Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill å det BESTÄMDASTE dementera att Speedies dialekt på NÅT sätt skulle vara ett uttryck för äkta Västgötska!:arghh: Att säga "dum i hööövet" på Boråsmål, som är den rotvälska Speedie talar, och sen försöka komma undan genom att döma ut en hel landsdel är ju ärekränkande för bövelen!:banghead:
Du är numera inte skyldig bara mig en baginbox, utan bör nog för säkerhets skull gå ut i lokalradion, typ radio 7-härad eller dylikt, o dementera detta förhastade uttalande....:o:D

Ojoj nu känns det lite som jobbig stämning här. O_o
Jag lovar att köpa enfärgat överdrag utan prickar och pompom!
Jag lovar att ta med mig BiBar på ABC-kursen så det räcker åt både @Novali01 och @Speedway, dessutom så förväntar jag mig att ni lagom till andra glaset börja fnittra och peka finger åt mig för min fina språkblandning av stockholm/göteborg/tonåring. Då kommer ni ha något gemensamt att bekymra er över.. :p

@Krumelur Du verkar vara en myyyyycket trevlig flicka som preeeeeciiiis fått helt klart för sig vad som krävs för att ta ABC-kort i FT....:love:

@Speedway borde kanske prata lite mer med dig....ofta....mycket...o....lääääääänge!:devil:

Apropå matchning, jag vill ha en sådan där sött överdrag med tofsboll uppepå att sätta på hjälmen. Var köper man en sådan? Och @Marvin jag tycker ni är skitsnygga! Är det tänkt att hästen din också ska ha lila luva?
Tack!
Ja, jag får nog krypa till korset och skaffa en lila luva också. Avstod från det då det kändes fånigt, men insåg att det är det redan, så lika bra att gå all in!

Tänkte ha en svart med lila passpoal till dressyren.

Håller förresten med @Novali01, inga tofsar i terrängen, det är galoppsport ni tänker på!

Håller med om tofsar i terrängen, blir för mycket vindmotstånd och kan fastna i lågt hängande grenar ;).
Min teori är att Terräng/fättävlan är mer stilrent än galopp sporten, som en jockey som blivit omskolad av dressyr folk.
Dvs i motsats till galoppen så kan de matcha fint, men har en förkärlek till klara skrikiga färger och har gärna bling pannband i samma matchande färg. :)

-Kl-

Lite lycka i allt som verkar gå emot oss (nej jag e inte bitter)... IDAG FICK MIN HÄST HOPPA! Hon blev hur glad som helst :) sen är det såklart trist att man inte får göra det själv och vandrar runt med ett fett kompressionsskydd. Men så glad över att hon fick se lite hinder igen och är faktiskt riktigt imponerad av min medryttare som skötte det hela grymt bra! Så duktiga :D Kul att det funkade för nu får hon hoppa mer regelbundet tills jag bli bättre :)

IDAG FICK MIN HÄST HOPPA!

Och idag fick min häst springa fint eftersom vi hade vår andra träning för den nya dressyrtränaren. Min lilla häst kan faktiskt springa riktigt fint när jag rider ordentligt och det går inte göra annat med denna tränaren. Hon ser ALLT och hon är superbra på att förklara hur och varför. Hon kan nog t o m lära mig att rida känns det som. :D

@Speedway , vem dressyrar du för då? Som lyckas med underverk? Låter som något jag kanske behöver :p.
Jag och söthästen försökte oss på P&J i dag. Min lilla Sobrilhäst fick damp och var lika upphetsad som en sockerkickad ADHDunge på Liseberg. Han sprang och jag höll i mig. Många bommar flög åt alla håll men hästen och jag vara glada ändå. Får helt enkelt ut och öva mer..
Kanske jag ska fundera på att köpa ett annat bett? Har inte varit med om detta förut, hästen gick inte att stoppa....

@Krumelur Det är Annika Kinde som försöker banka in lite kunskaper "i Hööövet" på mig. Typ att jag inte ska sitta som en hösäck eller vifta okontrollerat med min högerhand stup i kvarten. Den bruna hästen verkar uppskatta att jag låter bli det.
Hon och hennes make har ju lägligt flyttat sin verksamhet till Målsryd så vi kan traska dit. Vi har en helvetesbacke på vägen till stallet och den är konstant snö- och istäckt under den här årstiden så man ger sig inte gärna iväg med transporten för då kommer man inte hem igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 522
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar