Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har vi travat i skogen med en ny o helt perfekt hästkompis och lilla grå är så himla nöjd o glad med hans mattes nytänk att man gråter glädjetårar varenda dag!

Hur kan jag ha varit så korkad i alla år o trott jag tänkt som jag gör nu utan att ha gjort det?!

Idag har vi travat i skogen med en ny o helt perfekt hästkompis och lilla grå är så himla nöjd o glad med hans mattes nytänk att man gråter glädjetårar varenda dag!

Hur kan jag ha varit så korkad i alla år o trott jag tänkt som jag gör nu utan att ha gjort det?!

Inte vara så hård mot dig själv. Vi gör alltid vårt bästa för hästarna, sedan lär man sig mer och mer längs vägen. Kram!

Nej, TDB har inte koll på det (ännu). Arrangören kan vilja se kortet, så det är bäst att leta fram det @Ek3n, utifallatt. Även om jag aldrig behövt visa mitt så har jag det alltid med.

/Lady_S

Men what:eek: Jag har då aldrig fått ett fysiskt kort som jag kan visa upp, ska man ha det menar du:nailbiting:

Någon som var med i tågarp igår, jag var där (utan häst) och hejade på min kompis och min tränare. Det ser ju så jäkla kuuul ut, jag längtar tills min lilla parvel kan ut och hoppa terränghinder, nästa år tänker jag vara med sådeså :mad::D

@Halvblodet Inte jag heller, men jag minns att min tränare skrev i Ryttarboken när jag tog märket.. Det hon menar kanske?

Jag försöker febrilt få till någon slags terrängträning, men det är knepigt! Mailade till en superduktig ft-ryttare som skulle ha terrängträning på en bana ganska rimligt nära mig snart, berättade om oss och vilken nivå vi var på och ifall det fanns plats för oss.. Fick en enkelt "ok" tillbaka. Hur ska jag tolka det? :confused:

@Ek3n Ingen aning, tråkig attityd eller vad man ska säga, mer än ett "ok" hade kunde väl personen iallafall skrivit..
Nu vet jag inte var du håller till men på Facebook finns en grupp som heter terrängträningar för Ted Velander och han brukar ju hålla till i skåne, sen finns även en grupp som heter fälttävlansringen där det läggs upp lite gott och blandat och en grupp som heter fälttävlan i Halland där bland annat min tränare brukar lägga upp när hon har träningar. Tips bara om du inte redan är med i de grupperna tänkte jag :idea:

@Ek3n Ingen aning, tråkig attityd eller vad man ska säga, mer än ett "ok" hade kunde väl personen iallafall skrivit..
Nu vet jag inte var du håller till men på Facebook finns en grupp som heter terrängträningar för Ted Velander och han brukar ju hålla till i skåne, sen finns även en grupp som heter fälttävlansringen där det läggs upp lite gott och blandat och en grupp som heter fälttävlan i Halland där bland annat min tränare brukar lägga upp när hon har träningar. Tips bara om du inte redan är med i de grupperna tänkte jag :idea:

Jag har blivit lite allergisk mot tränare med dålig attityd, har upplevt ett antal sådana under mina år.. Vill man inte att folk ska träna för dom? Ja jag är med i båda grupperna, hade gärna tränat för Ted då han verkar himla bra på alla sätt, men det är på tok för långt dit tyvärr.. hade varit perfekt ifall han kom på besök närmre oss :D

Men what:eek: Jag har då aldrig fått ett fysiskt kort som jag kan visa upp, ska man ha det menar du:nailbiting:

@Halvblodet Inte jag heller, men jag minns att min tränare skrev i Ryttarboken när jag tog märket.. Det hon menar kanske?

Jag fick ett klistermärke att sätta på Gröna kortet :)

Jag har inte ens ett fysikt grönt kort, jag är för ung för sånt ;)
Ja, alltså jag är från medeltiden (eller förra decenniet?), som @prallan. ;) Vi har fysiska gröna kort och tog "fälttävlansmärket", ett litet klistermärke som sattes på gröna kortet. Det moderna sättet är som @Ek3n skriver, att tränaren skriver in "godkännandet" i ryttarboken. :)

Jag tycker det är kul att se hur det har utvecklats eftersom och på ganska kort tid! :) Om några år så kommer vi förhoppningsvis inte behöva några ryttarböcker heller... ;)

/Lady_S

Jag får nog inse att min fina pärm är puts väck, med mitt gröna kort och ryttarboken i :( gröna kortet är ju redan i TDB så det är ju ingen fara, men får nog ta om ft-kortet.. Åh varför kan inte saker bara finnas där man la dom sist?! :rage::p

@the_connemara synd att Tiger är lite för tung för att få plats tillsammans med Leia i mitt släp, annars kunde vi åkt till Halland/Hbg på sadelprovningsutflykt tillsammans. Jag sålde min ena hoppsadel (den som passade bäst) för ett tag sedan. Ska iofs sälja min Amerigo oxå, men jag har varit lite lat med det. Nu rider jag bara i dressyrsadeln. Det går bra det med så länge vi låter bli hoppningen. :p

Då har jag och min tant varit ute och småskuttat igen. Vi tar det nätt då orken inte är den bästa efter en sjukt lång och seg vinter. Viljan och glädjen sitter där den ska iallafall. Resten får vi träna på :-) *liten bildbomb*

1973584_10205252535805681_7642513938019369447_o_5521390eddf2b37689f9ed36.jpg

11080518_10205252530525549_1296873923636028112_o_5521390fddf2b3764e83cb39.jpg

11129739_10205252525005411_5084211015701095422_o_55213910ddf2b3758edae804.jpg

10633607_10205252521805331_8171175315932886825_o_55213911ddf2b37671cda6b7.jpg

10849090_10205252492764605_3878452638720559064_o_552139122a6b22bc8c669854.jpg

11082557_10205252471404071_2483771122892471310_n_552139122a6b22bbac21b8cf.jpg

Man behöver inte visa fram det har jag fått veta så det ska bara vara att anmäla sig. Ryttarboken ska du visa däremot om jag inte är helt ute och seglar? Snart kommer det någon expert här och talar om hur det egentligen fungerar. :angel: :D

Ja ft kortet har ersatts med en underskrift i ryttarboken så det är det som gäller nu. Så @Ek3n be din tränare skriva under i den så är det fixat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 524
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023