^ fick rätt den stocken jag hämtade från grannen för ett tag sedan så har nu 2st 60 hinder och en stock med 2 höjder på 40 och 70cm :).

men grannen var snäll och dumpade 4 till stora trädstammar i hagen så nu har jag sett ut en till stock på 70 cm och en till som kan byggas upp till 80cm ^_^ så då byter jag ut en 60 stock till en större ^_^!
:bump:

har snart en hel terrängbana hemma i hagen :rofl: och hästarna tycker att det är mums att gnaga på dem ;).

Åh vad inspirerad jag blir! Tror jag också ska bygga upp lite stockar och dylikt i hagen, den har ju faktiskt himla fint underlag just nu :)

Jag har fått tillbaka min häst för några dagar sedan så nu blir det fälttävlan även för mig i år :D Annars har jag min treåring men tänkte att det kanske var lite överkurs att börja med honom redan i år... :angel:

Varken jag eller hästen har hoppat sen i somras så vi får börja lite lugnt men satsar på att kunna vara med på sommarfälttävlan på Teds bana :up:

Jag har fått tillbaka min häst för några dagar sedan så nu blir det fälttävlan även för mig i år :D Annars har jag min treåring men tänkte att det kanske var lite överkurs att börja med honom redan i år... :angel:

Varken jag eller hästen har hoppat sen i somras så vi får börja lite lugnt men satsar på att kunna vara med på sommarfälttävlan på Teds bana :up:
Är det du som har den trevliga fuxhingsten? Såg honom på hingstvisningen förra året och gillar skarpt att han inte bara rids inom vita små staket...

Ok, så den unga tjejen ska inte rida mer?

Han kände av ryggen när han hoppade på bocken i år (vilket inte har hänt tidigare) och en YR-ryttare har ett ganska intensivt tävlingsschema med en del "måste-tävlingar" så bestämde vi gemensamt att avsluta så kunde vi ta hand om Luxus i lugn och ro och de kan fortsätta satsa på sitt håll. Har hunnit rida honom två gånger sen jag fick tillbaka honom och jag är verkligen glad för min fina häst! Vi ska rida ihop oss lite först men sen ska vi ut på tävlingbanan igen, både i dressyr och fälttävlan :up: :D

Nämen är det sant?! Åh, vad kul! Det var iofs kul o läsa att han kommit till en ung ryttare oxå men jag blev lite ledsen i mitt fälttävlanshjärta :p

Synd med ryggen dock såklart! Men ni är så fina ihop :love:

• Gilla
Reactions: AW
Ett par steg tagna på vägen mot att bli ett fullfjädrat fälttävlansekipage :D Fyndade en Racesafe-väst i fint skick för endast 300 kr idag :up: Ska se när terrängträningarna drar igång på banan som ligger här i närheten, har kontaktat Sofia så får se vad hon säger, vill komma igång nununu :p

Hoppar in i tråden och säger Hej!
Med hjärtat i halsgropen har min tanthäst rastats över stockar. Svinroligt! Kanske är det starten på en ny karriär :devil:

11058576_10205056949196138_974395435892993465_n.jpg

Hm Sofia kommer inte sätta igång med träningar på sin bana förrän i slutet av maj, kommer ev ha någon gång i Boxholm i maj.. Ska ju tävla den 14 maj så vore skönt att ha tränat iaf en gång innan, så får planera om lite :p

Väcker den här tråden igen :p Jag har ju tagit fälttävlanskortet/märket en gång, det gjorde jag 2010. Men går det ut om man inte har tävlat på ett antal år?

Ska jag bara se till att hitta det också, vet att det ligger i en tävlingsmapp någonstans i mina gömmor :p

Man behöver inte visa fram det har jag fått veta så det ska bara vara att anmäla sig. Ryttarboken ska du visa däremot om jag inte är helt ute och seglar? Snart kommer det någon expert här och talar om hur det egentligen fungerar. :angel: :D

Man behöver inte visa fram det har jag fått veta så det ska bara vara att anmäla sig. Ryttarboken ska du visa däremot om jag inte är helt ute och seglar? Snart kommer det någon expert här och talar om hur det egentligen fungerar. :angel: :D

Men hur vet tävlingsarrangören att man har tagit märket då? Står inte det där? :confused: Jag har noll koll :banghead::D

Men hur vet tävlingsarrangören att man har tagit märket då? Står inte det där? :confused: Jag har noll koll :banghead::D
Jag tappade bort mitt FT-kort en gång, då kontaktade jag dem som höll i korttagningen så fick jag ett nytt! Hade fått plånboken stulen, fick ju även nytt grönt kort, då (vet inte om det är så nu?) var ju FT-kortet en klisterlapp på gröna kortet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 524
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar