Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit med på en sån galopp tävlings träning i klippan :) hade egentligen tänkt vara med men släpet krånglade.. Är i alla fall glad att jag inte kom med ^_^. Gick skit fort och både jag och hästen hade varit döda efter uppvärmning varvet...

Men hade velat intervall träna lite med sällskap, är alldeles för dålig på att galoppera men tävlings träningar är väldigt för mycket tävling och för lite träning för mig :/.

Samma här! Har något namn på Jägers jag ska kontakta, ska bara hitta det först. Är AMA där också eller bara klippan? Vill minnas att det vad Camilla nånting, kanske...

Så länge får vi hålla till godo med Öved :love: Tänkte snart fara dit o klättra o gå i vattnet, vill ni hänga på @Buck och @L8P8? Kanske redan till helgen, tidigt någon dag. Men vi skrittar bara än.

Vi var på promenad en liten vända igår (hade bråttom till mitt fanclubmöte på @Equilinas hoppträning :p) och idag tömkörde vi lilla vändan runt gården. Superpigg liten kuse :D

I morgon bitti ska jag rida innan hovis kommer :banana: Är väldigt rädd att sadeln inte alls passar längre, han har blivit tokbred mitt på ryggen där den förra klämde, sadelprovaren hade dock inte tid förrän 8/4, blir nog mest barbacka tills dess :)

Nu slänger jag mig in i tråden, för jag kallar mig också för en newbie :D

Jag och min röda har genomfört en hel debutant (har ridit terrängprovet utom tävlan en gång pga bilkrångel som gjorde att vi missade de två första momenten, och sista tävlingen vi gjorde så ramlade jag av på första hindret :banghead:), tävlat endel hoppning och tävlade en dressyrtävling förra året.

Men åh jag vill ju ut på terrängbanorna igen :D Jag har ju faktiskt okej nära till många bra banor (bor i Vetlanda, småland), har en fantastisk tränare som har varit framgångsrik i fälttävlan och har en häst som gillar både dressyr och hoppning, och älskar terräng! Så nu satsar vi mot att starta en startfälttävlan senare iår, och kanske tillochmed våga starta en debutant.. (heter det ens så längre?)

Men känner att jag inte är med i gamet alls längre, sist jag tävlade i fälttävlan var 2010.. vad har hänt sen dess? :p

Ingen jäkla aning men jag är ju newbie på riktigt och då har man nollkoll. Det har dom tydligt talat om för mig här. :angel:

Haha på ett sätt känner jag att jag har noll koll också :banghead:

Så mitt första steg tänkte jag är att köra en startfälttävlan, för att känna lite på det :) Tänkte om ungefär två månader, den 14 maj och då har ljusslingbacken (enligt tdb) och udden (enligt deras hemsida). Vilken tävlingsplats tror ni man får trevligast upplevelse på? :)

Haha på ett sätt känner jag att jag har noll koll också :banghead:

Så mitt första steg tänkte jag är att köra en startfälttävlan, för att känna lite på det :) Tänkte om ungefär två månader, den 14 maj och då har ljusslingbacken (enligt tdb) och udden (enligt deras hemsida). Vilken tävlingsplats tror ni man får trevligast upplevelse på? :)
Jag röstar på Udden! :up:
Förövrigt har det hänt en hel del sedan 2010, men jag vet inte om jag kan säga exakt vad:angel: Reglerna och klassindelningarna ändras ju från år till år känns det som. Så det är nog bara att tuta och köra, så löser det sig efterhand:D

Jo debutant heter numer 90 och lätt klass 100! Fast jag säger ändå debutant och lätt, för så har det ju alltid varit:D

Jag röstar på Udden! :up:
Förövrigt har det hänt en hel del sedan 2010, men jag vet inte om jag kan säga exakt vad:angel: Reglerna och klassindelningarna ändras ju från år till år känns det som. Så det är nog bara att tuta och köra, så löser det sig efterhand:D

Jo debutant heter numer 90 och lätt klass 100! Fast jag säger ändå debutant och lätt, för så har det ju alltid varit:D

Haha ja jag misstänkte det, men ja det löser sig säkert :D
Jag har varit på Udden innan och jag gillade med det stället, så satsar nog på det.

men kom på att jag sålde min säkerhetsväst när jag tog en paus sist, och en sån måste jag ju ha! Hade en Racesafe innan, vad har man nuförtiden? Helst en som man inte märker av, min förra var jag helt ok nöjd med :D

Haha ja jag misstänkte det, men ja det löser sig säkert :D
Jag har varit på Udden innan och jag gillade med det stället, så satsar nog på det.

men kom på att jag sålde min säkerhetsväst när jag tog en paus sist, och en sån måste jag ju ha! Hade en Racesafe innan, vad har man nuförtiden? Helst en som man inte märker av, min förra var jag helt ok nöjd med :D
Racesafe och och outlyne är de vanligaste.

Idag var det hoppträningsdebut för i år! :bump:

Ariel var fenomenal, medan piloten behöver mycket mer träning... Känner att jag har en helt okej lodrät sits numera, men den lätta sitsen är ett skämt. :o

Fötterna far överallt i stigbyglarna, benen flaxar och överlivet verkar köra någon slags discodans... Att hästen trots detta genomför övningarna bra, säger en del om vilken bra häst det är...

Så... Lättridning utan stigbyglar, galopp i korta läder, något mer att träna på? :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 524
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar