Tråd för värdelöst vetande del 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
I morgon kommer äntligen lönen!:) och efter att jag lagt in nästan alla räkningar så nu känns det inte alls lika kul längre :meh: Känslan av att göra rätt för sig är så klart skön , men det blir fasen i mig snålmånad igen :cautious:

:bow:Fått besked: Jag får ta med hästarna när jag flyttar till huset:love: dock bara under betesperioden som för oss sträcker sig som minst till november här sen får vi se om jag får renovera stallet och ha dom där i vinter eller flytta tillbaka dom över vintern för att plocka hem dom tidigt i vår igen. Känns väldigt befriande! :p

:bow:Fått besked: Jag får ta med hästarna när jag flyttar till huset:love: dock bara under betesperioden som för oss sträcker sig som minst till november här sen får vi se om jag får renovera stallet och ha dom där i vinter eller flytta tillbaka dom över vintern för att plocka hem dom tidigt i vår igen. Känns väldigt befriande! :p

Vad härligt!!! Grattis!

Sitter och funderar på hur jag ska överleva bilresan till jobbet i 50 min utan AC i denna värme:cautious:
Kylklampar kanske? Bikini? :p
Jag ska dessutom se ren, snygg och professionell ut när jag kommer fram :angel:

Så nu är kylaren bytt och ena strålkastaren ok.
Jag är 4676 kr fattigare, det var den lönen det. Men skönt att bilen är lagad.

vv f fan vad äckligt varmt det är att stå och laga mat i ett kök utan varken köksfläkt eller öppningsbart fönster i denna jävla värmen!

Lägger ut annonser på pappas handgjorda slöjdsaker, smörknivar i olika modeller i en, slevar, glasunderlägg i päronträ, stekspadar och brevknivar en och annan sak i bok med. Kul utmaning :)
Även lagt ut lite tupperware och heminredning innan jag drunknar i saker, försöker rensa lite nu och då åtminstone.
Reser mig från stolen med jämna mellanrum för att inte klistra fast pga. den kvalmiga värmen, regnar ute och över 30 grader det dunstar nästan innan det landar på marken, men snart är det vinter och då står man där och huttrar och hackar tänder igen :meh:

Idag är min lista både + o -.

-Min vän köpte en häst den 28e Juni. Ska bli avlivad nästa vecka :( Andra hästen hon fått avliva i år. Förra p.g.a. snett skelett och nuvarande för ett bett i manken som skulle sluta i operation men då han är så pass gammal är det inte ens säkert att han skulle klara av operationen så för hans skull valde dem avlivning.
-Svårt att få tag på nya lektioner med läraren jag har på körskolan nu.

+Träffade underbara vännen idag.
+Övningskörde och fick sedan massa beröm av läraren :D
+Schackmattade underbara vännen hela två gånger ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 334
Senast: Tarnin
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
763
Senast: Tilly_85
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 580
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits