Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vännen! En del av processen att bearbeta är nog att fastna lite i alla minnen. Sånt här är aldrig lätt. Kanske kan du gå igenom en del nu och rensa och spara en del att ta i tur med lite senare?Mår så skit att jag inte vet vart jag ska ta vägen går igenom prylar i huset som ska säljas vilket betyder att jag går igenom min barndom och min fars liv. Jag kan och vill inte behålla allt men just nu skulle jag vilja dö. Ingen hjälp har jag heller vilket jag helt ärligt är i desperat behov av nu och det är inte något jag medger med lätthet, jag är definitionen av "kan själv". Jag skulle så behöva någon som hindrar mig att fastna i minnen när jag går igenom allt.
Men vännen! En del av processen att bearbeta är nog att fastna lite i alla minnen. Sånt här är aldrig lätt. Kanske kan du gå igenom en del nu och rensa och spara en del att ta i tur med lite senare?
Saker är inte dom minnena som är viktigast utan minnena du har av din far i hjärtat som du kan plocka fram när helst du behöver och känner för det.
Bor du i närheten av östergötland? i så fall kan jag komma och hjälpa dig nån dag om du vill, eller bara finnas där om det är vad du behöver...
Bra att du tänker framåt, och att du får lite hjälp. Du kommer klara det, ge dig själv en chans att återhämta dig ibland bara. *styrkekram*Tyvärr bor jag i Dalarna men tack så hemskt mycket för erbjudandet. Jag borde givetvis ha gjort det här tidigare men har av förklarliga skäl skjutit upp det. Det är auktion nästa helg (27:e) men jag får hjälp att bära ut saker imorgon eftermiddag.
Jag kommer att klara det, jag har varit med om så mycket skit men jag kan väl medge att det kanske blir två glas vin imorgonkväll, bara för att lätta lite.
Min pappa gjorde samma sak när han tog över huset efter sin mor så det gör det hela lite lättare. Jag försöker se fram emot att ordna som jag vill ha det, tex ett arbetsrum som jag behövt så länge.
Det här med att jobba heltid är kanske inte min grej, jag orkar lixom ingenting längre ...i dag somnade jag bakom ratten på väg hem från jobbet vaknade snabbt och inget hann hända men fy så rädd jag blev!!
Knuffas runt var väl inte min uppfattning när jag pluggade. Men på Universitetet förväntas du ta reda på saker själv. Iofs företrädesvis via kurshemsidor och dylikt. Men det var inte så att det skickades ut någon info direkt till studenterna mer än möjligtvis i absolut nödfall.Ni som pluggar på universitet!
Får ni information om saker och ting omkring studierna eller måste ni ta reda på allt själv eller genom andra studenter?
Får ni hjälp om det är något eller knuffas ni bara runt mellan olika människor?
Börjar bli lite trött på det här alltså. Eller så är det för att jag är utlänning!