Tjockistråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men hur mycket dricker du och vad för sort? Typ Celsius innehåller under 10 kcal/burk, även Nocco innehåller få kalorier. De kanske förvisso är dyrare ändra sorter, men det kan ju i sig få en dra sig lite för att hinka i sig litervis (vilket inte heller är rekommenderat pga koffeinhalten).
Jag undviker sötningsmedel. Är hellre fet av socker än att peta i mig sånt.

Någon som har tips på en bra smidig matvåg som är billig? Jag tänkte jag ska börja kontrollväga mat för att få en bättre uppfattning om vad saker väger utan att behöva använda ett helt paket och dela det på antalet matlådor/portioner!
För övrigt höll jag på att gå sönder igår (fysiskt och psykiskt) när jag skulle åka med sambon på premiärtur på hojen, tar på mig hojbyxorna som inte ens i närheten går att stänga... Förra året var de tajta men nu saknas det typ 1 dm att kunna knäppa dom! Och förra året var jag inte alls lika duktig med maten som jag varit nu de senaste månaderna och jag tränade inte heller lika mycket! Då ville jag bara lägga mig ner och gråta och typ dö men jag tvingade på mig ett par tjocka jeans och grävde fram ett par overkneestävlar i tjockt fuskskinn och åkte ändå. Inte helt bra säkerhetsmässigt men det var bra psykiskt, att jag inte bara gav upp och sket i allt.
Men jag fortsätter med mina 1500 kcal/dag och träna men jag har bokat tid hos en läkare för att ta ett rov för sköldkörteln för något fel måste det nästan vara när ingenting händer... Om det inte är det vettefan vad jag tar mig till. Jag kan inte äta mindre än vad jag gör för då blir min chrons koko och min hjärna blir bomullsmos.

Långt men det är skönt att få det ur sig! :)

Vägde mig i dag och saknas bara 0,3 kg tills jag gått ner 10 kg! Känner mig stolt som f-n faktiskt, jag har en tendens att tappa motivationen efter X antal veckor så jag är så nöjd med att jag hållt igång såhär långt (sen 16 januari) och att det syns på vågen. :)

Alltså jag har nu tappat 3,8 kg. Hade jag inte åkt på halsfluss hade det nog varit bättre för det kändes som vara tillbaks på ruta ett med all hunger som kom efter.

här sitter man och mår dåligt bara för att man ska till läkaren i morgon. Fan att man inte ens kan gå till läkaren utan att behöva må dåligt över sin vikt. Laddar kanonerna för i morgon. den jävla läkaren ska få sig en jävla verbal omgång om han ens piper mer än det han behöver. Jag mår så jävla dåligt av min övervikt. Man känner sig bara ensam fet och ful när de säger att man är graft överviktig.

här sitter man och mår dåligt bara för att man ska till läkaren i morgon. Fan att man inte ens kan gå till läkaren utan att behöva må dåligt över sin vikt. Laddar kanonerna för i morgon. den jävla läkaren ska få sig en jävla verbal omgång om han ens piper mer än det han behöver. Jag mår så jävla dåligt av min övervikt. Man känner sig bara ensam fet och ful när de säger att man är graft överviktig.
Vet du vad det värsta är? Det är självförvållat :crazy:

Men nu gör du något åt det, och du har gått ner en del.

Att bli arg på läkaren för att hen talar om något som du redan vet, är orättvist mot läkaren och hjälper inte dig ett dugg. Du har bättre nytta av att vara sams med läkaren. Berätta i stället att du jobbar med vikten och stäm av om de åtgärderna är vettiga.
Jag blir arg för när jag ber om hjälp får man ingen

Dagen börjar bra
17800112_10154689227312762_8131291792167318689_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
21 209
Senast: lizzie
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 625
Senast: tott
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama