Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Missade du delen där min ridbana är översnöad? ;) Jag har bara den där vägen att sätta upp hinder på = ryms max två hinder och jag får inte hoppa för ofta då vägen blir söndertrampad...
Nejdå, men jag hoppade fortfarande på snö! Snö i hagen, snö på ridbanan, snö på lägdan, snö på småvägarna... Det var bara min uppfart, som är en backe på ca 30 m, som var tinad. Nu har det hänt mycket i helgen dock och jag skymtar ridbanan under snön! :love:

/Lady_S

Happ, blir ingen premiärträning på torsdag :( har inte hört ett pip från tränaren, trots att jag har skickat mail.. Enda kontaktuppgiften som jag hittar på hemsidan.

Att det ska vara så svårt att hitta terrängträningar som inte ligger 20 mil från mig! Jag bor ju ändå i södra sverige så det borde inte vara jättesvårt, menmen..

Får trösta mig med att mitt nya träns, ett Micklem är äntligen påväg hem till mig :love:

Är det någon som ska på startfälttävlan ljuslingsbacke den 14 maj? Jag har planer på det men inte anmält än. Det stod att nya märke 2 skulle ridas men har inte hittat det någonstans. På stallbacken står det att de ska innebära hinder också?? Men finns inte på ridsportsförbundets sida eller stallbacken. Är bara en månad kvar ju.. någon som vet mer än jag?

Nu är det bara två veckor till jag ska på första terrängträning en för säsongen. :D Blir en heldagsträning med ett pass förmiddag och ett eftermiddag. Längtar!:love:

Okej då :D Red några startfälttävlan när det var nytt o Tiger var liten. Jag var alltid orolig att vi inte skulle hinna fatta galopp. Det är fortfarande inte vår starka sida :p

Ytterligare en sak som talade för den där jäkla sadeln, av allla försök utom ett så fattade han galopp superdirekt och lugnt o fint, inte sådär slängtrav iväg i full fart :p

Är det någon som ska på startfälttävlan ljuslingsbacke den 14 maj? Jag har planer på det men inte anmält än. Det stod att nya märke 2 skulle ridas men har inte hittat det någonstans. På stallbacken står det att de ska innebära hinder också?? Men finns inte på ridsportsförbundets sida eller stallbacken. Är bara en månad kvar ju.. någon som vet mer än jag?

Nu är det bara två veckor till jag ska på första terrängträning en för säsongen. :D Blir en heldagsträning med ett pass förmiddag och ett eftermiddag. Längtar!:love:

Jag är anmäld och ska dit :D jag hittade det på ridsportförbundets sida tror jag? Under fliken startfälttävlan om jag inte minns fel. Väldigt simpelt program iaf, tror tillochmed jag och min röda kommer klara av det :p

Men det är NYA märke 2 som gäller enligt informationen. Den beslutades om ändring 1 april i år och de nya programmet jag inte hittat. De gamla skulle fasas ut under 2015 men tydligen skulle de använda de nya redan nu på ljuslingsbacke.

Är det någon som ska på startfälttävlan ljuslingsbacke den 14 maj?

@Krumelur ska dit och det var tänkt att jag också skulle det men nu blir det ju inte så.

När det gäller märke 2 så är det bara dressyrprogrammet från det som ska ridas. Ligger inte det nya programmet på ridsportförbundets hemsida? Det borde det ju göra kan man tycka.

Alltså nu är jag så lycklig så jag vet inte vart jag skall ta vägen. :bump: Först går dragbilen igenom besiktningen prickfritt (19 år...), så jag kan ut på äventyr med transporten redan i helgen.

Sedan vågar jag mig på att maila till föreningen som har ett elljusspår någon mil från mig. Det är en backig slinga på ca 2 km, bra underlag. Jag var så välkommen att använda elljusspåret. :banana: Så länge jag var medlem i föreningen. Spåret används nästan bara på vintern, så det är fritt fram att galoppträna på sommaren. :D

Nu har jag tränat terräng för första gången med min nya, har ju hört (läst;)) att fälttävlanshästar ska vara grå så han måste ju helt enkelt vara en naturbegåvning:p

Bildbevis! :)
11096565_10202742812211792_2688603377243171929_o.jpg

(Kan även meddela för er att marken på Hermanstorps terrängbana är mjuk att landa på :idea:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 524
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar