Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hoppar också in här om det är ok. Har gått upp ca 10 kg de senaste åren och hela kroppen har förändrats eftersom jag slutade helt med att jobba med bålen, magen putar ut och jag kommer inte in i någonting. :crazy: Slängde hela min 'fett garderob' när jag gått ner och köpte nya kläder eftersom jag svor att jag inte skulle upp igen (gick ner 2-3 storlekar). Men nu är jag där igen.

Mitt i en djup depression just nu så att gå och träna finns inte på kartan. Kan inte använda de flesta dieter pga diabetes 1 som är ganska svårinställd. Suck. Men försökt lite i alla fall, slutat dricka lättdrycker och dricker vatten. Ja liten ändring men det hjälper, i alla fall psykologiskt. Igår svullade jag något alldeles fruktansvärt, våfflor med grädde och sylt + leverpastejmackor. :arghh: Fortfarande våffelsmet kvar som jag är för snål för att slänga ut.

Eftersom metabolism är nere på noll (ingen träning) + en del mediciner som gör mig förstoppad så är det inte heller så roligt när jag ställer mig på vågen. :down:

Jag hoppar också in här om det är ok. Har gått upp ca 10 kg de senaste åren och hela kroppen har förändrats eftersom jag slutade helt med att jobba med bålen, magen putar ut och jag kommer inte in i någonting. :crazy: Slängde hela min 'fett garderob' när jag gått ner och köpte nya kläder eftersom jag svor att jag inte skulle upp igen (gick ner 2-3 storlekar). Men nu är jag där igen.

Mitt i en djup depression just nu så att gå och träna finns inte på kartan. Kan inte använda de flesta dieter pga diabetes 1 som är ganska svårinställd. Suck. Men försökt lite i alla fall, slutat dricka lättdrycker och dricker vatten. Ja liten ändring men det hjälper, i alla fall psykologiskt. Igår svullade jag något alldeles fruktansvärt, våfflor med grädde och sylt + leverpastejmackor. :arghh: Fortfarande våffelsmet kvar som jag är för snål för att slänga ut.

Eftersom metabolism är nere på noll (ingen träning) + en del mediciner som gör mig förstoppad så är det inte heller så roligt när jag ställer mig på vågen. :down:

Men oj vad jobbigt. Här kommer styrkekramar från diabetes typ 2

klipper lite
vad räknar du som träning? att gå på gym och sånt? Vill bara påminna om att promenader gör mer skillnad än man tror. Ta en ljudbok eller favoritspellista på Spotify och gå en liten runda och andas frisk luft. Och börja med något lagom långt... (runt kvarteret eller nåt)

Sen om det där med dieter - det är ju något som man använder en begränsad tid och i de allra flesta fall riskerar man att gå upp igen när man avbryter dieten.
Har du provat varianten med långsamma kolhydrater? Det ger ju en jämnare blodsockerhalt och det är väl bra även för diabetesen?
(jag hade tidigare en vän med svårinställd diabetes, men det är så många år sedan att jag inte minns hur hon gjorde - hon gick bort, pga annan sjukdom, för snart 10 år sen)

Här kommer en tjockis :) Fick en smärre chock 5/3 och insåg att det är nu eller aldrig. Jag vet att jag har gått upp mycket, men så här pass trodde jag inte. Tresiffrigt och där har jag aldrig varit inte ens som höggravid. Men 2,1 kg har tappats sedan dess och jag känner mig motiverad. Ska ned 22,9 kg innan jag är hyfsat nöjd.

Jösses vad jag fick leta efter den här tråden. :D
Kom igen nu hörrni, nu tycker jag att vi gör den här tråden lite aktivare!

Jag ställde mig på vågen imorse som visade 88,3 kg. Tråkigt resultat för någon som skärpt sig med både mat och motion, men jag tror att jag har samlat på mig en del vätska för kroppen känns lite "plufsig". Det var ju inte en jättekul start på dagen, fick en riktigt negativ sinnesstämning (lite det där ni vet, "varför försöker jag ens?") som genomsyrat hela förmiddagen.

Dagens frukost blev äggröra på två ägg, en stor matsked mini-keso och lite grädde. Stekt i smör, 373 kcal. Dagens lunch blir överbliven tacosallad på kalkonfärs, så det är ju magert och bra. :) Till kvällen blir det nog lite kyckling med rotfrukter i ugn, tycker det är supergott!

Jag gav mig också ut på årets första försök till löppass. Har appen C25K som jag hoppas ska hjälpa mig igenom Vårruset som jag anmält mig till, den 15:e maj. Benen kändes som cement och blodsmaken kom fort, det hjälpte ju inte humöret riktigt... :angel: men det kändes lite lättare mot slutet, och jag genomförde ju faktiskt passet! Bara det är ju värt tummen upp!

Jag ska försöka sätta upp lite delmål på vägen när det gäller vikten. Svårt dock att vara realistisk när det kommer till målvikt, jag tror att jag kommer få känna mig fram lite där. Målbilden är 70 kg men drömmen 68. Inte en omöjlighet, var där nere för 4 år sedan, sen blev jag sambo. :grin: Dessa kilon sitter betydligt hårdare än de tidigare när jag gått ner i vikt, men jag tycker att jag har en tydlig målbild och med mitt livs första löp och 30-årsdagen framför mig finns det helt enkelt ingen återvändo!

Jag har lagt vikten lite på hyllan. Har stått stilla sedan början på november. Men måtten minskar något. Är på gymmet och fjantar runt 6 dagar i veckan och satte tom personbästa i marklyft den 13e, 110 kg, vilket i princip är min egna kroppsvikt. Så nu är målet att träna hårt och komma upp i runt 200 kilo i slutet av året. Vilket min pt inte ser som orimligt, kanske ut och tävla lite också.

Ska dock ta tag i och skärpa mig lite med kosten. Blir alldeles för mycket onyttigheter. :) Så får vi se om vilken vill röra på sig :)

Jag har också tänkt att ta tag i det hela igen. Just nu har jag dock över 39 graders feber så blir varken några långa promenader och om Risifrutti är det enda jag orkar äta så får det vara så.

Jag har försökt i flera omgångar att gå ner i vikt. Nu är jag igång igen sen mitten på januari och har gått ner 8,5 kg. Har kvar 12 kg till min önske/målvikt och egentligen så känns det inte oöverkomligt, jag har ju snart gått ner hälften av alla kilo jag vill minska! :) Svårigheten för mig är att behålla motivationen "hela vägen", men denna gången försöker jag verkligen påminna mig själv om att jag faktiskt tappat en betydande andel kg och att det syns och känns, samt att verkligen glädja mig åt varje hekto som försvinner på vågen :)

Ger mig in här, insåg nyligen att jag lagt på mig tio kilo det senaste året.. Skador, depression och hetsätning är ju ingen jättebra kombination för vikten, addera PCOS till det också. Så för mina hormoners skull ska åtminstone tio kilo bort, 15 vore ultimat. Det får ta den tid det tar. Har laddat ner Lifesum för att hålla koll på hur målens sammansättning ser ut över dagen och att jag äter regelbundet.
Kommer dock inte ställa in appen på viktnedgång, börjar jag räkna kalorier hårt så kommer min gamla ätstörning gå bananas. Försöker göra bättre val matmässigt och se så jag ligger lagom kalorimässigt, och öka på med motion. Tre ggr gym, en gång simning och såklart massa hundpromenader till att börja med. Det får ta tid som sagt.

Hoppar in här och hoppas på lite stöd och råd!
Jag satsar på att gå ner ca 15 kg men det börjar kännas motigt.... började träna minst 4 dagar i veckan i december, la om kosten ordentligt i januari och äter nu mestadels (85%) nyttig hemlagad mat på runt 1500-1700 kcal/dag (beroende på hur mycket jag tränat och bränt) äter i princip inget godis eller bakverk längre och undviker läsk och sockriga drycker. Dricker vin på helgen i måttliga mängder, dricker mycket vatten på dagarna, går ca 12000-16000 steg/ dag. Kör nu 4-6 dagar/vecka med 40-50 min varierad kondition följt av ca 30 min varierad styrketräning men vågen står heeeelt still sen i December!
Varför vill det inte....? Jag har chrons och astma om det spelar någon roll..

Jag satsar på att gå ner ca 15 kg men det börjar kännas motigt.... började träna minst 4 dagar i veckan i december, la om kosten ordentligt i januari och äter nu mestadels (85%) nyttig hemlagad mat på runt 1500-1700 kcal/dag (beroende på hur mycket jag tränat och bränt) äter i princip inget godis eller bakverk längre och undviker läsk och sockriga drycker. Dricker vin på helgen i måttliga mängder, dricker mycket vatten på dagarna, går ca 12000-16000 steg/ dag. Kör nu 4-6 dagar/vecka med 40-50 min varierad kondition följt av ca 30 min varierad styrketräning men vågen står heeeelt still sen i December!

Har du kollat så att du är helt frisk? Tar du några mediciner?
Förstår att det måste vara väldigt frustrerande. Har också en tendens att stå still om jag inte vidtar drastiska åtgärder, kilona sitter som sten. :wtf:

Väger du maten? Alltså är du säker på att du inte äter mer än du tror att du äter?
Kosten är ju det stora i att gå ner i vikt, dietister säger 80 kost 20 motion... (%). Oftast är det någonstans vid kosten det är fel när man inte går ner. Sen vid mkt styrketräning kan väl en del omvandlas till muskler och man kan stanna av lite till en början.

Jag kör viktväktarna vilket funkar bra so far, jag väger inte maten alltid men kommer börja med det om det slutar röra på sig. När jag vägt har jag alltid trott att det är mer än det är. Så hade jag inte vägt hade jag säkert fått i mig det dubbla.

Kan det vara så att du går ner i hull och samtidigt ökar muskelmassa? Med tanke på att du rör såpass mycket på dig?
Prova måttband istället för våg ett tag, är mitt tips.

Och sen, vad medicinerar du astman med?
Själv använder jag periodvis kortison mot ledbesvär och varje gång går jag upp några kilo, allt sätter sig på magen och sitter benhårt fast... :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 209
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama