Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det verkligen vår i Skaunelandet! Teds första träningshelg (som jag höll på o missa, så mycket på jobbet att jag bara hunnit lägg in mitt jobbschema, inte alla hästaktiviteter :mad:, i kalendern :eek: ) och handdukarna fick hänga ute på tork i trädgården, woop woop!

Vill ut o galoppera! Kanske vågar låna @Martina_m s dressyrpojk nu när han flyttat så nära trots min feghet (vilken jag filat på med hjälp av @Equilina s genomgoda C som jag till och med vågat trava på, andra gången var jag knappt rädd :D). På måndag är det dags för lilla Tigers första åb, ska bli intressant!

Ska försöka lägga in en bild, nytt tillkommer på Teds bana, senaste tror jag kommer höja nivån rejält på säsongens banor! Hmm, alltså de kommer blir bättre/roligare/osv, inte nödvändigtvis svårare, vilket jag visserligen är helt fel person till o bedöma, jag gillar sugar Cuphindren på max 60 cm :p Vi hoppade kanske något 90 hinder som mest i höstas och då tyckte jag det garanterat var minst dubbelt så för högt, hmm.

Äsch, kunde inte :(
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=756571187783952&l=1a19de07bd

-KL-
Nu har Pinkys bitterhet stigit över skyarna! Var hos sjukgymnasten och läkaren igår igen och de var vänliga och gav mig ett högkostnadskort i välkomstpresent :P... själv hade jag tänkt mig att jag skulle kunna börja hoppa i typ maj... MEN nu tänker de lägga upp en 4 månaders plan för att jag ska kunna rida normalt :eek::eek::eek: Säsongen är ju typ över då, hur tänkte de där egentligen? De måste ju laga mig! Har verkligen inte tid med det här! :angel:Envis som jag är bestämde jag mig för att låta fröken grå galopphera en del idag och nu sitter jag här med svullat knä. Smart Pinky, smart!

Näe nu ska jag sluta sprida ondskefull och dålig energi Fälttävlansdebut 2016! Får väl bli det nya målet... om jag inte skaffar mig mirakulöst läkkött. Någon som kan trolla?

Är i alla fall glad att det är mig det är fel på och inte hästen, det värmer :love:

=) // Pink

Idag var det verkligen vår i Skaunelandet! Teds första träningshelg (som jag höll på o missa, så mycket på jobbet att jag bara hunnit lägg in mitt jobbschema, inte alla hästaktiviteter :mad:, i kalendern :eek: ) och handdukarna fick hänga ute på tork i trädgården, woop woop!

Vill ut o galoppera! Kanske vågar låna @Martina_m s dressyrpojk nu när han flyttat så nära trots min feghet (vilken jag filat på med hjälp av @Equilina s genomgoda C som jag till och med vågat trava på, andra gången var jag knappt rädd :D). På måndag är det dags för lilla Tigers första åb, ska bli intressant!

Ska försöka lägga in en bild, nytt tillkommer på Teds bana, senaste tror jag kommer höja nivån rejält på säsongens banor! Hmm, alltså de kommer blir bättre/roligare/osv, inte nödvändigtvis svårare, vilket jag visserligen är helt fel person till o bedöma, jag gillar sugar Cuphindren på max 60 cm :p Vi hoppade kanske något 90 hinder som mest i höstas och då tyckte jag det garanterat var minst dubbelt så för högt, hmm.

Äsch, kunde inte :(
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=756571187783952&l=1a19de07bd
Ingen snö? :eek:

/Lady_S

Som mest har det varit en vecka med snö innan nyår...
är inte bitter över att man inte kunnat rida någonstans förutom ridhus eller grusvägar sen i sommras inte alls...
Jag tyckte att det lät jättebra med lite snö. ;) Jag har också problem att hitta någon annanstans att rida på, än (helst skottade!) vägar och i ridhus. Det är klart att jag kan ge mig ut på en lägda (fält, gärde, åker, vall, vad-ni-nu-kallar-det), men även om det är bra styrke- och konditionsträning så blir det lite väl tufft att rida någon längre stund i djupsnön... (För det är ju aldrig bara ett par decimeter.) Och så har vi det här med skare...

Just nu ser jag ljuset i tunneln, när gruset syns på uppfarten! :love: Men erfarenheten säger mig att moder natur bara retas och att det ändå kommer att dröja två månader innan det är snöfritt. :meh:

/Lady_S

Jag tyckte att det lät jättebra med lite snö. ;) Jag har också problem att hitta någon annanstans att rida på, än (helst skottade!) vägar och i ridhus. Det är klart att jag kan ge mig ut på en lägda (fält, gärde, åker, vall, vad-ni-nu-kallar-det), men även om det är bra styrke- och konditionsträning så blir det lite väl tufft att rida någon längre stund i djupsnön... (För det är ju aldrig bara ett par decimeter.) Och så har vi det här med skare...

Just nu ser jag ljuset i tunneln, när gruset syns på uppfarten! :love: Men erfarenheten säger mig att moder natur bara retas och att det ändå kommer att dröja två månader innan det är snöfritt. :meh:

/Lady_S
Ja ett mellanting vore bra. Fast inte som förra året då det jag lera under snön hela vintern så man kunde inte rida nånstans ändå. ..

Idag har min blivande stjärna (f.2010, men inriden i höstas) fått skutta lite stockar för i princip första gången! Lekande lätt, finns det nån klass med 30cm-hinder så det inte behöver bli svårare än så här? O_o:D
img_3070.jpg

img_3080.jpg

img_3085.jpg

Ja se DET kunde vi ju alla räkna ut..."näsan i blöt" går ju såklart lättare om den är någorlunda stor...."armbågar sig fram" Tja DEN var ju inte direkt ny....:devil:

Klart att du vågar :)! Vi "hoppade" tom över ett dike i helgen! Trodde först att han skulle slå knut på sig själv, han visste nog inte riktigt hur han skulle lösa situationen och lyckas komma över diket. Men så tog han ett litet språng! Såååå duktig :D! (och matte höll sig redo i martingalen ;))

Lycka till idag på åb!!

-KL-
Nu har Pinkys bitterhet stigit över skyarna! Var hos sjukgymnasten och läkaren igår igen och de var vänliga och gav mig ett högkostnadskort i välkomstpresent :P... själv hade jag tänkt mig att jag skulle kunna börja hoppa i typ maj... MEN nu tänker de lägga upp en 4 månaders plan för att jag ska kunna rida normalt :eek::eek::eek: Säsongen är ju typ över då, hur tänkte de där egentligen? De måste ju laga mig! Har verkligen inte tid med det här! :angel:Envis som jag är bestämde jag mig för att låta fröken grå galopphera en del idag och nu sitter jag här med svullat knä. Smart Pinky, smart!

Näe nu ska jag sluta sprida ondskefull och dålig energi Fälttävlansdebut 2016! Får väl bli det nya målet... om jag inte skaffar mig mirakulöst läkkött. Någon som kan trolla?

Är i alla fall glad att det är mig det är fel på och inte hästen, det värmer :love:

=) // Pink

Du kan få låna lite finfint läkkött av min häst om det är något värt? han läker så vansinnigt fort så brukar knappt hinna se såren fören de är borta igen. Du får inte ta allt bara för han behöver det själv också, varje dag är det ett nytt bitmärke eller sår på den kroppen.. :o

En sån hopptränare kan du ju inte ha. Den får du nog byta ut om det ska bli någon ordning. :p

Nu har ju min häst alltid haft en tendens att gasa på, och hoppa flackt kan hon definitivt göra, men då får vi skäll av hopptränaren som är fälttävlansryttare. Inte ok! :devil: :angel:

Jag funderar faktiskt på om det inte är dags att byta ut henne. Blev mer övertygad av detta uttalande. Dock gick det så himla bra sist så vet inte riktigt..
Tror du din fälttävlandsryttare har något plats för en sån som mig på sina träningar?? Hörde något om unghästträning en gång men har inte sett det sen dess.

Alla får vara med om de är 40+, speciellt @fio för hon är mer 40+....:devil:

Ang tränare som dömer ut terräng så är det faktiskt spöstraff på såna. Man galopperar förbi i obevakat ögonblick och drämmer till spöet på lämpligt ställe på den otäcka tränaren. Har man gjort det ett par ggr brukar de fatta vinken!;)

Verkar lovande, men hur förstår hon att det är just därför jag drämmer till henne? :confused: Hon kanske tror jag inte gillar övningen bara..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 524
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar