Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vinslöv är rätt långt från Växjö, den banan låg ju nere ett tag. Är den igång igen?
VFK= Växjöortens Fältrittklubb;)
de verkar ha inomhus fälttävlan nu lite då och då i alla fall, ser på fb titt som tätt.
kollar man på hemsidan så verkar de uppdatera terrängbanan också med nya hinder.

Bra idé! Lilla Svarta älskar att svänga direkt efter hinder...tycker det är högst orättvist när tränaren står o gapar om att rida raaaaaakt fram efter hinder o landa i rätt galopp. :yuck:

Undrar var den lilla otäckingen Speedie håller hus....:grin: För inte är det väl så att man måste rösta HIT folk också eller? Såg minsann att hon var i ngn helt osannolik tråd där hon låtsades vara en seriös person??:confused: Är det inte t om lite förbjudet? Typ hon trollar?? @Speedway :devil:

Jag började hänga här lååångt innan jag började med fälttävlan!

Jag vet inte ens om jag tänker börja än. Det är ju lite läskigt. Jag kanske nöjer mig med att kravla över små stockar på träning. :p
Just nu kravlar jag mig dock inte ens upp på hästen för "prinsessan på ärten" har så här i fällningstider fått skav precis bakom sadeln av kanten på schabraket. Prinsessan Brun traskar därmed runt och motionerar sin matte i snöre. Det behöver matte så det är säkert bra. :angel:

@Speedway
Min prinsessa på ärten har fått låna ett hjortskinn som ligger under schabraket, så kan vi rida trots fällningstider (fast hon har inte börjat fälla än, men ändå). Hon motionerar mig rätt bra ändå. Har haft hoppträning två dagar i rad, så idag tog vi en lång promenad och sen tömkörde vi lite. Eller, vi plöjde ridbanan lite, för fröken Svart var plötsligt gräsligt pigg så istället för att smacka och klatcha med pisken åt henne som jag brukar få göra, så skrek jag ptrooo och wooooo! Och GAH när hon gjorde sin rodeospecial...

Man behöver inte ha så höga ambitioner med sin terrängträning. I början är det finfint att skutta små stockar. Sen börjar de att kännas för små, och då hoppar man lite större och läskigare hinder tills de också känns fåniga.

Jag längtar till söndag, för då ska jag till Revinge för årets första utomhusträning för våran del!! :banana:

Jamen exakt! Komma här o komma o inte ha häst o inte ha pluggat in terminen???:confused::eek::mad: @RostKaptenen bakläxa!:rage:
+ @Marvin hur i hela gör en för att lägga in fler citat? Jag har ju fullt upp med att fatta hur ändringarna fungerar på den här sidan... Inte orkar jag försöka bry min hjärna med att logga in i TDB då också:eek:
Det är nog med alla användarnamn och lösenord jag måste komma ihåg i skolan:angel:

+ @Marvin hur i hela gör en för att lägga in fler citat? Jag har ju fullt upp med att fatta hur ändringarna fungerar på den här sidan... Inte orkar jag försöka bry min hjärna med att logga in i TDB då också:eek:
Det är nog med alla användarnamn och lösenord jag måste komma ihåg i skolan:angel:

Klicka på +citat på de inlägg du vill svara på. Sen klickar du svara.

Tror jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 522
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar