Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej på er tjejer. Den här våren kommer gå till min historia som den värsta, eller rättare sagt de två sista åren har varit riktigt tuffa. Kolla bara.

7/7 2014. Jag får min diabetesdiagnos och väger in på 108 kilo. Börjar med LCHF och går ner till 96 kilo.
Augusti 2014 första operationen (födelsemärken med förändring i) med 6 stygn, inte träna. Inte svettas på en månad.
Januari 2015, dags för nästa operation på två ställen totalt 10 stygn.
April 2015, hästen springer över mig med harven och avslutar med att sparka mig strax över knäet, halt i sex veckor.
Oktober 2015, två nya födelsemärken ska väck, 12 stygn
Januari 2016, två till ska väck, totalt 12 stygn
Förkylningen från helvetet drar igång.
Luftrörsinfektion, örongångsinflammation, Bihålsinflammation.
Ställer upp som försökskanin för muskelprovtagningen, två stora bitar från varje lår, ont i tio dagar.
Så toppar vi meden till Bihålsinflammation.
Nu väger jag 92 kilo. Men under tiden så har det poppat upp till 96, gått ner till 92 och sedan upp och ner. Så totalt har jag gått ner 16 kilo, men jag har nog tappat 30 i min strävan att gå ner.

Nu ska jag bara käka klart penicillinkuren och starta om på nytt. Mitt mål är att ta mig ner till 80 tills i september. Får se om jag lyckas. För att göra det tar jag ett kilo i taget. Hellre långsamt ner så att det står sig, än en Quickfix.

För mig har motivationen gått både upp och ner. Tappat mellan 7-8 kg totalt, mesta av det har jag tappat från mars till nu. Kör pulver blandat med vanlig mat. Har gjort under för min motivation, nu börjar jag äntligen känna av det i kläderna och kunde köpa en storlek mindre när jag handlade i helgen :D

Nu kommer värsta motiveringspeppen
Kommer du ihåg hur du mår efter ett riktigt svettigt träningspass?(fyll på med valfri träning som passar just dig)
Visst är det gott med träningsvärk (lagom)
Den bästa motionen är den som faktiskt blir av!

Jag är ÄNTLIGEN frisk.

Sedan jag skrev det senaste inlägget har jag
Tränat BB 30 minuter
Cyklat 26 km
Vardagspromenerat 50 km
Gått 89 trappor upp

Kort sagt nu är jag på gång! Ska vi kämpa lite nu?

jag gillar ditt försök,@Petronilla!
Tyvärr är april min sämsta månad på året vad gäller allergi, vilket innebär att det är alldeles för tungt att andas redan när jag gör ingenting.
Men, jag kämpar på med min bassängträning och jag har faktiskt valt att dissa ledaren under en av övningarna och köra några tuffare konditionskrävande/-ökande egna övningar istället för nåt larvigt tjafs som inte ger mig något alls... Så, jag ger mig själv lite beröm av det skälet!

*blänger på crosstrainern här bredvid, vet att jag borde ställa mig där en stund - vem vet, kanske händer det...*

Jag har skaffat mig ett aktivitetsarmband och försöker tänka lite på vad jag äter (inom rimliga gränser). Har bara hållit på i 5 dagar och redan ätit tårta. :angel: Men med tanke på att jag tidigare ätit sötsaker varje dag så känns det ändå överkomligt.

Känner verkligen att jag inte hör hemma i Vikttråden då drar upp denna. Invägning imorgon planerad i alla fall. Varit en sådär vecka med kurser genom jobbet, mycket stillasittande och företaget har bjudit på lunch vilket inte inneburit de hälsosammaste valen. Positivt är att jag inte gett upp utan tar nya tag.

Läste fram till sidan 26 men sen kände jag att jag ville bumpa den här tråden lite.
Hur har det gått för er? Hur mår ni idag?

Jag har 30kg att gå ner själv, 6 har jag fixat undra december men resten är kvar. Mitt mål är att börja rida igen, jag har en supersnygg unghäst i grannhagen som lockar. Ägaren har frågat flera ggr men jag vill vara snäll med honom.

Läste fram till sidan 26 men sen kände jag att jag ville bumpa den här tråden lite.
Hur har det gått för er? Hur mår ni idag?

Jag har 30kg att gå ner själv, 6 har jag fixat undra december men resten är kvar. Mitt mål är att börja rida igen, jag har en supersnygg unghäst i grannhagen som lockar. Ägaren har frågat flera ggr men jag vill vara snäll med honom.

Vikten går stadigt uppåt igen :angel:

Hoppas på att det stannar innan +25 iaf.

Gravid v 29 och har gått upp 13kg hittills.

Sist jag vägde mig låg jag på 111,2 kilo.

Lägger inte jättemycket fokus på vågen just nu. Men tränar 6 till 7 pass i veckan och försöker tänka på vad jag äter. Även om kanske inte vågen ändras så mycket just nu har kroppen formats om och det ser/känner jag :)

Här har det inte hänt så mycket alls.
Kanske var uppknuffen av den här tråden precis vad jag behövde!

(rider nån gång då och då, mest för att stärka upp bålen, och har gått på bassängträning under hösten men missat en massa gånger pga sjukdom och en krossad fingertopp...)
och... (citerar mig själv... :p )
*blänger på crosstrainern här bredvid, vet att jag borde ställa mig där en stund - vem vet, kanske händer det...*

Väger massor av kilon för mycket.
Ny medicin har hjälpt till med det.
Men nu har jag börjat gå promenader och äta mat varje dag.
Ett gram i taget typ :)

Efter ett års konvalescens pga en misslyckad ryggoperation med kroniska nervsmärtor och nedsatt funktion i höger ben som resultat, så finner jag mig ha lagt på mig alla centimeterar jag slitit så mycket för att bli av med. :arghh::wtf: Due to stillasittande och massa tröstätande.

Innan ryggen gick sönder så simmade jag 3-4dagar per vecka, gymmade 4-6 ggr/vecka, yogade 2-4ggr/V och gick runt milen varje dag. Dessutom hade jag ett väldigt rörligt jobb (hemtjänsten) så det var väldigt mycket rörelse och träning i mitt liv. :heart

Nu med ett ännu sämre utgångsläge än innan så är jag ändå fast besluten om att komma i (bättre) form igen!

Sedan juldagen räknar jag kalorier med hjälp av MyFitnessPal och loggar aktivitet med hjälp av endomondo. Promenader, hemmaträning och crosstrainer blir det till en början (frustrerande som attan att inte kunna klara samma sträckor, tider eller hastigheter längre pga ben!) men jag hoppas kunna komma tillbaka till simmandet igen (just nu säger ortopeden nej till simning, cykling, styrketräning, aerobics osv pga rädsla att ryggen ska gå sönder ännu mer igen.).

Jag väger mig inte utan mäter, totalt har jag 11mätpunkter. :up:

Hej på er.

Jag skäms för att jag inte orkar vara bättre än så här. Har stått still på vikten i ett år. Men smög igång nu vid årskiftet och kör 30 minuter morgon gymnastik varje morgon och hittills har jag gjort det sex ggr. Så nu är det bara att hoppas att kropp och själ håller.

Jag gör det inte för vikt nedgång. Jag gör det för att må bättre i kropp och själ. MinPMS är hemsk och jag hoppas kunna träna bort skiten.

Heja oss alla

Puttar igen och kikar för att se om någon är aktiv.
Kände mig lite malplacerad i den andra vikttråden så jag hoppas att denna kanske vill komma igång igen. :D

Kan också hoppa in här! Min dröm är att gå ner 50 kg. Har börjat med viktväktarna igen. Vägdag fredagar. Denna v känns det bra!

Tänker försöka hitta någon belöning vid varje jämnt 5-tal.

Uppdatera oss gärna!

Grattis @lil-sis !

Jag själv har suttit på arslet och försökt plugga hela vintern. Och hällt i mig alldeles för många energidrickor. *snyggt jobbat ameo!"...

Nu har jag en lite lugnare period och det första jag gjort är att ta bort energidrickorna och försöka klara mig på koffeintabletter istället. Vi får se hur det lyckas...
I söndags tog jag en kort promenad med stavar, det var evigheter sen senast, troligen förra våren... Jag gick bara en km, men i raskt tempo åtminstone. Och jag är rätt nöjd med att jag inte drog ner på tempot när det började göra ont i skuldrorna... (otränade muskler i kombination med känsliga muskelfästen) Utan faktiskt knatade på tills jag gått min runda.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 209
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama