Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo stod med min förra häst på VFK och då var de prat om det men kändes som det aldrig blev av utan bara var mål i fjärran typ haha. Det var ju snart 3 år sedan.
Men verkar väl som de är udden som är mest aktuellt då. Får väl fjäska lite med mamma för att få henne att skjutsa dit mig någon gång i framtiden. :angel:

Jo stod med min förra häst på VFK och då var de prat om det men kändes som det aldrig blev av utan bara var mål i fjärran typ haha. Det var ju snart 3 år sedan.
Men verkar väl som de är udden som är mest aktuellt då. Får väl fjäska lite med mamma för att få henne att skjutsa dit mig någon gång i framtiden. :angel:
Jo jag var med i deras "fälttävlanskomitte" innan jag flyttade för typ tre år sedan. Tycker mig ha hört att de hänt lite sen dess men vet inte så mycket mer.
Håll utkik på Ridklubben Uddens hemsida så står det när de planerar träningar:up:

Jag får ta tillbaka mitt påstående att Vinslöv är längre bort än Gärds från Växjö:o Kollade kartan nu. Har alltid känts som om Vinslöv ligger längre ner när vi kört dit/förbi.:angel:

Igår var jag på hoppträning. Vi blev bara 2 st så nästan privatlektion. Som tur var va det en ponny och en storhäst och en 3-kombination så tränaren fick flytta en del mellan så hästarna fick vila lite ibland. :p
Talladin var jätteduktig hela lektionen. Vi travade in till kombinationen och en bom ett hinder och stuts till andra sedan en bom mittimellan andra och tredje och ett galoppsprång till tredje hindret. Han brukar inte gilla travhoppning men gjorde det jättebra idag. Sedan hade vi 2 bommar och red 4 eller 5 galoppsprång mellan. Helt plötsligt skulle vi ta kombinationen, ett räcke och sedan bommarna med 5 korta galoppspång.. Jösses vad fartblind man blir. tror det går långsamt men det gjorde det inte tydligen.. Blev 4,5 galoppsprång..
Vi behöver öva på att ha samma galopp hela tiden och inte gasa lite mer efter varje hinder. Jag är väldigt stolt över att jag inte behöver hålla tillbaka honom så mycket som jag behövt innan och då struntar jag lite i att det går lite snabbare. Kan rida med lätt sits och nästan lite lösa tyglar utan att han störtar iväg så vill inte bråka allt för mycket.
Sen fungerar galoppombyterna jättefint ibland och inte alls ibland. Men det är bara att jobba vidare på.

Tydligen gillar inte min hopptränare terrängträning..!!! Hur kan man inte göra det???? :confused::confused::confused: Hon säger att hästarna börjar hoppa flackt och bara gasar på och gör som det vill. :eek: Värsta jag hört!! ;)

Borde ut och rida nu men det regnar och jag skulle verkligen behöva åka till gymmet också, (Hööks med för den delen :p). Får väl tömköra honom när jag slutar ikväll istället.

Tydligen gillar inte min hopptränare terrängträning..!!! Hur kan man inte göra det???? :confused::confused::confused: Hon säger att hästarna börjar hoppa flackt och bara gasar på och gör som det vill. :eek: Värsta jag hört!! ;)

En sån hopptränare kan du ju inte ha. Den får du nog byta ut om det ska bli någon ordning. :p

Nu har ju min häst alltid haft en tendens att gasa på, och hoppa flackt kan hon definitivt göra, men då får vi skäll av hopptränaren som är fälttävlansryttare. Inte ok! :devil: :angel:

Var på hoppträning i går. Hästen hoppar hysteriskt glatt men slarvigt och river, för varför ska man lyfta på fossingarna om bommarna ändå ramlar ner? Ingen idé att starta CR eller liknande...:o Jag hoppas det löser sig när det blir terrängsäsong här, eftersom fasta hinder verkar vara det som får hästen att fatta att man ska lyfta på fötterna. Eller , rider jag helt åt helvete? Börjar oroa mig för att inte klara mitt mål, alltså att slutföra en debutant. :nailbiting: Vad skulle ni gjort?

Underbart @Speedway låter som en bra plan. Du o jag kommer öka spänningen på debutanterna i år. Eller... se till att det är två st 40+ som alltid kommer sist.

Alltså, jag har ju alltid sett mig själv lite som en entertainer så det gäller helt enkelt att bjuda publiken på en show. Dom där små 20-åringarna är ju så upptagna med hur dom ser ut så dom missar ju hela poängen. Man får liksom bortse från siffran i resultatlistan. ;)

Alla får vara med om de är 40+, speciellt @fio för hon är mer 40+....:devil:

Ang tränare som dömer ut terräng så är det faktiskt spöstraff på såna. Man galopperar förbi i obevakat ögonblick och drämmer till spöet på lämpligt ställe på den otäcka tränaren. Har man gjort det ett par ggr brukar de fatta vinken!:sneaky:

Och @Krumelur hästar som inte lyfter på benen, inte kan gå dressyr, är allmänt ouppfostrade och beter sig illa är perfekta för fälttävlan! Det vet ju alla. Alla dressyrryttare iaf. Och alla hoppryttare. Och alla andra nollor som uttalar sig om vår sport. Punkt.;)

Men annars kan du prova att hoppa serier, och hoppa serier, och hoppa serier, och hoppa serier och sen kan du hoppa lite serier varvat med 5 1/2 så kommer din häst lyfta på benen som värsta Casallhingsten efter det. Prova!:bump:

Jag kanske kan återvinna min gamla keps som jag sydde till mitt examensarbete? Den är i guldtyg och riktigt tjusig.

Det är jag till vänster i bild som försöker efterlikna Agnetha Fältskog. :laugh:

Jag försökte mig på att låta som Agnetha också med mer eller mindre lyckat resultat ca 50 min in på denna filmen. Det var tider det. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 522
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar