Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra styrkepass igår, lite segt på uppvärmningen men sen körde jag på som bara den.
Testade även att göra armhävning på riktigt och inte tant-style. Hade kanske gått bättre om jag inte gjort det EFTER de andra, smartskaft :cool: Kom ner men vara halvvägs upp igen. Fast i januari kom jag inte ens ner utan att ramla på näsan, så det går bra framåt styrkemässigt. Fixade det inte ens knästående då.
Nu gör jag 4 set á 10*90kg i benpressen så snart är det dags upp på tre siffrigt :eek: scary
Höll konstant 5 km/h tempo på löpbandet som avslutning på passet, alla 20 minuter även om det var tufft på slutet. Då stod jag nästan och räknade ner sekunderna sista minuten.
Men det är samma där som med armhävningarna, i januari klarade jag knappt 3,5 km tempo utan att dö

Vikten hoppar upp och ned som vanligt, förhoppningsvis mest ner

Skräp, mutter mutter mutter. Långtidssocker på 61 är ju all anledning att ta tag i maten, motionen och motivationen igen. Har tre månader på mig att skärpa till mig för ny kontroll. Läkaren vill att jag ska gå ner 6 kg till dess. Det är bara att kämpa på då.

Den här veckan har jag återupptagit min bassängträning som jag gått på i flera år, men som jag avbröt efter operationen förra hösten. Jag har egentligen längtat tillbaka till bassängen, som den flodhäst jag alltid varit :p , men jag är inte mentalt redo för att byta om och duscha i öppna, offentliga omklädningsrum- och duschutrymmen med min påse på magen, så därför har det inte blivit av.
Men så fick jag veta att det fanns flera enskilda omklädningsrum vid bassängen på sjukhuset - jag visste att det fanns åtminstone ett, som var upptaget av en parfymallergiker, men inte att det fanns fler. Så nu har jag börjat igen. Och OJ så skönt det var att plaska i varmbassäng igen! Så nu ska jag försöka fortsätta gå där en gång i veckan plus knata på med mina stavar 1-2 ggr/vecka. Vi får väl se hur länge det funkar... Jag brukar i alla fall minska i hull när jag håller igång såpass. Plus att jag numera har en häst som går att fånga när jag vill rida, så lite ridning ska det väl bli också.
Jag vet att det påstås att det är viktigare att lägga om kosten än att motionera, men min erfarenhet visar ju, som sagt, att jag går ner i vikt bara jag lägger på lite motion. Så det är väl den lilla knuffen som är det som gör att kalorierna hamnar på minussidan, antar jag...

Jag har bara gett upp. Jag går inte ner i vikt oavsett träning och kost.
Men går inte upp heller om jag frossar.. så kan lika bra va fet och äta.

En rapport från mig som gjort gbp utan att haft värsta bmi innan. Jag mår rent förträffligt bra. Är efter 4 mån normalviktig och blodbilden är helt normal. Jag sover bättre och är sådär tusen gånger piggare. Responsen från omgivningen av dessa 20 kg går inte att beskriva. Från att ha varit genomsnittligt snygg får jag nu komplimanger varje dag. Jag känner mig som en annan människa sorgligt men sant. Om vi säger så här så när jag vägde 85 reste sig ingen man på en fullsatt buss för mig särskilt ofta. Nu händer det exakt varenda gång.
Jag känner ingen skillnad i magen. Det gör inte ont alls och jag kan äta vad jag vill. I början gjorde jag en del fel och ävennu ibland äter jag för mycket. Men det är inga problem alls. Jag äter och dricker alkohol ungefär som min smala mamma alltid gjort. Träning är inte min grej men eftersom jag nu flyger ist för att gå så blir det att jag går massor. Jag köper nu hysteriskt med kläder och bara njuter av livet. Jag kommer dock aldrig förlåta mig för att jag inte gjort detta tidigare och att jag var så korkad så jag trodde att jag var för smal för detta.

Är ett tag sedan jag var inne här :) Har fuskat en hel del med maten sista tiden, men ska skärpa till mig igen (mår bättre både fysiskt och psykisk på 80/10/10, och ju mer raw, desto bättre mår jag). Kan dock meddela att vågen visar - 9.8kg sen nyår! Så nu kämpar jag vidare med resten...

Mår lite bättre just nu och är lite piggare, vilket gör att jag kunnat minska mitt förödande energidrycksanvändande. Jag VET att det inte är bra, men måste jag välja mellan vikten eller att orka vara uppe på dagarna så väljer jag det senare. Och, direkt när jag slutar med dem + rör mer på mig så minskar hullet. Nu har jag börjat tappa brallorna igen... :laugh:

Jag kämpar på, men känner mig tyvärr för omotiverad att skriva i denna tråden. Känns som det blivit lite av en GBP-tråd med normalviktiga som genomfört operation, och inte en tråd för oss tjockisar som inte tänker operera sig. Misstolka mig inte, jag unnar verkligen andra att gå ned i vikt, även de som tar till operation. Däremot blir jag blir inte motiverad till att träna och kämpa hårt genom att läsa tråden längre.

Jag kämpar på, men känner mig tyvärr för omotiverad att skriva i denna tråden. Känns som det blivit lite av en GBP-tråd med normalviktiga som genomfört operation, och inte en tråd för oss tjockisar som inte tänker operera sig. Misstolka mig inte, jag unnar verkligen andra att gå ned i vikt, även de som tar till operation. Däremot blir jag blir inte motiverad till att träna och kämpa hårt genom att läsa tråden längre.

Jag förstår dig helt.

Jag håller HELT med dig!
Det är jättebra för Er som är nöjda mer era operationer och sjunger deras lov. Men det är precis som med penisar och religioner, låt bli att trycka upp era argument i ansiktet på oss som inte är intresserade! Vi kan nog söka informationen själva om det skulle vara intressant!

Sådär då har jag vägt mig. Lite tjat om startvikt igen då ;)
26/3 2014
132,2 kg och 125 cm i midjan
I maj i år
114 kg och 109 cm i midjan
Idag
109,9 kg och 109 cm i midjan.
Idag även mens och därmed kaputt mage (därför är midjemåttet samma tror jag).

Med andra ord lyckades jag faktiskt med målet att vara nere under 110 till nästa besök! Väldigt förvånad men också väldigt glad :)

Sådär då har jag vägt mig. Lite tjat om startvikt igen då ;)
26/3 2014
132,2 kg och 125 cm i midjan
I maj i år
114 kg och 109 cm i midjan
Idag
109,9 kg och 109 cm i midjan.
Idag även mens och därmed kaputt mage (därför är midjemåttet samma tror jag).

Med andra ord lyckades jag faktiskt med målet att vara nere under 110 till nästa besök! Väldigt förvånad men också väldigt glad :)

Fan vad duktig du är! :bump::bow::bump::bow::bump:

Coreträning igår på gruppträningen, inte min favoritträning men ett nödvändigt ont
Trodde jag skulle känna mer i magen idag än jag gör, kanske tack vara den nya PWOn jag köpte (L-arginin)
Ikväll blir det ett styrkepass, var väääääääääldigt länge sen nu tack vare den envisa förkylningen.

Var och köpte två par nya träningstights igår, kunde faktiskt ha en storlek mindre än jag trodde vilket var peppande. Tack till min personliga shopper aka dottern :D

143020511313386706.png
143020512285159268.png

Nyfiken fråga: hur tar ni nya tag? Ja, alltså - hur startar processen mentalt?

Börjar det med att ta tag en smula i kosten, är det ett helryck? Eller kanske i andra änden: börja motionera för att ta ett nappatag med vad som går in i munnen?

Eller totalryck och tar motion, mat och mentala biten - allt på en gång? Vad funkar för er?

Själv funkar jag bäst genom att försöka upprätthålla en viss nivå (dagliga hundpromenader), som sedan kan utökas med ett pass löpning när det finns rimlig möjlighet. Äta tre mål mat, för att sedan göra dem nyttigare och utesluta ohälsosam diet. Kort sagt: jag fungerar bäst genom att hålla någon form av grundnivå (som emellanåt svävar ut i kakor, godis och onyttigheter som sedan ska stävjas).

Nyfiken fråga: hur tar ni nya tag? Ja, alltså - hur startar processen mentalt?

Börjar det med att ta tag en smula i kosten, är det ett helryck? Eller kanske i andra änden: börja motionera för att ta ett nappatag med vad som går in i munnen?

Eller totalryck och tar motion, mat och mentala biten - allt på en gång? Vad funkar för er?

Själv funkar jag bäst genom att försöka upprätthålla en viss nivå (dagliga hundpromenader), som sedan kan utökas med ett pass löpning när det finns rimlig möjlighet. Äta tre mål mat, för att sedan göra dem nyttigare och utesluta ohälsosam diet. Kort sagt: jag fungerar bäst genom att hålla någon form av grundnivå (som emellanåt svävar ut i kakor, godis och onyttigheter som sedan ska stävjas).

Det är tufft, det är rent ut sagt skittufft komma igång igen med träningen nu efter förkylingen. Kosten går lättare, men träningen :arghh:
Hoppas på att styrkepasset ikväll ska få mig hitta känslan igen, den där feelgood känslan man får av ett bra träningspass som gör att man längtar till nästa pass :D

Jag står och stampar fortfarande men igår var jag hos gyn och fick veta att jag producerar för mycket östrogen bland annat pga vad det nu hette osv. Så nu har jag fått medicin som ska framkalla en regelbunden mens så kroppen kommer igång igen och allt funkar. Jag hoppas det ska hjälpa min kropp och humör osv :) PCO tror jag det hette.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 216
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 172
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama