GotAsecret
Trådstartare
För mig avlöser utmaningarna varandra nu, så jag tänkte att vi kunde dela med oss av våra utmaningar. Kanske för att peppa varandra eller något?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här kanske det här passar.. Jag tänkte prova på poledance, det skulle vara min perfekta utmaning just nu, tror jag.
Japp , skallen är jag rädd om!Cykelhjälm på bara @imrahil
Det ser ju skitsvårt ut! Hut ofta byts koreografin? Heja heja!
Min utmaning ser ut såhär:
Det är med skräckblandad förtjusning jag ger mig ut på stigarna med det ljusblåa skrället. Tror inte jag tål adrenalin sådär jättebra Fast ändå är det roligt! Jobbar på att lära mig våga behålla farten och inte kliva av direkt det blir trassligt.
Jag har anmält mig nu! Fast det kommer bli kursen som börjar i höst istället för den som börjar nu. Jag är redan lite nervös!@heartstring - jag går ju på alla pass själv...funkar utmärkt - mest för att jag har instruktörer som övertalar mig att försöka
Så jag tycker verkligen att du ska ge det en chans! Du klarar det!
Jag trodde liksom att jag var den sista i världshistorien att utsätta mig för sådant jag nu gör...jag hoppade liksom av skolidrotten i femman och har inte rört mig en meter mer än nödvändigt sedan dess...
@Trott - fegsnöre, skyddsutrustning och positivt tänkande typ "om jag klarat xxxxx så klarar jag detta också, faktiskt!" eller som en gammal ridlärare sa en gång "kasta hjärtat över hindret och hoppa efter"...då har man ju liksom inget val om man vill behålla hjärtat liksom (det var för övrigt första - och ENDA - gången jag hoppat 90 cm...) för mig har det liksom handlat om att jag måste bestämma mig- för då VET jag att det går. Har fungerat hittills
@imrahil -
Koreografin byts efter ca 3 månader (många byter i förväg och tar in gamla) och nu har vi ju releaser för de nya så ingen "kan" liksom.
Det svåraste är faktiskt Bj:n hittills, det finns liksom inga alternativ (speciellt inte för mig - jag kommer ju inte undan med någonting ) och har koordination som en fiskpinne.
De andra klasserna handlar det mest om teknik, och alternativ finns alltid.
Man kan alltid köra utan vikt, med LÅG vikt, enbart viktplattor, enbart stång (utan vikter) och många gånger även helt utan vikt även i de momenten. Det mesta är liksom tekniken.
Man behöver inte göra 100 (eller 1000 som på Bp:n ) reps om man inte orkar. Räcker med en, eller ingen, om det är där ens gräns går liksom. Alternativ för att slippa pressa ovanför huvudet finns också.
Lätta, lättare, lättast alternativ finns för armhävningar, sit-ups (där har jag fått "personligt" alternativ eftersom det inte fungerar för mig annars" o.s.v.
Jag har ganska svårt att ligga på rygg, så det måste jag inte heller (såklart) utan även där finns alternativ.
Samma med GritS uppenbarligen, det gick ju bra med alternativen som fanns
Nu vet jag ju inte alls hur nya Bp eller Cx ser ut, men det visar sig...
Dessutom försöker de övertala mig att testa BodyAttack30 ikväll
I så fall kan jag äta mat och fika tills jag spricker med gott samvete imorgon...
Jag kan ju inte cykla alls - så du får köra för mig också! Men det är väl samma för dig, hitta alternativ som känns bra för dagen/stunden
Utrusta dig med skydd som behövs - och lite extra, vetja.
Haha, den videon tycker jag är för rolig! Och tänk att en pratar så fult! Eller han.. Jag pratar ju bara fin östgötskaJapp , skallen är jag rädd om!
Idag kollade jag på det underbara klippet med den arge östgöten som ska cykla uppför backen. Det är tydligen inte så man ska göra.. Däremot finns det av någon anledning många skotska instruktionsvideos som är bra.
HEJJA DIG!! Nu vet jag inte vad som hänt, men hejja, vad duktig du är!Min första utmaning det här året var att komma upp ur rullstolen och börja ta mig fram på mina ben igen. Det går bra men orken är minimal så jag orkar inte gå långt men nu är det snart två månader sedan jag satt i rullstolen och det känns så himla bra Jag orkar gå igenom Willy´s i min stad nu. Det är en enorm omställning ifrån att bara ha kunnat gå max 20 meter vilket är vad jag har klarat de senaste fem åren.
Min andra utmaning är att trappa ner morfinet. Det går över förväntan bra och jag hoppas vara helt morfinfri när sommaren drar mot sitt slut.
Min tredje utmaning är att kunna börja äta normalt igen, att gastroparesen och med den alla magsmärtor och spyepisoder ska försvinna ut i det blå!
Min fjärde utmaning är att kunna börja rida oftare och mer än en kort skritt tur gång i halvåret. Jag längtar så!
Allt tack vare min underbara kraniosakrala behandlare Hon är guld Utan henne hade jag fortfarande suttit där.
HEJJA DIG!! Nu vet jag inte vad som hänt, men hejja, vad duktig du är!
Men älskade @TinyWiny !
Vad otroligt glad jag blir för din skull, du ANAR inte! Det är ju helt underbart!
Låter klokt att börja lågt och få in känslan rätt! Är din häst bussig att hoppa med? Hoppar du själv eller med någon tränare?Min pågående utmaning är att övervinna min hopprädsla det går framåt, sist hoppade jag bana på hela 40-50 cm höga hinder utan att få hjärtat i halsgropen och känslan att trilla av målet är väl att kunna ta sig runt en bana på 60 70 iaf så småningom, men nu har hästen semester i två veckor så återupptar hoppningen efter det
Annars är en utmaning att ta sig till gymmet lite oftare under sommaren
Och jag håller på att starta företag! Det i sig är en utmaning
Hur långt är loppet? Roligt med terräng! Tänker mig att du har en bra grund som springer mycket på matcherna.Mitt mål just nu är att springa snabbare än förra året på ett terränglopp i augusti, så det blir mycket löpträning i juli när det är uppehåll med fotbollen!
Vad underbart härligt att det går framåt på alla fronter! Orken kommer säkert mer och mer, särskilt om du fått det lättare att äta och sova.Min första utmaning det här året var att komma upp ur rullstolen och börja ta mig fram på mina ben igen. Det går bra men orken är minimal så jag orkar inte gå långt men nu är det snart två månader sedan jag satt i rullstolen och det känns så himla bra Jag orkar gå igenom Willy´s i min stad nu. Det är en enorm omställning ifrån att bara ha kunnat gå max 20 meter vilket är vad jag har klarat de senaste fem åren.
Min andra utmaning är att trappa ner morfinet. Det går över förväntan bra och jag hoppas vara helt morfinfri när sommaren drar mot sitt slut.
Min tredje utmaning är att kunna börja äta normalt igen, att gastroparesen och med den alla magsmärtor och spyepisoder ska försvinna ut i det blå!
Min fjärde utmaning är att kunna börja rida oftare och mer än en kort skritt tur gång i halvåret. Jag längtar så!
Allt tack vare min underbara kraniosakrala behandlare Hon är guld Utan henne hade jag fortfarande suttit där.
Hoppas det blir kul, jag tror det kommer gå bra! Du har ju tid att smygträna!Jag har anmält mig nu! Fast det kommer bli kursen som börjar i höst istället för den som börjar nu. Jag är redan lite nervös!
Haha, den videon tycker jag är för rolig! Och tänk att en pratar så fult! Eller han.. Jag pratar ju bara fin östgötska
@heartstring - jag går ju på alla pass själv...funkar utmärkt - mest för att jag har instruktörer som övertalar mig att försöka
Så jag tycker verkligen att du ska ge det en chans! Du klarar det!
Jag trodde liksom att jag var den sista i världshistorien att utsätta mig för sådant jag nu gör...jag hoppade liksom av skolidrotten i femman och har inte rört mig en meter mer än nödvändigt sedan dess...
@Trott - fegsnöre, skyddsutrustning och positivt tänkande typ "om jag klarat xxxxx så klarar jag detta också, faktiskt!" eller som en gammal ridlärare sa en gång "kasta hjärtat över hindret och hoppa efter"...då har man ju liksom inget val om man vill behålla hjärtat liksom (det var för övrigt första - och ENDA - gången jag hoppat 90 cm...) för mig har det liksom handlat om att jag måste bestämma mig- för då VET jag att det går. Har fungerat hittills
@imrahil -
Koreografin byts efter ca 3 månader (många byter i förväg och tar in gamla) och nu har vi ju releaser för de nya så ingen "kan" liksom.
Det svåraste är faktiskt Bj:n hittills, det finns liksom inga alternativ (speciellt inte för mig - jag kommer ju inte undan med någonting ) och har koordination som en fiskpinne.
De andra klasserna handlar det mest om teknik, och alternativ finns alltid.
Man kan alltid köra utan vikt, med LÅG vikt, enbart viktplattor, enbart stång (utan vikter) och många gånger även helt utan vikt även i de momenten. Det mesta är liksom tekniken.
Man behöver inte göra 100 (eller 1000 som på Bp:n ) reps om man inte orkar. Räcker med en, eller ingen, om det är där ens gräns går liksom. Alternativ för att slippa pressa ovanför huvudet finns också.
Lätta, lättare, lättast alternativ finns för armhävningar, sit-ups (där har jag fått "personligt" alternativ eftersom det inte fungerar för mig annars" o.s.v.
Jag har ganska svårt att ligga på rygg, så det måste jag inte heller (såklart) utan även där finns alternativ.
Samma med GritS uppenbarligen, det gick ju bra med alternativen som fanns
Nu vet jag ju inte alls hur nya Bp eller Cx ser ut, men det visar sig...
Dessutom försöker de övertala mig att testa BodyAttack30 ikväll
I så fall kan jag äta mat och fika tills jag spricker med gott samvete imorgon...
Jag kan ju inte cykla alls - så du får köra för mig också! Men det är väl samma för dig, hitta alternativ som känns bra för dagen/stunden
Utrusta dig med skydd som behövs - och lite extra, vetja.
Låter klokt att börja lågt och få in känslan rätt! Är din häst bussig att hoppa med? Hoppar du själv eller med någon tränare?