Jösses vad jag fick leta efter den här tråden.
Kom igen nu hörrni, nu tycker jag att vi gör den här tråden lite aktivare!
Jag ställde mig på vågen imorse som visade 88,3 kg. Tråkigt resultat för någon som skärpt sig med både mat och motion, men jag tror att jag har samlat på mig en del vätska för kroppen känns lite "plufsig". Det var ju inte en jättekul start på dagen, fick en riktigt negativ sinnesstämning (lite det där ni vet, "varför försöker jag ens?") som genomsyrat hela förmiddagen.
Dagens frukost blev äggröra på två ägg, en stor matsked mini-keso och lite grädde. Stekt i smör, 373 kcal. Dagens lunch blir överbliven tacosallad på kalkonfärs, så det är ju magert och bra.
Till kvällen blir det nog lite kyckling med rotfrukter i ugn, tycker det är supergott!
Jag gav mig också ut på årets första försök till löppass. Har appen C25K som jag hoppas ska hjälpa mig igenom Vårruset som jag anmält mig till, den 15:e maj. Benen kändes som cement och blodsmaken kom fort, det hjälpte ju inte humöret riktigt...
men det kändes lite lättare mot slutet, och jag genomförde ju faktiskt passet! Bara det är ju värt tummen upp!
Jag ska försöka sätta upp lite delmål på vägen när det gäller vikten. Svårt dock att vara realistisk när det kommer till målvikt, jag tror att jag kommer få känna mig fram lite där. Målbilden är 70 kg men drömmen 68. Inte en omöjlighet, var där nere för 4 år sedan, sen blev jag sambo.
Dessa kilon sitter betydligt hårdare än de tidigare när jag gått ner i vikt, men jag tycker att jag har en tydlig målbild och med mitt livs första löp och 30-årsdagen framför mig finns det helt enkelt ingen återvändo!