Jag kämpar på idag är jag på dag 48/98 i min utmaning. Får ihop många km just nu. Heja oss alla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kämpar på, men känner mig tyvärr för omotiverad att skriva i denna tråden. Känns som det blivit lite av en GBP-tråd med normalviktiga som genomfört operation, och inte en tråd för oss tjockisar som inte tänker operera sig. Misstolka mig inte, jag unnar verkligen andra att gå ned i vikt, även de som tar till operation. Däremot blir jag blir inte motiverad till att träna och kämpa hårt genom att läsa tråden längre.
Jag håller HELT med dig!Jag kämpar på, men känner mig tyvärr för omotiverad att skriva i denna tråden. Känns som det blivit lite av en GBP-tråd med normalviktiga som genomfört operation, och inte en tråd för oss tjockisar som inte tänker operera sig. Misstolka mig inte, jag unnar verkligen andra att gå ned i vikt, även de som tar till operation. Däremot blir jag blir inte motiverad till att träna och kämpa hårt genom att läsa tråden längre.
Sådär då har jag vägt mig. Lite tjat om startvikt igen då
26/3 2014
132,2 kg och 125 cm i midjan
I maj i år
114 kg och 109 cm i midjan
Idag
109,9 kg och 109 cm i midjan.
Idag även mens och därmed kaputt mage (därför är midjemåttet samma tror jag).
Med andra ord lyckades jag faktiskt med målet att vara nere under 110 till nästa besök! Väldigt förvånad men också väldigt glad
Nyfiken fråga: hur tar ni nya tag? Ja, alltså - hur startar processen mentalt?
Börjar det med att ta tag en smula i kosten, är det ett helryck? Eller kanske i andra änden: börja motionera för att ta ett nappatag med vad som går in i munnen?
Eller totalryck och tar motion, mat och mentala biten - allt på en gång? Vad funkar för er?
Själv funkar jag bäst genom att försöka upprätthålla en viss nivå (dagliga hundpromenader), som sedan kan utökas med ett pass löpning när det finns rimlig möjlighet. Äta tre mål mat, för att sedan göra dem nyttigare och utesluta ohälsosam diet. Kort sagt: jag fungerar bäst genom att hålla någon form av grundnivå (som emellanåt svävar ut i kakor, godis och onyttigheter som sedan ska stävjas).