Tråd för våra utmaningar!

Vad underbart härligt att det går framåt på alla fronter! Orken kommer säkert mer och mer, särskilt om du fått det lättare att äta och sova.

Tack :) Ja det är det verkligen :)
Det tror jag också. Att kunna tillgodogöra sig sömn och näring/mat är ju själva kärnan i att må bra. Sen tror jag också att det blir bättre när morfinet är helt borta. Tidigare har jag inte märkt av att man kan bli trött utav morfin för jag har varit så slut iallafall utav smärta och sömnbrist men det märker jag verkligen nu. Det kanske också är så att när dosen är rätt så blir biverkningarna mindre men nu är dosen för hög och då får jag den biverkningen att jag blir trött. Sedan är det ju inte konstigt att jag blir trött heller för konditionen är ju urdålig efter att ha gått och överhuvudtaget rört på mig minimalt de senaste åren. Jag har ju inte kunnat det pga smärtan.

Hur långt är loppet? Roligt med terräng! Tänker mig att du har en bra grund som springer mycket på matcherna.

Man kan välja 5km eller 10km, jag springer "bara" 5km då det är en distans som passar mig! :)
Jag förväntar mig en bättre tid i år då jag är mycket bättre förberedd, mitt mål förra året var att komma under 30min, jag hamnade precis över.. :meh: Hur som helst så är det är jäkla kul lopp! :D

Min utmaning är att komma tillbaka till den form jag hade i höstas.
Jag hade aldrig sprungit förut, men kom så långt att min kropp ville verkligen ut och röra på sig och även springa.
Jag kom över tröskeln där det kändes som en nära dödenupplevelse med brist på flås, och kunde springa åtminstone 10 minuter.
Jag kände mig rätt hygglig i kroppen också, vissa byxor blev för vida.
Så kom vintern, ett fall och sjukskrivning med halskrage. Jag har fått börja om från början.
Min kropp vill inte alls ut på jogging/löpning än.

Kan man köpa flås någonstans?
Benen kan gå/dansa rejält länge, men det där med andning i samband med löpning.....det är det värre med.

Jag måste äta mer fisk och grönt, så det är min första utmaning att få bättre matvanor.
Min andra utmaning är att komma igång med löpträning ordentligt, jag blev övertalad till att springa Toughest i Malmö den 2 maj, 8 km hinderlopp, och jag hade sprungit två gånger innan dess och det var bara några kilometer. Men jag klarade det och det var världens andrenalinkick så jag satsar på Toughest i Göteborg nu också. :D Nog mycket tack vare att jag började träna Krav Maga i januari som jag överlevde Malmö. :P
Så löpträning, jag har alltid sällskap av hunden så vi bygger upp oss tillsammans, sen får vi se hur mycket hon kan följa med längre fram då hon hade problem med en tass i höstas och har pålagringar i tålederna. Än så länge är det inga problem och hon tycker att det är jättekul.

Men Wow @Kratus :bow:

Knapp.
Med dagens ändrade planer fanns tid för träning. Det slutade med 30 min Bodyattack (!!) och så 55 min Bodypump...Jag hade tänkt bara BP:n men min kära vän i receptionen tyckte jag kunde vara med på båda och bokade in mig...så det var väl bara att köra då liksom :D
Skakade nog av mig kalorierna från igår i alla fall :banana:

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 254
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
34 35 36
Svar
712
· Visningar
20 696
Senast: Linta
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 479
Senast: gullviva
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 633
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38