Hey alla. Gammal bukeatervandare har. Forlat for langt inlagg nedan.
Jag har kampat med overvikt hela mitt liv.
Alltid haft en forkarlek till socker och snabb energi och alltid varit for lat for att laga riktig mat.
Nar jag bodde med min ex sambo sa spenderade jag tva ar med att sitta framfor datorn och jag at bara skrap.
Gick upp till 113kg.
Det tog slut sommaren 2014 och jag flyttade hem till mina foraldrar och borjade jobba.
Jobbade pa en skola sa hade turen att kunna ata frukost (grot) och lunch pa jobbet och sen en lagad middag hemma. Borjade aven rida igen.
Gick ner till 95kg.
I augusti 2015 flyttade jag till Wales, borjade jobba pa en burgarrestaurang, vi fick da ett mal gratis om dagen. Jag levde pa Det I ett ar. At en gang om dagen, och Det pa jobbet. Daremellan obsena mangder godis och dricka for att orka genom dagen.
Slutade det jobbet I februari och I Mars akte jag hem till sverige pa semester.
Vagde 113kg da igen.
Tre veckor I sverige och jag at normalt, gick ner till 109kg. Sa da jag kom tillbaka till Wales forsokte jag halla mig till samma rutin.
Sa nu ater jag frukost (flingor, typ cheerios) lunch ar en maltidsersattningsshake, eftermiddag nagan typ av frukt samt en maltidsersattningsbar.
Lagar middag de dagar jag ar ledig och gor lada till dagen efter som lunch och tar da en shake till middag.
Ligger idag pa 107kg. Forsoker att inte ata godis eller skrap.
Men sa igar hande nagat som gjorde mig nedstamd. Kopierar in mitt fb-inlagg. (Engelska)
I've read a lot of discussions about fatshaming lately but never experienced it myself. Up until today.
So I was on my way home from work, sitting on the bus and eating a bar.
A woman ~25 walked by me and gave me the most disgusting look I've ever gotten. She then proceeded to loudly say : "should fat people really eat chocolate?" Snorted and walked off.
I was.. I can't even describe. I'm not usually one to not have a "comeback" but what she said really stunned me.
I've absolutely been overweight all my life, I've also been addicted to sugar all my life. An addiction I've been struggling with for years.
So all I did was just sit there, head bowed down and tears in my eyes.
I was on my way to step in to town for the first time in forever and get a new shirt or something for a night out tomorrow. And I've felt so much happier lately, and one small comment ruined it all.
Now I'm on the second bus and the tears an see still burning in my eyes.
Partly ashamed for looking like I do, partly ashamed for that I didn't stand up for myself.
What I ate? A meal replacement bar..
Sa nu soker jag stottning och pepp I denna trad.