Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej och sen får man höra "Ät mindre" eller "Det är BARA att röra på sig". Är fan den som tränar mest av alla jag känner och äter minst. Ändå fetast :(

Hur många kcal äter du på en dag? Har du ätit samma mängd under dessa 3 år?
Det låter ju som att något är galet iaf, och jag vet inte vad man kan göra för att få bukt med extremt låg förbränning. Om det är så att du ligger långt under ditt behov? Ligger du runt gränsen till stabil vikt så är det ju lätt hänt att man räknat fel, att man missat något som påverkar energibehovet mer än hur man tränar och rör sig, och således ligger på överskott istället utan att veta om det. Marginalen mellan underskott och överskott kan vara svår att hitta. Eller kan det vara vattenvikt? Äter du några mediciner? Vatten som lagras i kroppen gör ju att man ser större ut även fast man inte har så hög fettprocent att man skulle klassas som överviktig.
Jag låg på 1600kcal under en tid plus att jag gick efter 5:2, gick inte ner något, men heller inte upp, trodde något var riktigt galet, och celluliterna blev det mer och mer av :wtf:. Men sedan slutade jag med en medicin jag tagit under lång tid och jag tappade mängder av vatten, och vägde trots allt inte så mycket som jag trodde, och skulle säga att 90% av mina celluliter försvann med vattnet.

Har tagit tag i mina (och gubbens) dåliga kosthållning efter sommar och semester. Nu är det slut med korv - gubbens favoritmat är grillad korv... framför allt är det slut på vin-intaget. Sjukt mycket onödiga kalorier slinker ner genom den drycken. Nu är det strikt nyttig mat och har plockat fram mina gamla Må Bra tidningar. Gillar deras recept och vi sätter oss ner på helgen och gör en veckomatsedel som vi sedan följer.

För min del är planering a och o - i annat fall blir det bara mackor eller, ja, korv då :p

/Lizzie

Tror det börjat röra på sig neråt, fast nu har jag bara fuskvägt mig (dvs fullt påklädd) Riktiga vägningen är på onsdag igen. Då mäts även fett, muskler och vätska.

Som @lizzie säger, planering är verkligen A och O. Det är inte bra komma hem vrålhungrig efter ett tufft ridpass och kylskåpet är i princip tomt.
Blev fyra varmkorvar med aioli, supernyttigt :meh:

45 minuter intvervall på crosstrainern i går kväll, kom ihåg ta med handduk den här gången :up::D
Det enda var att jag glömde starta träningen så nyckeln läste inte in det, så nu måste jag regga det manuellt och då får jag inte samma statistik :down::mad:

Är det någon mer här som liksom jag bara svettas i ansiktet och skallen vid ansträngning (och handflator)? Det är så sjukt jobbigt, jobbigare än om man svettas sjöar på kroppen (för det rinner i alla fall inte ner och svider i ögonen :meh:) Men jag VÄGRAR ha pannband, aldrig i livet
Det kan vara -10 grader, när jag kliver av hästryggen efter lektionen är håret fuktigt. Det var värre innan jag skaffa lättviktshjälmen.
Kan säga det blir inte bättre med åldern och pre-klimakteriet direkt

Ikväll blir det styrketräning, ska försöka ta två set 10*90 kg i benpressen samt även öka de andra övningarna, måste bara komma ihåg träningshandskarna så jag orkar hålla greppet (och handduk :D)

Är det någon mer här som liksom jag bara svettas i ansiktet och skallen vid ansträngning (och handflator)? Det är så sjukt jobbigt, jobbigare än om man svettas sjöar på kroppen (för det rinner i alla fall inte ner och svider i ögonen :meh:) Men jag VÄGRAR ha pannband, aldrig i livet
Det kan vara -10 grader, när jag kliver av hästryggen efter lektionen är håret fuktigt. Det var värre innan jag skaffa lättviktshjälmen.

Jag är precis likadan och har alltid varit, blir sjöblöt i hela skallen.

Jag är precis likadan och har alltid varit, blir sjöblöt i hela skallen.

Vet att det är positivt att man svettas. men kan inte låta bli vara lite avundsjuk på alla tjejer som ser så svala och oberörda ut på löpbandet och passen :p
Själv är man högröd i ansiktet, svetten rinner och troligtvis ser man ut vara på väg kollapsa vilken sekund som helst :eek:

Vet att det är positivt att man svettas. men kan inte låta bli vara lite avundsjuk på alla tjejer som ser så svala och oberörda ut på löpbandet och passen :p
Själv är man högröd i ansiktet, svetten rinner och troligtvis ser man ut vara på väg kollapsa vilken sekund som helst :eek:

Känner igen det där :p Så har man nån bredvid som ser ut som Legolas i sagan om ringen när han oberört skuttar fram över ängarna :rofl:

45 minuter intvervall på crosstrainern i går kväll, kom ihåg ta med handduk den här gången :up::D
Det enda var att jag glömde starta träningen så nyckeln läste inte in det, så nu måste jag regga det manuellt och då får jag inte samma statistik :down::mad:

Ikväll blir det styrketräning, ska försöka ta två set 10*90 kg i benpressen samt även öka de andra övningarna, måste bara komma ihåg träningshandskarna så jag orkar hålla greppet (och handduk :D)
Men jisses, 45 min på en crosstrainern hade jag aldrig pallat! Vad duktig du är och sen 90 kg i benpress....jag är ändå ganska vältränad. Bra jobbat!

Men jisses, 45 min på en crosstrainern hade jag aldrig pallat! Vad duktig du är och sen 90 kg i benpress....jag är ändå ganska vältränad. Bra jobbat!

Du vet det krävs lite benmuskler hålla upp den här vikten, att hoppa upp och ner på båten i sommar med de här extra kilona har nog gjort sitt också :rofl:
45 min på crossen är mycket ren mental viljestyrka (orkar inte hålla samma tempo hela passet dock....men det är målet)

Grävde efter en jacka i hallgarderoben i morse (alla hyfsat vattentäta jackor ligger i båten :cautious:) behövde en jacka så vi kan gå lunchpromenad, jag och hunden
Fick tag i vindjackan vi fick på jobbet förrförra julen, som jag direkt hängde in i garderoben för den gick inte stänga runt rumpan :o
Tänkte what the hell, jag testar
Ta mig tusan, det gick att stänga den :bump::banana::bump::banana:OK det är tight men det går :D

Hur går det för alla? Börjar känna mig ensam med uppdateringar här :(

Har vägning i kväll, och om min våg stämmer (förutom att den diffar 1 kg mot gymmets) så har jag gått ner 1,5 kg sen den 19/8. Förhoppningsvis är det mycket fett, men har en känsla av det är en del överflödig vätska också
Ska träna med vikt-konsulenten efter vägningen, hon ska visa mig maskinerna i cirkelgymmet. De är lite annorlunda än på det andra gymmet jag normalt tränar. Kommer troligtvis bli tufft, hon är duktigt på att pusha en. Men tror inte det går ha mer träningsvärk än jag redan har ändå.
Sen nytt styrkepass på torsdag, efter det kommer jag nog behöva ett par dagars återhämtning :p

Jag brukar använda en "buff" i tunt material. Det funkar utmärkt. Man kan ju vika upp den så det fprtfarande ventilerar. Det funkar bra. I spöregnet imorse höll det värsta regnet borta från att rinna ner i ansiktet.

Tja, jag smyger långsamt igång igen. Igår var jag ute på min första promenad med stavarna sen före sommaren. Och om Endomondo har loggat den korrekt, så stakade jag på riktigt bra. När jag började gå med stavar så gick jag alltid en bit under 5 km/h, igår loggade appen att jag knatade på i 5,34 km/h :banana: Och det är då mestadels på stigar i skogen...
Sen har jag imponerat på mig själv genom att kunna göra situps, något jag inte klarat av på mååååååååånga år. Jag har fortfarande bara provat liggande i sängen, vet inte om det är lättare eller svårare på fastare underlag. Men bara att kunna göra 10-20 situps känns helt makalöst bra. (särskilt eftersom hela min mage var uppsprättad för knappt ett år sedan...)

Någon våg har jag fortfarande inte och jag har lagt på mig lite över sommaren, men nu ska det bli andra bullar!

Senast ändrad:
Tja, jag smyger långsamt igång igen. Igår var jag ute på min första promenad med stavarna sen före sommaren. Och om Endomondo har loggat den korrekt, så stakade jag på riktigt bra. När jag började gå med stavar så gick jag alltid en bit under 45 km/h, igår loggade appen att jag knatade på i 5,34 km/h :banana: Och det är då mestadels på stigar i skogen...
Sen har jag imponerat på mig själv genom att kunna göra situps, något jag inte klarat av på mååååååååånga år. Jag har fortfarande bara provat liggande i sängen, vet inte om det är lättare eller svårare på fastare underlag. Men bara att kunna göra 10-20 situps känns helt makalöst bra. (särskilt eftersom hela min mage var uppsprättad för knappt ett år sedan...)

Någon våg har jag fortfarande inte och jag har lagt på mig lite över sommaren, men nu ska det bli andra bullar!

Jag kan knappt göra situps öht och jag har inte sprättat upp magen, så strong jobbat :up:
Blev inte så ledsen när PT sa jag INTE skulle göra situps pga min rygg och nacke :D

Jag har slitit mina ben lite lätt igen. Känns mest i ena fotleden samt knäna. Tror det är för jag börjat rida :banana: Huvudet glatt men kroppen mindre glad ;) Men jag älskar vakna med träningsvärken mellan låren :o

Jag har bytt gym men är skadad så träningen ligger på is förhoppningsvis bara till helgen. I övrigt mår jag uruselt så 5:2 går sådär haha.

Nä BIA-maskinen gillar inte mig :cool:
Vikten -1,1 kg (kvällsvikten är alltid lite högre än morgonvikten så på morgonen var det -1,5 kg på hemmavågen)
Men fett% hade gått upp? Å andra sidan hade vätskan minskat och muskelmassan ökat.
Hoppas jag kan lägga mig på en stadig vätskenivå (ja den var rolig :grin: ) så kanske vi kan få fram lite mer rättvisande siffror
Tävlingen jag är med i räknar ju på fett%. Den som minskat mest i fett% vinner.

Träningsresultatet var i alla fall positivt. 3,3 (km?) på 30 minuter på crossen, för två veckor sen kom jag 3,0 på 45 minuter
Cirkelmaskinerna i det här gymmet var bläää samma sak med styrkemaskinerna, gillade dom inte alls. Däremot älskar jag deras crosstrainer-maskinen. Så jag kommer köra den crosstrainern i alla fall vägdagarna varannan onsdag. Sen blir det gamla vanliga gymmet övrig träning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 221
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 172
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama