Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag står och stampar fortfarande men igår var jag hos gyn och fick veta att jag producerar för mycket östrogen bland annat pga vad det nu hette osv. Så nu har jag fått medicin som ska framkalla en regelbunden mens så kroppen kommer igång igen och allt funkar. Jag hoppas det ska hjälpa min kropp och humör osv :) PCO tror jag det hette.

PCOS är en ganska vanlig orsak till att man har svårt gå ner i vikt. Men det finns jättemycket att hitta på nätet.
Speciellt om du googlar PCOS och kost.

PCOS är en ganska vanlig orsak till att man har svårt gå ner i vikt. Men det finns jättemycket att hitta på nätet.
Speciellt om du googlar PCOS och kost.

Tänkte jag ska göra det. Just nu smälter jag att någon faktiskt tror på mig och inte kallar mig lat och fet som andra läkare :(

Idag är det 12 veckor sedan jag och min sambo bestämde oss för att äta BRA mat, eller jag bestämde och sambon fick gilla läget :p. Varje söndag sätter jag mig ner och planerar veckans måltider. Vi lagar mat varje dag och tar med matlåda till jobbet. Jag håller koll på hur många kalorier jag stoppar i mig via appen Myfitnespal - och äter mellan 1200-1600 kcal per dag. Jag är noga med att äta 4 måltider per dag, och INTE småäta framför TV:n sent på kvällen. Äter allt, men inte alltid :D.

Nu efter 12 veckor har jag uppnått mitt första mål. Jag har tyckt att det har gått förbannat långsamt och svär över medelåldern som innebär ännu lägre förbränning mot vad jag hade tidigare. Min sambo har peppat och påpekat att jag i alla fall inte haft någon viktuppgång, även om man är färdig att deppa ihop när man står stilla.

Men resultatet efter 12 veckor är ju faktiskt HELT okej.
Vikt minus 10,2 kg
Byst minus 10 cm
Midja minus 13 cm
Höft minus 11 cm
Överarm minus 3 cm
Lår minus 4,5 cm
vad minus 4 cm

Minskningen i cm är ju tillsammans 45,5 cm och det känns ju helt otroligt :bump:

Även om jag har långt kvar till normal vikt så känns det som om jag är på rätt väg nu :D

/Lizzie

10 kg på 12 veckor är ju helt fantastiskt bra :bow:
det blir ju 0,85 kg i veckan.
rekommenderad viktnedgång, för att få ett varaktigt resultat, är c0,5-1,0 kg /vecka

Håller absolut med. Jag kan tappa ett par kilo på en vecka för att sedan stå stilla i tre veckor - och det är väl mest det som känns trötstlöst.

Tyvärr går jag väldigt fort upp i vikt - och lyckades lägga på mig 10 kg under semester på 5 veckor. Hade varit trevligt om kilona kan försvinna lika snabbt - men så är icke fallet ;)

Nu är i alla fall de 10 första kilona avklarade - nästa mål är att komma under 100 kg - har 5 kg kvar. Målet är att lyckas med detta innan jul, vilket känns helt rimligt.

/Lizzie

Idag är det 12 veckor sedan jag och min sambo bestämde oss för att äta BRA mat, eller jag bestämde och sambon fick gilla läget :p. Varje söndag sätter jag mig ner och planerar veckans måltider. Vi lagar mat varje dag och tar med matlåda till jobbet. Jag håller koll på hur många kalorier jag stoppar i mig via appen Myfitnespal - och äter mellan 1200-1600 kcal per dag. Jag är noga med att äta 4 måltider per dag, och INTE småäta framför TV:n sent på kvällen. Äter allt, men inte alltid :D.

Nu efter 12 veckor har jag uppnått mitt första mål. Jag har tyckt att det har gått förbannat långsamt och svär över medelåldern som innebär ännu lägre förbränning mot vad jag hade tidigare. Min sambo har peppat och påpekat att jag i alla fall inte haft någon viktuppgång, även om man är färdig att deppa ihop när man står stilla.

Men resultatet efter 12 veckor är ju faktiskt HELT okej.
Vikt minus 10,2 kg
Byst minus 10 cm
Midja minus 13 cm
Höft minus 11 cm
Överarm minus 3 cm
Lår minus 4,5 cm
vad minus 4 cm

Minskningen i cm är ju tillsammans 45,5 cm och det känns ju helt otroligt :bump:

Även om jag har långt kvar till normal vikt så känns det som om jag är på rätt väg nu :D

/Lizzie

Gud så bra, heja heja!!

Hoppas jag kan få hoppa in här :)

I våras gick jag ner 6 kilo med VV, superkul då jag haft svårt att hitta en metod som fungerat. Meeeen så kom sommaren och dubbla sommarjobb och jag tappade all disciplin/motivation :banghead: så efter sommaren var jag tillbaks på startvikten...blir så arg på mig själv som gör så mot mig själv.
Fick tummen ur så I måndags startade jag med VV igen, och nu har jag tappat 1 kg :D behöver verkligen lite skillnad på vågen nu I starten för att sporra mig själv.

BMI 22.9 och önskar ibland att vi hade råd att betala bort överskottshuden.

Det är inte jättemycket men nog för att jag ska känna mig fläskig.

BMI 22.9 och önskar ibland att vi hade råd att betala bort överskottshuden.

Det är inte jättemycket men nog för att jag ska känna mig fläskig.

Jag tycker man borde kunna få operera bort all typ av överskottshud via landstinget när man gjort en stor viktminskning.

Jag tycker man borde kunna få operera bort all typ av överskottshud via landstinget när man gjort en stor viktminskning.

Vore fint men jag tycker deras prio är ok, dvs att de tar de som har medicinska problem.
Min hud kommer säkert dra ihop sig mer också. Har ju gått lite drygt ett år, nästan -50kg och inget "överhäng" på magen.

Men jag skulle inte säga nej till en Quick fix!

Jag har bokat tid hos läkare nästa vecka. I fyra månader har jag levt på 1300 kalorier om dagen och jag har gått upp tre kilo. Det känns hopplöst.

jag började läsa på universitetet igen i början av oktober. När man är ovan vid plugg blir man oerhört trött... Jag dricker inte kaffe, men häller (tyvärr alldeles för gärna) i mig energidrycker med koffein i istället. Det är verkligen inte bra för vikten att dricka "sockerdricka med koffein i" men jag tillåter mig att göra det i perioder för att klara resten av livet. Det har också effekten att det lindrar min migrän, som kommer då o då (koffeintabletter funkar sämre).
Första kursens tenta var första veckan i november och fram till dess gick det åt en hel del sockerlösning. Men sen dess har jag dragit ner på det. Har också hunnit gå några stavpromenader plus att jag kör bassängträning en gång i veckan. Och faktum är att jag brukar märka skillnad ganska snabbt när jag lägger ner energidrickorna. Och nu när jag pluggat ett tag till blir jag inte längre riktigt lika trött och kan klara mig utan dem. Såååå, jag fortsätter göra på samma sätt som innan. Nån j***a gång borde jag väl lyckas.

Men, som jag säkert skrivit tidigare i tråden, när man har en kropp som inte är frisk blir det lite jobbigare att genomföra det hela på ett bra sätt. (Speciellt när man har miljoner andra saker runt sig i livet också...)

jag började läsa på universitetet igen i början av oktober. När man är ovan vid plugg blir man oerhört trött... Jag dricker inte kaffe, men häller (tyvärr alldeles för gärna) i mig energidrycker med koffein i istället. Det är verkligen inte bra för vikten att dricka "sockerdricka med koffein i" men jag tillåter mig att göra det i perioder för att klara resten av livet. Det har också effekten att det lindrar min migrän, som kommer då o då (koffeintabletter funkar sämre).
Första kursens tenta var första veckan i november och fram till dess gick det åt en hel del sockerlösning. Men sen dess har jag dragit ner på det. Har också hunnit gå några stavpromenader plus att jag kör bassängträning en gång i veckan. Och faktum är att jag brukar märka skillnad ganska snabbt när jag lägger ner energidrickorna. Och nu när jag pluggat ett tag till blir jag inte längre riktigt lika trött och kan klara mig utan dem. Såååå, jag fortsätter göra på samma sätt som innan. Nån j***a gång borde jag väl lyckas.

Men, som jag säkert skrivit tidigare i tråden, när man har en kropp som inte är frisk blir det lite jobbigare att genomföra det hela på ett bra sätt. (Speciellt när man har miljoner andra saker runt sig i livet också...)

När jag tentapluggar så är det lösgodis som gäller. Kan inte koncentrera mig annars... Universitetsplugg är ju rätt speciellt så då behövs det socker. Tills blir man ju klar och då får man ta itu med sockerbehovet då.

/Lizzie

När jag tentapluggar så är det lösgodis som gäller. Kan inte koncentrera mig annars... Universitetsplugg är ju rätt speciellt så då behövs det socker. Tills blir man ju klar och då får man ta itu med sockerbehovet då.

/Lizzie
*harkel* det har gått åt en hel del godis här också... :angel: Men jag resonerar liknande, det är ju inte varje vecka och inte för evigt. Jag försöker köra socker-detox mellan tentorna.

Ny vägning, -1,2 kg sen förra vägningen. Totalt - 2,3 kg på två veckor.

Känner mig nöjd men jag måste verkligen skärpa till mig på helgerna. Vardagarna går utmärk att räkna poäng och jag brukar veckohandla och lägga upp en matsedel men så blir det helg och jag "unnar" mig något extra. :banghead: Måste få bukt med detta belönadet, det blir ju ett straff i längden för mig...:down:

Har ni några bra tips på att undvika att hamna i fällan med matbelöning?

Var hos naprapaten idag som undrade om jag går ner mer. Jag tror inte det, tror bara bättre hållning leder till att jag ser mer slimmad ut.

Nåja from nästa vecka blir det hårdkörning på gymmet igen.

@ameo jag besvarade en fråga ang vad vi tar mot migrän på FB, svarade Dikolfenac och en Red Bull och drevet drog igång.... Visade sig dock att jag inte var ensam om att ta energidryck mot migrän!

( jag är inne och snokar i denna tråd lite grann för att få motiviation att gå ner några kilo själv men det är bara 5 kg det handlar om för min del )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 216
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 172
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama