Tråd för värdelöst vetande del 31

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte karré förut för runt 9kr biten eller 131kr för 14 rätt rejäla bitar.
Kanske inte den billigaste maten men.
Dotra äter typ en och en halv sån bit och jag med så :)
Igår blev det pannkakor och imorrn blir det kycklinggryta.
Lite tjatigt med mat just nu bara, ska försöka hitta lite nya recept.

Mår så skit att jag inte vet vart jag ska ta vägen :cry: går igenom prylar i huset som ska säljas vilket betyder att jag går igenom min barndom och min fars liv. Jag kan och vill inte behålla allt men just nu skulle jag vilja dö. Ingen hjälp har jag heller vilket jag helt ärligt är i desperat behov av nu och det är inte något jag medger med lätthet, jag är definitionen av "kan själv". Jag skulle så behöva någon som hindrar mig att fastna i minnen när jag går igenom allt.

:cry:

Mår så skit att jag inte vet vart jag ska ta vägen :cry: går igenom prylar i huset som ska säljas vilket betyder att jag går igenom min barndom och min fars liv. Jag kan och vill inte behålla allt men just nu skulle jag vilja dö. Ingen hjälp har jag heller vilket jag helt ärligt är i desperat behov av nu och det är inte något jag medger med lätthet, jag är definitionen av "kan själv". Jag skulle så behöva någon som hindrar mig att fastna i minnen när jag går igenom allt.

:cry:
Men vännen! En del av processen att bearbeta är nog att fastna lite i alla minnen. Sånt här är aldrig lätt. Kanske kan du gå igenom en del nu och rensa och spara en del att ta i tur med lite senare?
Saker är inte dom minnena som är viktigast utan minnena du har av din far i hjärtat som du kan plocka fram när helst du behöver och känner för det.
Bor du i närheten av östergötland? i så fall kan jag komma och hjälpa dig nån dag om du vill, eller bara finnas där om det är vad du behöver...

Men vännen! En del av processen att bearbeta är nog att fastna lite i alla minnen. Sånt här är aldrig lätt. Kanske kan du gå igenom en del nu och rensa och spara en del att ta i tur med lite senare?
Saker är inte dom minnena som är viktigast utan minnena du har av din far i hjärtat som du kan plocka fram när helst du behöver och känner för det.
Bor du i närheten av östergötland? i så fall kan jag komma och hjälpa dig nån dag om du vill, eller bara finnas där om det är vad du behöver...

:love: Tyvärr bor jag i Dalarna men tack så hemskt mycket för erbjudandet. Jag borde givetvis ha gjort det här tidigare men har av förklarliga skäl skjutit upp det. Det är auktion nästa helg (27:e) men jag får hjälp att bära ut saker imorgon eftermiddag.

Jag kommer att klara det, jag har varit med om så mycket skit men jag kan väl medge att det kanske blir två glas vin imorgonkväll, bara för att lätta lite.

Min pappa gjorde samma sak när han tog över huset efter sin mor så det gör det hela lite lättare. Jag försöker se fram emot att ordna som jag vill ha det, tex ett arbetsrum som jag behövt så länge.

:love: Tyvärr bor jag i Dalarna men tack så hemskt mycket för erbjudandet. Jag borde givetvis ha gjort det här tidigare men har av förklarliga skäl skjutit upp det. Det är auktion nästa helg (27:e) men jag får hjälp att bära ut saker imorgon eftermiddag.

Jag kommer att klara det, jag har varit med om så mycket skit men jag kan väl medge att det kanske blir två glas vin imorgonkväll, bara för att lätta lite.

Min pappa gjorde samma sak när han tog över huset efter sin mor så det gör det hela lite lättare. Jag försöker se fram emot att ordna som jag vill ha det, tex ett arbetsrum som jag behövt så länge.
Bra att du tänker framåt, och att du får lite hjälp. Du kommer klara det, ge dig själv en chans att återhämta dig ibland bara. *styrkekram*

Det här med att jobba heltid är kanske inte min grej, jag orkar lixom ingenting längre :(...i dag somnade jag bakom ratten på väg hem från jobbet :( vaknade snabbt och inget hann hända men fy så rädd jag blev!!:o

Det här med att jobba heltid är kanske inte min grej, jag orkar lixom ingenting längre :(...i dag somnade jag bakom ratten på väg hem från jobbet :( vaknade snabbt och inget hann hända men fy så rädd jag blev!!:o

Det är så äckligt! :( Tur att det gick bra. Jag kör ju mycket i jobbet och även till särbon (54 mil bort...) så jag vet alltför väl hur det känns. En gång stannade jag i Sveg typ mitt i natten och sov i baksätet bredvid Statoil! :D

Jag har alltid kört mycket bil, aldrig någonsin somnat förr O_o, har en kvart hem från jobbet. visst var jag trött men så bara hände det och det var knappt att jag tog mig hem sen för ögonen bara föll ihop :o Otroligt läskigt!

Jag måste ta tag i det hela nu, det här håller inte! Men jag drivs av rädsla av att inte klara mig ekonomisk annars, vilket jag nog gör men jag vill verkligen inte hamna där jag var förr ekonomiskt sett. :cautious:

Emma jag är nog inte heller byggd för att jobba heltid. Är precis så jag "klarar" det energimässigt nu när jag går med dag och natt på schemat och då får en arbetstidsförkortning till 36 (om jag minns rätt) timmar i veckan. Vet inte hur det blir i höst när jag får gå tillbaka till dag och antagligen jobba 5 dagar i veckan :yuck:

Ni som pluggar på universitet!
Får ni information om saker och ting omkring studierna eller måste ni ta reda på allt själv eller genom andra studenter?
Får ni hjälp om det är något eller knuffas ni bara runt mellan olika människor?

Börjar bli lite trött på det här alltså. Eller så är det för att jag är utlänning!:meh:

Ni som pluggar på universitet!
Får ni information om saker och ting omkring studierna eller måste ni ta reda på allt själv eller genom andra studenter?
Får ni hjälp om det är något eller knuffas ni bara runt mellan olika människor?

Börjar bli lite trött på det här alltså. Eller så är det för att jag är utlänning!:meh:
Knuffas runt var väl inte min uppfattning när jag pluggade. Men på Universitetet förväntas du ta reda på saker själv. Iofs företrädesvis via kurshemsidor och dylikt. Men det var inte så att det skickades ut någon info direkt till studenterna mer än möjligtvis i absolut nödfall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Här är tråden för sådant som inte fyller någon funktion att veta men som man ändå vill att alla ska veta 😄 Visste ni tex att om man...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 334
Senast: Tarnin
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
765
Senast: Tilly_85
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
15 584
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar