Tråden för fälttävlansnewbies!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick Ariels nya, röda terrängskydd i fredags, så nu är vi redo för terränglägret i juni. :angel:

Angående ridvägar så har jag inga just nu. Allt ligger under ca 3-4 dm hårdpackad snö med tjock skare överst, så man strimlar sönder benen på hästen om man rider. :crazy:

Längtar till grus och lera... Eller åtminstone till jag kan ta bort broddarna och rida på 90-vägen med alla långtradare. :banghead:

Jag fick Ariels nya, röda terrängskydd i fredags, så nu är vi redo för terränglägret i juni. :angel:

Angående ridvägar så har jag inga just nu. Allt ligger under ca 3-4 dm hårdpackad snö med tjock skare överst, så man strimlar sönder benen på hästen om man rider. :crazy:

Längtar till grus och lera... Eller åtminstone till jag kan ta bort broddarna och rida på 90-vägen med alla långtradare. :banghead:
Hahaha,snö... vi har vår nu och nakna hästar ^_^ var för varmt för jackan till och med.

Hahaha,snö... vi har vår nu och nakna hästar ^_^ var för varmt för jackan till och med.

Mina mammutar går alltid nakna. :p

Men jag tror fasiken jag flyttar till Skåne om tjugo år när föräldrarna inte finns längre. Jag ville ju ha gård häruppe för att njuta av snön, men i år har det varit ett skämt. :mad: Tror jag hann rida i pudersnö en vecka. :arghh:

Du kan få låna lite finfint läkkött av min häst om det är något värt? han läker så vansinnigt fort så brukar knappt hinna se såren fören de är borta igen. Du får inte ta allt bara för han behöver det själv också, varje dag är det ett nytt bitmärke eller sår på den kroppen.. :o
Låter utmärkt! Behöver inte så mycket, bara det täcker ett muskelfäste och en del av en sena så är jag nöjd ;)

Jag hoppas jag får vara med här? :)

Har äntligen efter alla år tagit tag och anmält mig till hofors ridläger i sommar så jag får ta ft-märket!
Har drömt om detta så länge men inte haft häst m.m.
Ska bara våga ta mig över 90 cms hinder först :S

Nu återstår bara problemet att jag knte har någon häst att tävla :p
Min halvblods herre på 24 år är nog inte så sugen ;)

Så nu ska man bara hitta drömhästen för en bra peng (är ju ensamstående tvåbarnsmor som pluggar = inte speciellt rik)

Jag hoppas jag får vara med här? :)

Har äntligen efter alla år tagit tag och anmält mig till hofors ridläger i sommar så jag får ta ft-märket!
Har drömt om detta så länge men inte haft häst m.m.
Ska bara våga ta mig över 90 cms hinder först :S

Nu återstår bara problemet att jag knte har någon häst att tävla :p
Min halvblods herre på 24 år är nog inte så sugen ;)

Så nu ska man bara hitta drömhästen för en bra peng (är ju ensamstående tvåbarnsmor som pluggar = inte speciellt rik)

Men så roligt! Jag och mitt sto skall också dit. :bump:

Jag tänkte "fuska" och ta märket för ponny. Förutsätter att vi bara behöver hoppa 70 cm då. Jag tycker 50-60 cm är lagom. :angel:

Men så roligt! Jag och mitt sto skall också dit. :bump:

Jag tänkte "fuska" och ta märket för ponny. Förutsätter att vi bara behöver hoppa 70 cm då. Jag tycker 50-60 cm är lagom. :angel:

Har funderat på det också men jag vill ju helst rida storhäst. Har ridit så mycket ponny i mina dagar så det känns som att det räcker nu ;)
Har hittills iår hoppat 70-80 cm på ridskolan, får se hur högt det bli på torsdag när det är hoppning igen och man har en suverän hopphäst :D

Jag fick av en händelse reda på att 4 km bort från mig finns det galoppfolk. Med egen träningsbana! :up: Jössus.. jag tog mod till mig och ringde, för tjockisdressyrhästen behöver ju lite kondis. Så nu finns det chans att Lassehästen orkar en hel terrängbana till sommaren!! :banana:

Jag fick av en händelse reda på att 4 km bort från mig finns det galoppfolk. Med egen träningsbana! :up: Jössus.. jag tog mod till mig och ringde, för tjockisdressyrhästen behöver ju lite kondis. Så nu finns det chans att Lassehästen orkar en hel terrängbana till sommaren!! :banana:

Kan inte du jaga runt mig ett par varv där också? Jag behöver det. :rofl:

Alltså jag blir snart tokig haha! Måste fixa medical card och vet att det finns att köpa på ridsportsförbundet. Men kollade på Hööks där man får med både medical card och nummerlappshållare, men tror inte man får med själva medical card. Finns det att skriva ut någonstans eller måste man köpa från ridsportsförbundet för att få själva "kortet"?

Kan inte du jaga runt mig ett par varv där också? Jag behöver det. :rofl:
Fick en vision...i den ser det ut så här ungefär....
images
ljus man=@speedway och den andra galenpannan är såklart @Krumelur!

Fan vad najs! Vi hann en liten runda med en galopptränare i somras innan Tigers skada började ges sig till känna. De har sandslingor i skogen :love: Dit vill jag fler gånger och så vill jag åka till Jägersro på deras ridhästträning/provlopp eller vad det nu är. Ska undersökas!

Fan vad najs! Vi hann en liten runda med en galopptränare i somras innan Tigers skada började ges sig till känna. De har sandslingor i skogen :love: Dit vill jag fler gånger och så vill jag åka till Jägersro på deras ridhästträning/provlopp eller vad det nu är. Ska undersökas!
Har varit med på en sån galopp tävlings träning i klippan :) hade egentligen tänkt vara med men släpet krånglade.. Är i alla fall glad att jag inte kom med ^_^. Gick skit fort och både jag och hästen hade varit döda efter uppvärmning varvet...

Men hade velat intervall träna lite med sällskap, är alldeles för dålig på att galoppera men tävlings träningar är väldigt för mycket tävling och för lite träning för mig :/.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Med anledning av diskussioner ang flock eller ensamhund i andra trådar så startar jag en egen istället för att kapa.. Jag har eg aldrig...
2
Svar
22
· Visningar
2 788
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Är ingen flitig skrivare på buke, men en väldigt flitig läsare. Jag vet att det finns väldigt många vettiga människor med stor kunskap...
2
Svar
37
· Visningar
6 524
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 781
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 432
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar