Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tittar förtjust på plusgraderna på dagarna, och svär över minusgraderna på kvällarna som fryser ihop ridbanan igen. Men vi börjar kunna rida ute på ett vettigt sätt, isen är borta från vägarna, och nu har äntligen vårt stall definierats som fritt från det virus vi dragits med sen trettonhelgen eller så, så nu får vi åka iväg till andra ridhus och göra roliga saker!

Hur svårt är det egentligen att bryta av från galopp till trav utan att hästen blir lång som en följetong????? Just den delen fick vi hemläxa på av dressyrtränaren efter dagens träning. Annars är det en hel del andra saker som börjar trilla på plats och jag hörde allt att tränare tjoade BRAAAA vid några tillfällen trots att jag flåsade så högt så att det nästan slog lock för öronen. :p

Så himla skönt med ft-buke! Vi reder ut allas problem, ställer upp för varandra o hjälper så gärna till där vi behövs som mest!:D

Hur kommer man lättast i kontakt med en fälttävlanstränare? :( är väldigt sugen på att testa men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga!

Hur kommer man lättast i kontakt med en fälttävlanstränare? :( är väldigt sugen på att testa men vet inte riktigt hur jag ska gå till väga!
Var finns du?
Finns t ex tränar portalen där tränare kan skriva upp sig, annars så är det nog många här som kan tipsa om bra tränare i ditt område :)

@Buck @RostKaptenen ops glömde skriva det. Bor i Växjö :)
Växjö är lite knepigt, Kalmar med ridklubben Udden är närmast. Linda Algotsson håller träningar där. Sen vet jag att VFK pratade om att rusta upp sin bana, vet inte hur det gick med det? Emeli Sjöberg borde ha koll där. Annars finns Gärds i Kristianstad, men där hålls inte så mkt träningar. Utanför Vetlanda finns det också en mindre träningsbana men jag har tappat namnet på henne som har träningar där... Kommer nog på det snart!

@RostKaptenen Du menar alltså att det finns ställen som har sämre träningsmöjligheter än Norrlandsborås? O_o
Fast egentligen är det väl tävlingar vi lider brist på här nu när jag tänker efter. :D

@RostKaptenen Du menar alltså att det finns ställen som har sämre träningsmöjligheter än Norrlandsborås? O_o
Fast egentligen är det väl tävlingar vi lider brist på här nu när jag tänker efter. :D
Ja Växjö har inga banor alls... Fast jämfört med Gotland så är det mycket bättre, inom en radie på 2-2,5 timme finns det ju typ 2-3 banor att välja på:angel: Fast nu när jag bor i Skåne så tycker jag det är långt att åka 45 minuter:sneaky:

Växjö är lite knepigt, Kalmar med ridklubben Udden är närmast. Linda Algotsson håller träningar där. Sen vet jag att VFK pratade om att rusta upp sin bana, vet inte hur det gick med det? Emeli Sjöberg borde ha koll där. Annars finns Gärds i Kristianstad, men där hålls inte så mkt träningar. Utanför Vetlanda finns det också en mindre träningsbana men jag har tappat namnet på henne som har träningar där... Kommer nog på det snart!
Sofia Andler-Kvarnstrand heter hon! Har en bana i Vetlandatrakten, inget vattenhinder men lite andra typhinder.

Kom på Vinslöv! Vart ligger det eller det är VFK?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 522
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar